Posledné mesiace sa Volkswagen pýšil hlavne ôsmou generáciou modelu Golf. Na druhej strane sa potýka so softvérovými problémami informačného systému. Popri tom sa akoby zabudlo, že SUV Tiguan je už dva roky najpredávanejším modelom značky na svete. V Európe síce predajom naďalej kraľoval Golf, no v kategórií športovo-úžitkových vozidiel patrí primát práve Tiguanu.
Po štyroch rokoch prichádza Volkswagen s faceliftom Tiguanu nielen pre zmazanie dizajnového náskoku konkurencie, ale aj pre obnovu ponuky pohonných jednotiek, ktoré sa lepšie popasujú s prísnymi európskymi emisnými normami. Pokiaľ však ide o spomínané vonkajšie a vnútorné dizajnové vylepšenia, inšpiráciu nájdeme práve v novom Golfe.
Vidno to na tvare predných svetlometov, ktoré budú štandardne diódové, ale za príplatok bude k dispozícií technika LED Matrix. Prepracovaná predná maska aj predný nárazník majú za úlohu auto opticky rozšíriť. Vzadu upúta hlavne nový vzhľad loga značky a názov modelu, pod ním. Vo vnútri dostane modernizovaný Tiguan multimediálny systém MIB3. Základný rozmer obrazovky infotainmentu bude 6,5 palca. Ovládanie klimatizácie bude za príplatok takisto dotykové. Na výber bude aj digitálny prístrojový štít. Nový vzhľad dostal volant aj hlavica radiacej páky.
Záujemcovia o vznetový motor už môžu počítať s prítomnosťou dvojlitrového štvorvalca TDI Evo s dvoma filtrami pevných častíc a dvojitým vstrekovaním močoviny, čo minimalizuje emisie oxidov dusíka. Novinkou v portfóliu je však plug-in hybridná verzia eHybrid, ktorá poskytne systémový výkon 180 kW (241 k). Zásoba energie akumulátorov predstavuje 13 kWh, čo vystačí na približne 50 km čisto elektrickej jazdy.
Na opačnom konci spektra sa udomácni športový Tiguan R. Jeho dvojlitrový zážihový štvorvalec TSI bude produkovať 235 kW (315 k), pričom výkon bude prechádzať na obe nápravy. Dynamický potenciál bude dávať najavo agresívnejšou prednou časťou a štvoricou koncoviek výfukového potrubia. Za príplatok bude v ponuke titánový výfuk značky Akrapovič. Vo vnútri ponúkne ostrá verzia športové sedadlá, väčšie radiace páčky pod volantom a tlačidlo „R“ pre rýchle zapnutie jazdného režimu Race.
Modernizovaný Volkswagen Tiguan sa bude dostávať do predajní postupne v priebehu druhej polovice roka. Prednosť dostanú naftové a benzínové verzie. Tiguan eHybrid a Tiguan R prídu na rad až koncom roka 2020. Okrem štandardného Tiguanu sa facelift vzťahuje aj na predĺženú verziu Tiguan Allspace.