Audi e-tron S: Športové SUV pritvrdilo. Vpred ho ženú tri elektromotory

Hoci už štandardný e-tron prevyšoval výkonmi bežnú využiteľnosť elektromobilov, športová verzia S posúva jeho hranice ešte ďalej. To platí aj pre variant e-tron Sportback S.

08.07.2020 06:00
6421760 Foto:
Hlavnou zbraňou Audi e-tron S je trojica elektromotorov, ktoré poskytujú celkový výkon 370 kW (496 k) a maximálny krútiaci moment 937 Nm.
debata (1)

V kategórií luxusných elektrických vozidiel sa stále dominuje Tesla, no prémiové značky ako Porsche, Jaguar, či Audi sa postupne snažia dominantné postavenie značky oslabiť. Práve auto posiela do konkurenčného boja ďalšieho zástupcu zo segmentu SUV. Hoci model e-tron a jeho variant e-tron Sportback je v ponuke už dlhšie, vo verzii S majú väčšiu šanca prilákať záujemcov o výkonné prémiové elektrické SUV.

Audi e-tron S
Audi e-tron S
+22Audi e-tron S

Hlavnou zbraňou Audi e-tron S je trojica elektromotorov, ktoré poskytujú celkový výkon 370 kW (496 k) a maximálny krútiaci moment 937 Nm. Ten je síce dostupný len v športovom režime S a len na osem sekúnd, no vďaka tomu dokáže novinka zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Novinka dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5... Foto: Audi
6421693 Novinka dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Keďže novinka je zameraná na dynamickú jazdu, kapacita akumulátorov 95 kWh (reálne využiteľných je 86 kWh) nemá zabezpečiť maximálny dojazd, ale poskytnúť dostatok energie pre akceleráciu. Normovaný dojazd je stanovený na 360 km, respektíve 365 km v prípade e-tronu Sportback S.

Normovaný dojazd je stanovený na 360 km,... Foto: Audi
6421780 Normovaný dojazd je stanovený na 360 km, respektíve 365 km v prípade e-tronu Sportback S.

Štandardne sa o pohon stará dvojica elektromotorov na zadnej náprave. V prípade zhoršených adhéznych podmienok sa automaticky zapája aj predná náprava. Elektronický systém quattro dokáže prenášať krútiaci moment na každé koleso zvlášť. Prítomnosť troch elektromotory v hnacom systéme je výhodou aj pri rekuperovaní energie pri brzdení. Okrem toho sa však oba e-trony S spoliehajú aj elektronicky riadené kotúčové brzdy, ktoré majú vpredu šesť piestikov.

Vnútro dáva najavo športového ducha čiernym... Foto: Audi
6421671 Vnútro dáva najavo športového ducha čiernym čalúnením kombinujúcim kožu a alcantaru.

Na pohľad sa verzie S od štandardných odlišujú výraznejšími otvormi pre prísun vzduchu k brzdám a agresívnejšími nárazníkmi. Vzadu upúta nápadný difúzor. V základnej konfigurácií majú obe karosárske verzie obuté 20-palcové kolesá, no v rámci príplatkovej výbave možno voliť disky s priemerom až 22 palcov. Vnútro dáva najavo športového ducha čalúnením kombinujúcim kožu a alcantaru. Dekorácie môžu byť buď z brúseného hliníka alebo z uhlíkových vláken.

Do predaja sa Audi e-tron S aj Audi e-tron Sportback S dostanú na jeseň tohto roku. V Nemecku je základná cena e-tronu S stanovená na 93 800 eur, respektíve 96 050 eur v prípade e-tronu Sportback S.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Audi #SUV #Audi e-tron #Audi e-tron Sportback #Audi e-tron S
Články podľa značiek