Kia Stonic: Modernizácia prináša elektrifikáciu a lepšiu bezpečnosť

Kórejský crossover má za sebou tri úspešné roky na európskom trhu, a tak nechce zaspať na vavrínoch. Riešením má byť facelift, ktorý rozšíri ponuku motorov o mild-hybrid a obohatí paletu asistenčných systémov.

10.08.2020 06:00
6480844 Foto:
Prednosťou mild-hybridu bude, že pôjde o najvýkonnejšiu možnosť.
debata

Kia Stonic prišla na trh v roku 2017 a okamžite si získala sympatie európskych zákazníkov. Crossover sa kompaktnými rozmermi výborne hodí do mesta a je pre väčšinu zákazníkov cenovo prijateľný. Európske pravidlá však nútia výrobcov znižovať flotilové emisie oxidu uhličitého, a preto sa už ani Stonic neobíde bez elektrifikácie.

Kia Stonic - facelift
Kia Stonic - facelift
+3Kia Stonic - facelift

Modernizácia prvej generácie sa nesie v duchu rozšírenia ponuky pohonných jednotiek o mild-hybridnú sústavu. Ide o najjednoduchšiu formu elektrifikácie, kde aj naďalej hrá hlavnú úlohu preplňovaný trojvalec T-GDI. Priaznivci zážihových spaľovacích motorov nemusia smútiť, keďže v ponuke ostáva tak atmosférický štvorvalec 1,2 CVVT, ako aj samotný litrový preplňovaný trojvalec 1,0 T-GDI.

Hlavnou úlohou elektromotora je pomáhať pri... Foto: Kia
6480847 Hlavnou úlohou elektromotora je pomáhať pri akcelerácii a rekuperovať energiu pri spomaľovaní.

Prednosťou mild-hybridu bude, že pôjde o najvýkonnejšiu možnosť. Vďaka 48-voltovému obvodu, malému elektromotoru a lítium-iónovej polymérovej batérii bude novinka dosahovať výkon 88 kW (118 k), čo je oproti verzii s čistým trojvalcom nárast o 14 kW (18 k). Motor radu Kappa patrí už do novej generácie agregátov s názvom Smartstream a využíva systém CVVD (Continuously Variable Valve Duration), ktorý mení spaľovacie cykly v závislosti od záťaže. Hlavnou úlohou elektromotora je pomáhať pri akcelerácii a rekuperovať energiu pri spomaľovaní.

V interiéri môže posádka počítať štandardne s...
6480842 V interiéri môže posádka počítať štandardne s osempalcovým dotykovým displejom infotainmentu a možnosti bezdrôtovo auto spárovať so smartfónom cez Android Auto a Apple CarPlay.

Výkon hybridnej sústavy bude na prednú nápravu prenášať sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka alebo nová inteligentná šesťstupňová manuálna prevodovka so spojkou bez mechanickej väzby, ktorá umožňuje vozidlu plachtiť s vypnutým motorom. Výhodou automatu je vyšší krútiaci moment, a to 200 Nm oproti 172 Nm v prípade manuálu.

V interiéri môže posádka počítať štandardne s osempalcovým dotykovým displejom infotainmentu a možnosti bezdrôtovo auto spárovať so smartfónom cez Android Auto a Apple CarPlay. Informácie o vozidle bude mať vodič k dispozícii cez 4,2 palcový displej v prístrojovom paneli. Medzi asistenčné systémy pribudlo automatické brzdenie detekujúce nielen chodcov, ale aj cyklistov, parkovacie senzory, či upozornenie na cestujúcich vzadu pri vypnutí motora.

Exterirér po novom upúta vylepšeným tvarom predných LED svetiel, šestnásťpalcovými diskami kolies a novými lakmi karosérie. Vďaka možnosti voľby kontrastnej strechy je modernizovaný Stonic v ponuke v dvadsiatich farebných kombináciách. Do európskych predajní by mali prvé kusy doraziť ešte v priebehu tretieho kvartálu tohto roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #facelift #crossover #Kia Stonic #mild-hybrid
Články podľa značiek