Audi e-tron S: Športové SUV pritvrdilo. Vpred ho ženú tri elektromotory

08.07.2020 06:00
6421760
Hlavnou zbraňou Audi e-tron S je trojica elektromotorov, ktoré poskytujú celkový výkon 370 kW (496 k) a maximálny krútiaci moment 937 Nm. Autor:

Hoci už štandardný e-tron prevyšoval výkonmi bežnú využiteľnosť elektromobilov, športová verzia S posúva jeho hranice ešte ďalej. To platí aj pre variant e-tron Sportback S.

V kategórií luxusných elektrických vozidiel sa stále dominuje Tesla, no prémiové značky ako Porsche, Jaguar, či Audi sa postupne snažia dominantné postavenie značky oslabiť. Práve auto posiela do konkurenčného boja ďalšieho zástupcu zo segmentu SUV. Hoci model e-tron a jeho variant e-tron Sportback je v ponuke už dlhšie, vo verzii S majú väčšiu šanca prilákať záujemcov o výkonné prémiové elektrické SUV.

Audi
		e-tron
		S
Audi e-tron
		S
+22Audi e-tron
		S

Hlavnou zbraňou Audi e-tron S je trojica elektromotorov, ktoré poskytujú celkový výkon 370 kW (496 k) a maximálny krútiaci moment 937 Nm. Ten je síce dostupný len v športovom režime S a len na osem sekúnd, no vďaka tomu dokáže novinka zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Novinka dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5...
Novinka dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Autor: Audi

Keďže novinka je zameraná na dynamickú jazdu, kapacita akumulátorov 95 kWh (reálne využiteľných je 86 kWh) nemá zabezpečiť maximálny dojazd, ale poskytnúť dostatok energie pre akceleráciu. Normovaný dojazd je stanovený na 360 km, respektíve 365 km v prípade e-tronu Sportback S.

Normovaný dojazd je stanovený na 360 km,...
Normovaný dojazd je stanovený na 360 km, respektíve 365 km v prípade e-tronu Sportback S. Autor: Audi

Štandardne sa o pohon stará dvojica elektromotorov na zadnej náprave. V prípade zhoršených adhéznych podmienok sa automaticky zapája aj predná náprava. Elektronický systém quattro dokáže prenášať krútiaci moment na každé koleso zvlášť. Prítomnosť troch elektromotory v hnacom systéme je výhodou aj pri rekuperovaní energie pri brzdení. Okrem toho sa však oba e-trony S spoliehajú aj elektronicky riadené kotúčové brzdy, ktoré majú vpredu šesť piestikov.

Vnútro dáva najavo športového ducha čiernym...
Vnútro dáva najavo športového ducha čiernym čalúnením kombinujúcim kožu a alcantaru. Autor: Audi

Na pohľad sa verzie S od štandardných odlišujú výraznejšími otvormi pre prísun vzduchu k brzdám a agresívnejšími nárazníkmi. Vzadu upúta nápadný difúzor. V základnej konfigurácií majú obe karosárske verzie obuté 20-palcové kolesá, no v rámci príplatkovej výbave možno voliť disky s priemerom až 22 palcov. Vnútro dáva najavo športového ducha čalúnením kombinujúcim kožu a alcantaru. Dekorácie môžu byť buď z brúseného hliníka alebo z uhlíkových vláken.

Do predaja sa Audi e-tron S aj Audi e-tron Sportback S dostanú na jeseň tohto roku. V Nemecku je základná cena e-tronu S stanovená na 93 800 eur, respektíve 96 050 eur v prípade e-tronu Sportback S.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#SUV #elektromobil #Audi e-tron Sportback #Audi e-tron S #Audi e-tron #Audi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek