
Jeep Wrangler musí tiež bojovať s emisiami. Trápia ho ale najmä v Európe, kde sa predáva výlučne so 4-valcovými motormi. Čoskoro k nim pribudnú mild-hybriné verzie a tiež plug-hybrid 4×es elektromotorom na zadnej náprave. Na opačnej strane Atlantiku je situácia celkom odlišná. Okrem 4-valcov majú Američania na výber 6-valec 3,6 Pentastar, no ani ten im nestačí. Už roky prahnú po nefalšovanom veľkoobjemovom atmosférickom 8-valci. Ten sa v ponuke Wrangleru objavil naposledy v roku 1981. Jeho 5-litrové srdce vtedy dávalo len 91 kW no na ten čas zároveň mohutný krútiaci moment 198 Nm. Priaznivci značky naň nezabudli a tak sa Jeep rozhodol, že im vyhovie.

Návrat mohutného motora demonštruje automobilka konceptom Wrangler Rubicon 392. Číslovka v jeho názve nemôže pritom označovať nič iné, ako zdvihový objem v kubických palcoch. Po prepočítaní na európske miery to znamená implantáciu „plnotučného“ motora 6,4 V8 Hemi. Nič lepšie sa Wrangleru ani nemohlo stať. Poskytne mu totiž výkon 330 kW a krútiaci moment 610 Nm. V teréne sa tak bude spolu s 8-stupňovým automatom, redukciou a stálym pohonom oboch náprav pohybovať celkom bez námahy. O to viac, že koncept dostal do vienka aj odolné nápravy Dana 44 tretej generácie, elektrické uzávierky Tru-Loc a upravený podvozok s komponentmi od Moparu.
Sedemnásťpacové kolesá sú obuté 37-palcovými pneumatikami s možnosťou bezpečného zníženia tlaku vzduchu v náročných podmienkach. Väčšia svetlá výška, až 336 mm, zlepší nábehové aj prejazdové uhly (5,6, 29,5, 40,1 stupňa) a tiež brodivosť. Wrangler 392 tak zvládne vodné prekážky s hĺbkou 860 mm. Pred mechanickým poškodením ho ochránia oceľové nárazníky. V najhoršom pomôže navijak Warm. S tak mohutným výkonom by sa nemala novinka stratiť ani na diaľnici. Napokon, na rýchlosť 100 km/h šprintuje za úžasných päť sekúnd. Emócie podporí nielen špeciálny lak Granite Crystal, bronzové doplnky a zvýšená kapota, ale tiež elektricky sklápateľná strecha a špeciálny výfuk, ktorý môže zmeniť jediným stlačením tlačidla svoj diskrétny zvuk na akustickú nirvánu.