Peugeot 308 bol pre francúzsku automobilku zásahom do čierneho. Hneď po uvedení na trh v roku 2013 získal titul európskeho auta roka. Odvtedy si tento hatchback a kombi SW, postavené na platforme EMP2, zaknihovali viac ako 1,5 milióna predaných kusov. Po siedmich rokoch by bol možno čas na príchod novej generácie. O tej však zatiaľ nepadlo ani slovo. Tristoosmička sa preto nielenže nechystá do dôchodku, ale v novom modelovom roku prinesie viacero noviniek.
Tie exteriérové možno nazvať len retušami. V palete farieb napríklad pribudol nový modrý odtieň Vertigo Blue. Nové sú aj 16-palcové disky Zircon a 17-palcové Boca. Zákazníci si môžu dopriať dizajnový balík Black Pack, ktorý nahrádza chrómové prvky karosérie za lesklé čierne. Týka sa to napríklad lemu masky, okien alebo strešných nosičov vo verzii kombi. Čierne sú aj lišty okolo hmlových svetiel. Viac zmien sa odohralo v interiéri, ktorý reaguje na éru digitalizácie a ťaží z novších modelov Peugeotu, najmä 208 a 2008.
Takže analógové prístroje i-Cockpitu nahradil 3D displej s dvoma vrstvami. Uhlopriečka centrálnej obrazovky narástla na desať palcov. Vo verzii GloGlossy je prekrytá sklom spolu s kapacitnými ovládačmi. Systém si rozumie so smartfónmi cez rozhrania Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. Navigácia TomTom Trafic umožňuje hlasové ovládanie. Pribudli aj asistenčné systémy. Adaptívny tempomat dostal funkciu stop & go. Parkovací asistent Park Assist ovláda riadenie a autonómne brzdy detekujú po novom aj chodcov a cyklistov.
Na neúmyselné opustenie jazdného prúdu vás upozorní varovanie aj v prípade ak nie je okraj vozovky označený jasnou čiarou. Pri zaregistrovaní vozidla v slepom uhle zrkadiel dokáže systém aktívne upraviť dráhu. Takže tristoosmička sa dotiahla v bezpečnosti na úroveň novších modelov. Sériovú výbavu jednotlivých úrovní obohatilo digitálne rádio, dvojzónová klimatizácia, parkovacia kamera (Active), bezpečnostný balík Safety Plus (Allure) a bezkľúčový prístup a štartovanie (Allure Pack). Pod kapotou ostalo všetko po starom.
Základom sú benzínové 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 81 alebo 96 kW. Slabšia verzia je spárovaná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, kým výkonnejšia s 8-stupňovým automatom EAT8. Naftu budú tankovať verzia 1,5 BlueHDi s výkonom 75 alebo 96 kW s rovnakou skladbou prevodoviek. Na vrchol sa postaví verzia 308 GTi s preplňovaným 4-valcom 1,6 PureTech, vyladeným až na 193 kW a 340 Nm. Dobrou správou je, že GTi ostáva pri 6-stupňovej manuálnej prevodovke. V tejto konfigurácii zvláda stovku za rovných šesť sekúnd.
Novinka, ktorú vyrábajú vo francúzskom závode v Sochaux, by mala doraziť do showroomov v priebehu leta.