Nový Qashqai sa preháňa s maskovaním. Nahradí hybrid diesel?

Nová generácia záchrancu značky Nissan sa blíži. Dôkazom toho sú uniknuté zábery zamaskovaných predprodukčných verzií modelu Qashqai, ktoré nabiehajú testovacie kilometre. Novinku chcú Japonci oficiálne predstaviť pred koncom tohto roka.

23.06.2020 16:00
debata
Testovacie prototypy sú zatiaľ takmer celé... Foto: Auto Express
Nissan Qashqai Testovacie prototypy sú zatiaľ takmer celé pokryté kamuflážou.

Qashqai je pre Nissan jedným z kľúčových modelov. Automobilka potrebuje predávať čo najvyššie objemy automobilov, aby si zaistila svoju budúcnosť. Práve Qashqai jej môže zabezpečiť zvýšenie predajov. Ide o globálne SUV, ktorý sa v minulosti tešil pomerne vysokej obľube zákazníkov.

Preraziť v Európe nebude pre novú generáciu modelu Qashqai jednoduché. Ponuka SUV a crossoverov je široká. Každá z väčších automobiliek sa snaží odkrojiť si čo najväčší kus z „koláča“, o ktorého záujem zákazníkov stále stúpa.

Kým dizajn nového Nissanu Qashqai zatiaľ nie je zrejmý, na verejnosť začínajú presakovať informácie o jeho technike. Na poli dizajnu môžeme očakávať dizajnový štýl, ktorý vidíme na novom Nissane X-Trail.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
+5Nissan Qashqai

Tretia generácia Nissanu Qashqai nedostane elektrickú verziu. Bez batérii to však nepôjde. Ohrozená je existencia naftového agregátu, bez ktorého bude mať model v Európe problémy. Isté je, že nový Qashqai dostane hybridný pohon, ktorý bude pozostávať z elektrického a benzínového agregátu.

Nissan využije svoju technológiou ePower, v rámci ktorej pracuje spaľovací motor ako generátor pre elektromotor. Japonská automobilka si má navyše požičať technológiu aj od svojho aliančného partnera, ktorým je Mitsubishi.

Japonská automobilka chce zopakovať úspech, ktorý zaznamenal systém ePower vložený do Nissanu Note v domácej krajine. Tu však výrobca naráža na problém. Európski vodiči jazdia inak – najmä rýchlejšie. Vďaka tomu im hybridné ústrojenstvo nemusí vyhovovať.

„Zvažujeme nasadenie jednotky ePower v Európe. Najväčší rozdiel sa totiž ukrýva v jazde po diaľnici, pretože v Japonsku vodiči nejazdia rýchlejšie ako 80 až 105 km/h. V Európe bežne dosahujú tempo 130 až 140 km/h,“ uviedol pre Auto Express európsky viceprezident značky pre produktové plánovanie Ponz Pandikuthira.

Podľa jeho slov sa pri tejto rýchlosti batérie vyčerpajú veľmi rýchlo, systém má veľa práce na udržanie dostatočného množstva energie a nepracuje dostatočne efektívne.

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan Qashqai
Články podľa značiek