Citroën C4/ë-C4: Veľký návrat medzi hatchbacky bude aj elektrický!

Citroën konečne zaplní medzeru, ktorá vznikla po ukončení výroby pôvodného hatchbacku C4 v roku 2018. Jeho nástupca šokuje dizajnom aj pohonom. Kombinuje totiž prvky hatchbacku, liftbacku a SUV. Zákazníci si pritom budú môcť vybrať, či budú tankovať benzín, naftu, alebo budú svoje C4 nabíjať.

18.06.2020 10:00
Originalita novému Citroënu C4 naozaj nechýba.... Foto: Citroën
Citroën C4 - 2020 Originalita novému Citroënu C4 naozaj nechýba. Na formáte hatchbacku triedy C kombinuje prvky liftbacku aj SUV. Nechýbajú ani typické štylistické znaky súčasných modelov, čo vidieť na úzkej maske a delených svetlách.

Citroën sa v posledných rokoch zameral na ofenzívu v populárnej triede SUV. Na svet priviedol modely C3 Aircross a luxusný C5 Aircross. A má s nimi úspech. Z prvého predal viac ako 300 000 a z druhého 200 000 kusov. Tak trochu ale zanedbal dôležitý segment hatchbackov. V roku 2018 totiž poslal do dôchodku druhú generáciu modelu C4 a túto dieru sa snažil „zaplátať“ modernizáciou pôvodne lowcostového Cactusu. Ten sa zo dňa na deň zmenil z cenovo orientovaného crossoveru na solídnejší hatchback. Zákazníkov ale príliš neoslnil. Ročné registrácie sa aj po „konverzii“ vyšplhali približne na 55 000 kusov, čo nie je veľa, ak uvážime, že segment hatchbackov triedy C mal v Európe napriek rastúcej dominancii SUV ešte aj vlani stále podiel 28 %.

Interiér má ponúknuť priestor, komfort aj... Foto: Citroën
Citroën C4 - 2020 Interiér má ponúknuť priestor, komfort aj moderný infotainment. Digitálny kokpit už poznáme z C5 Aircross, centrálna obrazovka bez rámčeka je ale úplne nová. Dobrou správou je návrat samostatného panelu klimatizácie.

Jednoducho, Citroën prenechal dobrovoľne priestor konkurencii, a to aj z radov sesterského Peugeotu a Opelu. To sa ale zakrátko zmení. Inovatívna francúzska značka sa totiž vracia do segmentu C. A to veľmi nezvyčajným spôsobom. Novinka síce nesie pôvodné označenie, ale zmenila charakter aj techniku. Namiesto klasického hatchbacku prichádza skôr kríženec liftabcku a SUV. C4 si teda s konkurenciou rozhodne nepomýlite. A to je dobré, pretože zápasiť so zavedenými rivalmi typu VW Golf, Ford Focus či Opel Astra nemá príliš význam. Automobilka sa o tom v minulosti presvedčila už viackrát. C4 teda spája typické výrazové prvky Citroënu s mierne zvýšeným podvozkom, masívnou plastovou ochranou spodných partií karosérie a so splývavou siluetou kabíny.

Masívna ochrana podvozka naznačuje, že C4 si... Foto: Citroën
Citroën C4 - 2020 Masívna ochrana podvozka naznačuje, že C4 si trúfne aj na horšie cesty. Vzadu sú prekvapením zložito tvarované svetlá.

Vpredu zaujme úzka predná maska s delenými reflektormi, profil je ozvláštnený výraznými prelismi a zadná časť zas zvláštne riešenými svetlami. Časť z nich totiž zasahuje do spojlera pod zadným oknom, ako na niektorých konceptoch značky. Rozmery zatiaľ nepoznáme a rovnako ani základy, na ktorých je novinka postavená. Do úvahy pripadá maximalizovaná platforma CMP, na ktorej už stoja modely Peugeot 208, DS3 Crossback či Opel Corsa, alebo väčšia platforma EMP2. Viac sa však prikláňame k prvej z možností, pretože platforma EMP2 umožňuje zatiaľ len plug-in hybridný pohon, kým C4 sa bude vyrábať aj v čisto elektrickej verzii s označením ë-C4. Pôjde už o piaty elektrifikovaný model Citroënu po C5 Aircross Hybrid, Ami, ë-Jumpy a ë-SpaceToureri.

Podľa vzoru elektrického Peugeotu 208 by tak ë-C4 mohlo mať batérie s kapacitou 50 kWh a elektromotor s výkonom 100 kW. Okrem toho však bude môcť C4 tankovať aj benzín a naftu. Očakávať môžeme 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 74, 96, prípadne až 114 kW a diesel 1,5 Blue HDi s výkonom 76 alebo 96 kW. K dispozícii budú okrem manuálnych prevodoviek aj 8-stupňové automaty. Kabína má ponúknuť dostatok priestoru a mimoriadny komfort, na ktorom si značka v posledných rokoch zakladá. V pakete Citroën Avanced Comfort nájdeme sedadlá s penovou výplňou aj tlmiče s hydraulickými dorazmi. Jednoduchá palubná doska bude obsahovať digitálny prístrojový panel a celkom novú obrazovku infotainmentu.

Dobrou správou je návrat samostatného panelu klimatizácie. Počítať máme aj s rozsiahlym balíkom asistenčných systémov. Nový Citroën C4 a ë-C4 by mal doraziť do predajní ešte tento rok. Viac informácií zverejní automobilka 30. júna.

Citroën C4 - 2020
Citroën C4 - 2020
+8Citroën C4 - 2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #elektromobil #Citroën C4 #Citroen
Články podľa značiek