Ide o dôsledok pandémie koronavírusu a obmedzení s ňou spojených. „Rovnako ako pre všetkých, COVID-19 predstavuje pre finančné a obchodné operácie Bytonu veľkú výzvu. V dôsledku toho sa predstavenstvo a vedenie spoločnosti rozhodlo, že spoločnosť v Číne od 1. júla na nasledujúcich šesť mesiacov dočasne pozastaví svoje obchodné činnosti. Vedenie Bytonu a akcionári úzko spolupracujú na pláne budúceho vývoja spoločnosti,“ uviedla firma vo svojom vyhlásení.
Jedným z akcionárov Bytonu je napríklad čínska automobilka FAW Group, ktorá vlastní niekoľko v Európe neznámych značiek. Startup mal podľa pôvodných plánov začať s predajom elektrických vozidiel už v druhej polovici tohto roka. Ako prvé malo do predaja prísť SUV M-Byte. Následne mal do ponuky pribudnúť sedan K-Byte, ktorý firma ukázala zatiaľ len ako koncept.
Na európske trhy mali čínske elektromobily doraziť koncom budúceho roku. Byton plánoval predávať vo Švajčiarku, v Nemecku, Nórsku, Francúzsku, Holandsku a vo Švédsku. Dôvodom expanzie do Európy mal byť veľký záujem prostredníctvom predbežných objednávok. Z celkového počtu 65-tisíc rezervácií malo až 25-tisíc pochádzať z Európy.
Všetky plány však smerujú do zabudnutia. V „práci“ ostáva len malý manažérsky tím. Byton nemá financie na výplaty. Niektorým svojim zamestnancom vraj nezaplatil už štyri mesiace. Na začiatku roka sa pritom zdalo, že je všetko v poriadku. Firma po odstávke výroby v dôsledku pandémie pokračovala v príprave predprodukčných vozidiel a procese homologizácie svojho prvého modelu.
Byton sa do médií po prvýkrát dostal v roku 2018, keď predstavil koncept elektrického crossoveru. Jeho hlavným motívom bol obrovský displej tiahnuci sa cez celú palubnú dosku. Ten sa mal podľa dostupných informácií dostať aj do produkčnej verzie.