Lexus IS: Nová generácia vyzerá úžasne. V Európe to však vzdá

26.06.2020 12:00

Kompaktný sedan Lexusu prichádza v novej generácii. Pôsobí športovejšie ako kedykoľvek predtým, no na súboj s prémiovými európskymi súpermi si na starom kontinente už netrúfa.

Nové IS je skôr novou generáciou ako...
Nové IS je skôr novou generáciou ako faceliftom. Vidieť to aj na výrazne zmenenom dizajne, kde prešiel „kúrou“ každý jeden diel. Nová je maska aj štíhlejšie reflektory. Autor: Lexus

Lexus predstavil aktuálnu generáciu sedanu IS v roku 2013. Už vtedy prekvapil odvážnym dizajnom. Ten ešte viac vybrúsil facelift z roku 2017. Napriek nesporným kvalitám však tento kompaktný sedan nedokázal v Európe nikdy účinne konkurovať BMW radu 3, Mercedesu-Benzu triedy C ani Audi A4. Ročné európske registrácie predstavovali maximálne 9 000 kusov, no vlani to bolo napríklad len 3 282. To z takého mníchovského súpera sa vlani predalo 124 537 kusov. Lexus preto IS stiahne z Európy, čo je veľká škoda, pretože modernizované IS, ktoré práve absolvovalo virtuálnu premiéru, podstúpilo toľko zmien, že môžeme hovoriť skôr o novej generácii ako o facelifte.

Hoci rázvor náprav ostal zachovaný, karoséria...
Hoci rázvor náprav ostal zachovaný, karoséria je v porovnaní s minulosťou dlhšia, širšia a vyššia. Autor: Lexus

Vyzerá naozaj úžasne. Dizajn je ešte provokatívnejší. Inšpiráciu si berie zo superšportu LFA, čo vidieť na obrovskej vretenovej maske a uzučkých reflektoroch. Blatníky sú ešte svalnatejšie a nové zadné reflektory spája svetelná lišta. Kapota je zakončená výraznou odtrhovou hranou. Už v základe bude mať IS 18-palcové disky kolies a po prvý raz za príplatok ešte väčšie devätnástky. Športovým proporciám pomohla aj zmena rozmerov. Rázvor náprav ostal síce na pôvodných 2 800 milimetroch, ale na dĺžke (4 705 mm) a šírke (1 840 mm) pribudli tri centimetre. Vynovený IS je tiež o päť milimetrov vyšší. A potom je tu F Sport s celým balíkom aerodynamických doplnkov.

Verzia F Sport prináša 19-palcové disky a balík...
Verzia F Sport prináša 19-palcové disky a balík aerodynamických doplnkov. Napríklad aj zadný spojler. Autor: Lexus

Paletu lakov rozšírilo päť nových odtieňov. To, čo nevidieť, je výrazne vystužená karoséria s väčším počtom bodových zvarov a zásadne prepracovaný podvozok. Lexus si dal totiž záležať na špičkových jazdných vlastnostiach, ktoré ladil na novučičkom testovacom polygóne Aiči, inšpirovanom slávnym nemeckým okruhom Nürburgring. Zavesenie kolies redukuje váhu neodpružených hmôt. Namiesto oceľových ramien používa hliníkové kované ramená ľahšie o 18 %, vinuté pružiny ľahšie o 20 % aj stabilizátory odľahčené o 17 %. Konštruktéri išli skutočne do detailov. Použili napríklad odľahčené a pevnejšie skrutky kolies.

Interiér dostal celkom nový infotainment s 8- a...
Interiér dostal celkom nový infotainment s 8- a alebo 10,3-palcovou dotykovou obrazovkou. Aj preto je umiestnená bližšie k vodičovi. Autor: Lexus

Balík Dynamic Handling Package (DHP) pre F Sport pridáva variabilné tlmiče a o 1,8 kg ľahšie 19-palcové disky BBS. Pod kapotou bude na výber z troch pohonných jednotiek, čo je však zvláštne, IS si zatiaľ bude musieť vystačiť bez hybridu. Základnou motorizáciu pre IS 300 je modernizovaný dvojlitrový 4-valec s výkonom 180 kW a krútiacim momentom 349 Nm. Spárovaný je s 8-stupňovým automatom. Zaujímavé je, že verzia IS 300 AWD, teda s pohonom oboch náprav, používa to isté označenie, no poháňa ju atmosférický 6-valec, ktorý dáva z objemu 3,5 litra 194 kW a 320 Nm. Spojený je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Pre IS 350 je pripravená jeho výkonnejšia verzia, vyladená až na 231 kW a 379 Nm.

Kým slabší 6-valec používa 6-stupňovú automatickú prevodovku, výkonnejšia verzia so zadným náhonom je verná 8-stupňovej „skrini“. Ak s ňou spárujete štvorkolku, opäť používa 6-stupňový automat. Vynovený interiér ťaží najmä z modernizovaného infotainmentu. Osem- alebo 10,3-palcová obrazovka je teraz umiestnená bližšie k vodičovi a je po prvý raz dotyková. Prepracovaná je aj stredová konzola, sedadlá či výplne dverí. Bohužiaľ, ako sme spomínali, vynovené IS sa do Európy už nechystá. Tí, ktorí majú chuť na japonskú avantgardu namiesto nemeckých konkurentov, ktorých sú plné cesty, majú jednoducho smolu.

Lexus IS
		-
		2020
Lexus IS -
		2020
+21Lexus IS -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Lexus IS #Lexus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek