Znovuzrodenie Land Roveru Defender je významným počinom britskej automobilky. Keď sa už zdalo, že nedokáže čistokrvný off-road prispôsobiť moderným bezpečnostným a ekologickým požiadavkám, prišla správa, že nový závod pri Nitre bude vyrábať práve nový Defender. Modernému Mercedesu-Benz triedy G a Jeepu Wrangler pribudla vážna konkurencia.
Doposiaľ si mohli zákazníci objednať trojdverovú verziu s označením 90 alebo päťdverovú nesúcu číslo 110. V pláne je aj predĺžená modifikácia 130. Lenže v 21. storočí už po rýdzom terénnom aute siahajú aj motoristi, ktorí ho do prírody vezmú len zriedka. Jednoducho, podstatnejší je štýlový vzhľad. To však neznamená, že by Defender stratil schopnosti mimo asfalt.
Pre pravoverných vyznávačov off-roadovej jazdy, ktorí budú potrebovať auto zapriahnuť aj do náročnej práce si v Land Roveri pripravili verziu Hard Top. Názov pochádza z roku 1950, keď Defender prvej generácie dostal pevnú demontovateľnú strechu, čím automobilka zvýšila jeho praktické využitie.
Súčasné prevedenie Defenderu Hard Top síce nebude disponovať odnímateľnou strechou, no vďaka nepriehľadným oknám batožinového priestoru bude jasne vizuálne rozpoznateľná. Nový variant, ktorý vznikol pod taktovkou oddelenia SVO (Special Vehicle Operations), poskytne praktické usporiadanie batožinového priestoru a odolné materiály v jeho vnútri.
Land Rover Defender Hard Top si, samozrejme, zachová všetky prednosti vrátane vzduchového pruženia verzie 110, možnosti zvýšiť svetlá výšku až na 291 mm, schopnosti prekonať deväťdesiatcentimetrový brod, predný nájazdový uhol 38 stupňov, zadný nájazdový uhol 40 stupňov, prejazdový uhol 28 stupňov, či schopnosť utiahnuť príves s hmotnosťou 3,5 tony.
Verzia Hard Top neponúkne tretí rad sedadiel, keďže prednosť dostane už spomínané maximálne využitie batožinového priestoru. S výhľadom vzad nebude problém vďaka kamere, ktorá premieta obraz do spätného zrkadla ClearSight. Naopak vpredu ostane možnosť namontovať prostredné sedadlo. Defender Hard Top by sa mal dostať do predajní ešte do konca roka.