Športová verzia RS
Škoda Octavia RS štvrtej generácie je na trhu v troch rôznych verziách. Naftový a benzínový model dopĺňa plug-in hybrid. Naftový dvojliter je tým najsilnejším naftovým agregátom, akým bola Octavia v histórii vybavená. Dosahuje výkon 200 koní spolu s krútiacim momentom 400 Nm.
Ide o pohonnú jednotku s označením 2,0 TDI Evo, ktorú nájdete aj v štandardných verziách Octavia. V tomto prípade však pod kapotou pracuje celohliníkový blok motora. V minulosti tvorila naftová Octavia RS až tri štvrtiny predajov daného modelu.
Benzínový a plug-in hybridný model dosiahnu výkon 245 koní. Benzínovú verziu bude poháňať štvorvalec s označením 2,0 TSI. V prípade plug-in hybridnej verzie bude mať hlavné slovo 1,4 litrové TSI s výkonom 150 koní. Elektromotor so silou 116 koní bude čerpať energiu z batérie s kapacitou 13 kWh. Elektrický režim má ponúknuť dojazd približne 60 km.
V ponuke je 6-stupňový manuál (TSI), 6-stupňový automat (iV) a 7-stupňový automat (TDI a TSI). Rovnako dostupný je aj pohon všetkých kolies prostredníctvom 6. generácie medzinápravovej spojky. Technici zmenšili jej rozmery a hmotnosť znížili o 0,8 kg.
Všetky tri verzie dostali znížený podvozok o 15 mm a špeciálne doplnky. Škoda v Mladej Boleslavi, kde predstavila verziu RS, vystavila model v červenej farbe s čiernymi doplnkami. Po novom je v štandarde aj mriežka chladiča v čiernej farbe, keďže v minulosti sa pre túto farbu rozhodovala väčšina zákazníkov.
Jazdné vlastnosti športovej Octavie zvyšuje adaptívny podvozok a elektronicky riadená uzávierka diferenciálu prednej nápravy.
Scout so zvýšeným podvozkom
Štvrtá generácia Octavie dostane aj verziu Scout. Teda model s plastovými doplnkami a zvýšeným podvozkom. Scout bude od asfaltu v porovnaní s tradičnými verziami vzdialenejší o 15 mm.
Motorovú ponuku tvoria dvojlitre. Naftové 2,0 TDI Evo ponúka 150 a 200 koní. Dvojlitrový benzínový motor TSI dosahuje výkon 190 konských síl. Pohon všetkých kolies dostal rovnakú novú generáciu medzinápravovej spojky ako Octavia RS.
Scout bude mať možnosť roztáčať kolesá oboch náprav vo všetkých motorizáciách. Škoda do ponuky zaradí aj 7-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG. Tak ako v ostatných modeloch Octavia, osvetľuje aj interiér modelu Scout nové ambientné LED osvetlenie. Diódy sú na predných dverách, prístrojovej doske a nad priestorom pre nohy.
V Škode Octavia má premiéru aj head-up displej, ktorý sa dostáva do voliteľnej výbavy. Scout na želanie ponúka aj trojzónovú klimatizáciu. Bez príplatku je vo výbave bezkľúčové odomykanie, ktoré reaguje na všetkých štyroch vonkajších kľučkách.
G-TEC: Octavia na zemný plyn
Škoda okrem naftových, benzínových a hybridných verzií novej Octavie ponúka aj model, ktorý spaľuje zemný plyn. Pod kapotou v tomto prípade pracuje 1,5-litrové TSI s výkonom 130 koní. Motor produkuje v prevádzke na zemný plyn približne o 25 % nižšie emisie CO2 než prevedenie s benzínovým agregátom.
Octavia zemný plyn ukladá do zásobníkov s kapacitou 17,33 kg CNG, čo stačí na dojazd približne 500 km. Škoda tvrdí, že priemerná spotreba je 3,42 kg CNG na 100 km. Benzín takto vybavená Octavia ukladá v nádrži s kapacitou 9 litrov.