Jeep Wrangler 392: Ikona sa vráti k brutálnemu 8-valcu. Emisie? Nepodstatné...

Kým Európa si musí vystačiť v novej generácii Wrangleru s "trápnymi" 4-valcami, Američanom nestačí ani 6-valec. A Jeep im čoskoro vyhovie. Pod kapotu sa po 39 rokoch nasťahuje obrí motor 6,4 Hemi! Naznačuje to koncept Rubicon 392.

14.07.2020 08:00
debata (6)
Wrangler Rubicon 392 s motorom 6,4 V8 Hemi je... Foto: Jeep
Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept - 2020 Wrangler Rubicon 392 s motorom 6,4 V8 Hemi je zatiaľ len konceptom. Do série však už nemá ďaleko.

Jeep Wrangler musí tiež bojovať s emisiami. Trápia ho ale najmä v Európe, kde sa predáva výlučne so 4-valcovými motormi. Čoskoro k nim pribudnú mild-hybriné verzie a tiež plug-hybrid 4×es elektromotorom na zadnej náprave. Na opačnej strane Atlantiku je situácia celkom odlišná. Okrem 4-valcov majú Američania na výber 6-valec 3,6 Pentastar, no ani ten im nestačí. Už roky prahnú po nefalšovanom veľkoobjemovom atmosférickom 8-valci. Ten sa v ponuke Wrangleru objavil naposledy v roku 1981. Jeho 5-litrové srdce vtedy dávalo len 91 kW no na ten čas zároveň mohutný krútiaci moment 198 Nm. Priaznivci značky naň nezabudli a tak sa Jeep rozhodol, že im vyhovie.

S výkonom 330 kW sa nestratí ani na diaľnici. V... Foto: Jeep
Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept - 2020 S výkonom 330 kW sa nestratí ani na diaľnici. V teréne mu zas pomôže zvýšený podvozok, redukcia a elektrické uzávierky diferenciálov v odolných nápravách Dana 44.

Návrat mohutného motora demonštruje automobilka konceptom Wrangler Rubicon 392. Číslovka v jeho názve nemôže pritom označovať nič iné, ako zdvihový objem v kubických palcoch. Po prepočítaní na európske miery to znamená implantáciu „plnotučného“ motora 6,4 V8 Hemi. Nič lepšie sa Wrangleru ani nemohlo stať. Poskytne mu totiž výkon 330 kW a krútiaci moment 610 Nm. V teréne sa tak bude spolu s 8-stupňovým automatom, redukciou a stálym pohonom oboch náprav pohybovať celkom bez námahy. O to viac, že koncept dostal do vienka aj odolné nápravy Dana 44 tretej generácie, elektrické uzávierky Tru-Loc a upravený podvozok s komponentmi od Moparu.

Sedemnásťpacové kolesá sú obuté 37-palcovými pneumatikami s možnosťou bezpečného zníženia tlaku vzduchu v náročných podmienkach. Väčšia svetlá výška, až 336 mm, zlepší nábehové aj prejazdové uhly (5,6, 29,5, 40,1 stupňa) a tiež brodivosť. Wrangler 392 tak zvládne vodné prekážky s hĺbkou 860 mm. Pred mechanickým poškodením ho ochránia oceľové nárazníky. V najhoršom pomôže navijak Warm. S tak mohutným výkonom by sa nemala novinka stratiť ani na diaľnici. Napokon, na rýchlosť 100 km/h šprintuje za úžasných päť sekúnd. Emócie podporí nielen špeciálny lak Granite Crystal, bronzové doplnky a zvýšená kapota, ale tiež elektricky sklápateľná strecha a špeciálny výfuk, ktorý môže zmeniť jediným stlačením tlačidla svoj diskrétny zvuk na akustickú nirvánu.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Jeep Wrangler #Jeep #Jeep Wrangler Rubicon 392
Články podľa značiek