Čínska Tesla obeťou koronavírusu? Byton krachuje

Mal to byť veľkolepý čínsky projekt projekt, ktorý ohrozí postavenie Tesly. Jeho produkty sa navyše mali predávať aj v Európe. Zdá sa, že nakoniec bude všetko inak. Byton posiela svojich zamestnancov na polročnú nútenú dovolenku.

02.07.2020 18:00
debata
Prvým modelom v predaji malo byť elektrické SUV... Foto: Byton
Byton M-Byte Prvým modelom v predaji malo byť elektrické SUV M-Byte.

Ide o dôsledok pandémie koronavírusu a obmedzení s ňou spojených. „Rovnako ako pre všetkých, COVID-19 predstavuje pre finančné a obchodné operácie Bytonu veľkú výzvu. V dôsledku toho sa predstavenstvo a vedenie spoločnosti rozhodlo, že spoločnosť v Číne od 1. júla na nasledujúcich šesť mesiacov dočasne pozastaví svoje obchodné činnosti. Vedenie Bytonu a akcionári úzko spolupracujú na pláne budúceho vývoja spoločnosti,“ uviedla firma vo svojom vyhlásení.

Jedným z akcionárov Bytonu je napríklad čínska automobilka FAW Group, ktorá vlastní niekoľko v Európe neznámych značiek. Startup mal podľa pôvodných plánov začať s predajom elektrických vozidiel už v druhej polovici tohto roka. Ako prvé malo do predaja prísť SUV M-Byte. Následne mal do ponuky pribudnúť sedan K-Byte, ktorý firma ukázala zatiaľ len ako koncept.

Na európske trhy mali čínske elektromobily doraziť koncom budúceho roku. Byton plánoval predávať vo Švajčiarku, v Nemecku, Nórsku, Francúzsku, Holandsku a vo Švédsku. Dôvodom expanzie do Európy mal byť veľký záujem prostredníctvom predbežných objednávok. Z celkového počtu 65-tisíc rezervácií malo až 25-tisíc pochádzať z Európy.

Všetky plány však smerujú do zabudnutia. V „práci“ ostáva len malý manažérsky tím. Byton nemá financie na výplaty. Niektorým svojim zamestnancom vraj nezaplatil už štyri mesiace. Na začiatku roka sa pritom zdalo, že je všetko v poriadku. Firma po odstávke výroby v dôsledku pandémie pokračovala v príprave predprodukčných vozidiel a procese homologizácie svojho prvého modelu.

Byton sa do médií po prvýkrát dostal v roku 2018, keď predstavil koncept elektrického crossoveru. Jeho hlavným motívom bol obrovský displej tiahnuci sa cez celú palubnú dosku. Ten sa mal podľa dostupných informácií dostať aj do produkčnej verzie.

Byton M-Byte
Byton M-Byte
+10Byton M-Byte

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #Byton #koronavírus
Články podľa značiek