Škoda Slavia: Zo Scaly je spider. Spomína na špeciál 1100 OHC

21.07.2020 16:00

Siedmy projekt študentskej akadémie Škody má finálnu podobu. Mladí „tuneri“ zmenili Scalu na dvojmiestny otvorený roadster. Pod kapotou pracuje motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW.

Pod rukami študentov sa Scala zmenila z...
Pod rukami študentov sa Scala zmenila z konvenčného 5-miestneho hatchbacku na dvojmiestny roadster. Zadné dvere sú zavarené a strecha minulosťou. Autor: Škoda-Auto

Už minulý týždeň Škoda naznačila, že do finále sa blíži je siedmy študentský projekt. Tentoraz na báze modelu Scala. Mladý 31-členný tím „tunerov“, ktorí navštevujú učňovskú akadémiu automobilky, sa rozhodol pre rozsiahlu konverziu 5-dverového hatchbacku na dvojdverový roadster. Takže karoséria sa nevyhla radikálnym zásahom. Za obeť kráse padla strecha aj zadné dvere, ktoré študenti zavarili. Potrebnú tuhosť karosérie dosiahli pridaním dodatočných výstuh v skelete. Priestor pôvodných zadných sedadiel zakryli krytom s dvojicou vypuklín, typických pre spidery. Aj ako odkaz na úžasný roadster Škoda 1100 OHC z roku 1957.

Škoda Slavia si požičala 20-palcové disky z...
Škoda Slavia si požičala 20-palcové disky z veľkého SUV Kodiaq RS. Emócie zvyšuje podsvietenie prahov. Autor: Škoda-Auto

Dĺžka, šírka a rázvor náprav sa nemenili, no Slavia, pomenovaná na počesť 125. výročia založenia automobilky pánmi Václavom Laurinom a Václavom Klementom, ktorí spustili v roku 1895 výrobu rovnomenných bicyklov, je o čosi nižšia. Absentujúca strecha a znížený rám čelného okna znamená redukciu o 61 mm. Športové proporcie zvýrazňujú 20-palcové disky kolies z Kodiaqu RS ako aj „plavné“ zadné krídlo. Koncept je lakovaný bielou perleťovou farbou Crystal Blue a podsvietený prahovými diódami zo Scaly Monte Carlo. Neprehliadnuteľný je aj svietiaci nápis Škoda, vo funkcii brzdového a cúvacieho svetla, či centrálne situovaná koncovka výfuku.

Interiér je plný perforovanej kože a...
Interiér je plný perforovanej kože a pseudokarbónových dekorácií. Najväčšou zmenou sú športové sedadlá Sparco. Autor: Škoda-Auto

Zmenám sa nevyhla ani kabína, pravdepodobne bez akejkoľvek možnosti uzavretia. Dvojčlenná posádka sedí v anatomických sedadlách Sparco, potiahnutých čiernou perforovanou kožou. Bočnice majú karbónovú štruktúru čalúnenia. Kontrast vytvára čiastočne biely volant a radiaca páka. V deliacej stene za sedadlami sú umiestnené dva basové reproduktory. Len samotný subwoofer má výkon 2 250 W, ostatné meniče ho dopĺňajú výkonom 320 W. Priestor, ktorý vznikol odstránením sedadiel, študenti využili na umietnenie dvoch elektrických kolobežiek značky Škoda na prekonanie takzvaného „posledného kilometra“.

Pod kapotou pracuje to najsilnejšie, čo Scala v súčasnosti ponúka. Štvorvalec 1,5 TSI dáva výkon 110 kW a je spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Keďže pohotovostnou hmotnosťou 1 210 kg sa Slavia príliš nelíši od bežnej Scaly, dynamika by mala byť porovnateľná. Očakávame zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod deväť sekúnd. Samozrejme, na sériovú výrobu nemá Scala najmenšiu šancu. Ostane len študentským projektom. Tak ako jej predchodcovia – CityJet na báze Citigo, pikap Funstar z Fabie, kupé Atero, postavené na platforme Rapidu, Sunroq, teda otvorená verzia Karoqu a vlaňajší Mountiaq, čo bol pikap z Kodiaqa.

Škoda
		Slavia Concept -
		2020
Škoda
		Slavia Concept -
		2020
+15Škoda Slavia Concept -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#spider #Škoda-Auto #Škoda Slavia #Škoda #Azubi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek