Aj Jeep musí reagovať na prísnejšie emisné limity. Do éry elektrifikácie vstupuje hneď dvojicou plug-in hybridných modelov Renegade a Compass s označením 4×e. Pod touto skratkou sa skrýva inovatívna „štvorkolka“ bez mechanického prepojenia motora so zadnou nápravou. To síce nevyvoláva veľkú dôveru, veď podobné riešenie používa napríklad aj Peugeot či DS, ale Jeep tvrdí, že novinky sa v teréne rozhodne nestratia. Práve naopak, zahanbiť vraj majú aj svojich naftových súrodencov. Jeep sa jednoducho rozhodol, že napriek emisným škrtom nepoľaví v tradícii pevne spojenej s drsnou DNA značky.
Ako to teda funguje? Systém 4×e tvorí preplňovaný benzínový 4-valec 1,3 MultiAir spojený so štartérom-generátorom a 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Celohliníkový agregát využíva systém elektromagneticky ovládaných ventilov. Naladený je na 96 alebo 134 kW. V oboch prípadoch posiela k predným kolesám krútiaci moment 270 Nm. To by ale na štvorkolku nestačilo, a tak je zadná náprava vybavená druhým elektromotorom s výkonom 45 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Elekrická jednotka je integrovaná do diferenciálu a spojená s redukčným prevodom.
Celkový výkon sústavy je potom 141 alebo 194 kW pre verziu Trailhawh, a to je už slušná porcia. Plug-in hybrid robí z Renegade a Compassu 4×e 400 V li-ion akumulátor zabudovaný pod zadnými sedadlami s kapacitou 11,2 kW. Táto zásoba by mala vystačiť na čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 50 km, a to do rýchlosti 130 km/h. Na ceste to však bude nepochybne menej, keďže Jeep udáva stále hodnotu podľa starej „optimistickej“ normy NEDC. Na výber sú cez ovládač tri jazdné režimy.
V móde Electric fungujú novinky ako čisté elektromobily, v režime hybrid spolupracujú obe jednotky v záujme čo najväčšej efektivity a režim E-save zas umožňuje zachovať energiu v akumulátore na čas, keď sa ju vodič rozhodne použiť. Ak klesne kapacita pod 70 %, do práce sa dá spaľovacia jednotka s generátorom. Zadný elektromotor zas rekuperuje brzdnú energiu. V teréne prichádzajú na rad ďalšie režimy Snow, Sand/Mud a pre verziu Trailhawk aj mód Rock, ktoré volí vodič cez systém Jeep Sellect-Terrain. Vtedy sa novinky menia na aktívne hybridné štvorkolky.
Zadný elektromotor s redukčným prevodom vie simulovať funkciu 4WD Lock, ktorá je dostupná do rýchlosti 15 km/h, a režim 4WD Low, zas umožňuje vytvoriť na zadných kolesách krútiaci moment až 2 500 Nm. To je o 50 % viac, ako zvládnu Renegade a Compass s naftovými motormi. Takže tu máme čosi ako „elektrickú redukciu“. To by malo Jeepom zabezpečiť mimoriadne schopnosti na nespevnených povrchoch. Pomáha aj brodivosť 400 mm, vďaka dokonalému utesneniu celého elektrického systému.
A dobre cítiť by sa mali novinky aj na asfalte, pretože obe verzie prekonávajú výkonom svojich konvenčných súrodencov. Maximálna rýchlosť v hybridnom režime je až 200 km/h. Spotreba by mala pritom klesnúť na dva litre benzínu na 100 km. Samozrejme, za podmienky plne nabitých batérií pred štartom. O to sa stará buď easy Wallbox s výkonom 2,3 alebo 7,4 kW. V prvom prípade trvá nabitie menej ako päť hodín a v druhom sa skráti na menej ako dve hodiny. Využiť možno aj verejné nabíjacie stanice. Prístup k sieti 130 000 nabíjačiek Digital Charging Solutions (DCS) uľahčí špeciálna aplikácia a jediná karta.
Exteriér plug-in hybridných verzií sa líši od ostatných modelov len v detailoch. Napríklad modrým sfarbením loga, nápisom 4×e na zadnom veku, modrými bočnými štítkami a, samozrejme, krytom konektora pre nabíjanie na ľavom zadnom blatníku. Pre plug-in hybridy tiež Jeep „namiešal“ tri špecifické odtiene lakov vrátane matne zeleného či slonovinovo bieleho. V kabíne bude v sérii infotainment Uconnect NAV s 8,4-palcovou obrazovkou a kompatibilitou so smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay. Cez mobil možno nastaviť vopred plánovanú trasu či vychladiť interiér vozidla.
Pripravený je aj kompletný balík asistenčných systémov ADAS od automatického prepínania LED reflektorov cez detekciu slepých uhlov zrkadiel a aktívneho parkovacieho asistentu až po udržiavanie v jazdnom prúde a adaptívny tempomat. Výroba modelov Jeep 4×e bude prebiehať v talianskom závode v Melfi. Spoľahlivosť nového pohonu testoval Jeep na skúšobnom polygóne vo švédskom Arjeplogu. Prvé kusy by mali k európskym zákazníkom doraziť v priebehu septembra.