Peugeot výborne využil potenciál svojho nového kombi 508 a pripravil z neho „poloterénnu“ verziu 508 RXH. Tá je v podstate len ďalšou variáciou verzie 508 HYbrid4 (diesel-elektrický hybrid s pohonom 4×4), ktorá dorazí na trh v priebehu budúceho roku. Z nej prevzalo kombi RXH celý pohonný mechanizmus.
Viac plastu aj LED svetiel
Hlavným rozlišovacím znakom novej verzie je samozrejme viac plastu na karosérii, ktorý by mal ochrániť lak auta pred drobnými škrabancami od prekážok v ľahkom teréne. V duchu módy dostalo kombi RXH mohutné lemy blatníkov, prahov a ochranu obidvoch nárazníkov. V spätnom zrkadle ho zasa bezpečne spoznáte podľa prepracovaného predného nárazníka s výraznejšími LED pásmi denných svetiel.
S elektrikou do terénu
Okrem drsnejšieho vzhľadu bude verzia RXH bojovať aj podstatne lepšou trakciou vyplývajúcou z pohonu všetkých kolies. Vďaka systému pohonu HYbrid4 sú predné kolesá hnané konvenčným naftovým motorom 2.0 HDi, zatiaľ čo tie zadné v prípade potreby roztáča elektromotor. Auto tak nie je permanentnou „štvorkolkou“, ale môže sa ňou na krátky čas stať.
Celkový výstupný výkon pohonnej sústavy je 147 kW/200 k, pričom dosahuje max. krútiaci moment 450 Nm. Výrobca pritom autu udáva kombinovanú spotrebu len 4,2 l/100 km. Pri pomalej jazde je Peugeot 508 RXH schopný aj jazdy len na elektrinu (teda s pohon výlučne zadných kolies), dojazd v tomto režime však výrobca neuvádza.
Bližšie technické parametre automobilka prezradí na jesennom frankfurtskom autosalóne, kde by mal mať Peugeot 508 RXH oficiálnu svetovú premiéru. Do predaja sa dostane začiatkom roku 2012.