Cupra Ateca bola prvým modelom ostrej divízie španielskej automobilky, ktorý prišiel v roku 2018 o logo Seatu. Odvážny krok bol korunovaný úspechom. Vlani predala Cupra viac ako 10 000 kusov modelu Ateca. To predstavovalo až 15-percentný podiel na celkovom odbyte tohto modelového radu vrátane Seatov. Medzičasom síce v ponuke pribudla nová Cupra Leon a čoskoro rodinu rozšíri Cupra Formentor, prvý model vyvinutý len pre túto divíziu, no Cupra Ateca bude s najväčšou pravdepodobnosťou naďalej základným pilierom predajov novej značky. Aj preto prichádza v rýchlom slede po facelifte Seatu Ateca na svet modernizovaná Cupra.
Dizajnové zmeny sú pomerne rozsiahle. Ateca dostala úplne nové nárazníky, nové LED reflektory aj novú 6-uholníkovú prednú masku. Pôsobí síce menej agresívne, no jej výnimočnosť podčiarkuje špecifický výplet, ako aj čierne lesklé vyhotovenie mnohých prvkov vrátane sacích otvorov, lemov okien, prahov, spätných zrkadiel či strešných okien. Kolesá majú štandardne priemer 19-palcov. Vzadu upúta čierny difúzor so štvoricou matných koncoviek výfukov Akrapovič a svetlá so signálnou funkciou „smeroviek“. Zákazníci budú mať na výber šesť lakov karosérie – modrý Energy Blue, tmavý Dark Camouflage, červený Velvet Red, sivý Rhodium Grey, strieborný Reflex Silver a biely Nevada White.
Okrem základných čierno-strieborných diskov dodá Cupra na objednávku aj disky s medeným povrchom. V ponuke je až šesť rôznych dizajnov. Ukrývať môžu 17-palcové červené brzdové kotúče Cupra alebo príplatkové kotúče Brembo s priemerom 18-palcov s medenými brzdovými strmeňmi. Dizajnové retuše sa podpísali pod miernu zmenu rozmerov. Do dĺžky 4 386 mm pribudlo desať milimetrov. Cupra Ateca je tiež o dva milimetre nižšia (1 599 mm). Rázvor náprav 2 630 a celková šírka 1 841 mm ostali bez zmien. Najväčšou zmenou v kabíne je nový volant so štartovacím tlačidlom a s tlačidlom pre voľbu jazdného režimu Cupra. Dotyková obrazovka infotainmentu narástla až na 9,2 palca.
Systém je teraz vybavený podporou Full Link a hlasovým ovládaním, ktoré sa aktivuje frázou „Hola, Hola“. Potešia tiež nové športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, štandardne čalúnené Altancarou. V sérii je tiež 10,25-palcový digitálny kokpit. Atmosféru dotvárajú medené dekorácie. Ak vám to nestačí, k dispozícii je modré kožené čalúnenie Petrol, ktoré sa objavuje aj na výplniach dverí. Cupra Ateca si polepšila aj v bezpečnosti. V balíku asistenčných systémov pribudol prednárazový systém, prediktívny tempomat, asistent pre poloautonómnu jazdu (Travel Assist) či parkovací asistent, ktorý dokáže nielen zaparkovať, ale zvládne aj výjazd z parkovacieho miesta.
Technici tiež prekalibrovala riadenie a podvozok štandardne vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC (Adaptive Chassis Control), ktoré v zlomku sekundy reagujú zmenou pruženia na aktuálne podmienky. Charakteristiku menia aj v závislosti od zvoleného jazdného režimu – Normal, Sport a Cupra. Tie sa nastavujú po novom priamo z volantu. Celý vývoj Cupry Ateca prebiehal v Barcelone, vo vývojovom stredisku Cupry. Vyrábať sa však bude, tak ako doteraz, po boku Seatov Ateca v českých Kvasinách. Prvé exempláre modernizovanej Cupry Ateca by mali doraziť k zákazníkom na jeseň.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 386 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 841 |
Výška (mm) | 1 599 |
Rázvor náprav (mm) | 2 631 |
Objem kufra (l) | 485 – 1 579 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 615 |
Technické údaje
Model | Cupra Ateca |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 984 |
Max. výkon (kW/ot.) | 221/5 300 – 6 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 400/2 000 – 5 200 |
Prevodovka/pohon | 7DS/4×4 |
0 – 100 km/h (s) | 4,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 247 |
Spotreba na 100 km (l) | 7,4 |