Maserati patriace pod krídla koncernu FCA (Fiat-Chrysler) má neistú budúcnosť. Predaje v Európe ani v zámorí nenapĺňajú očakávania a nastávajúca fúzia s koncernom PSA (Peugeot-Citroën), môže znamenať jej koniec, keďže hlavným cieľom zlúčenia je šetrenie výrobných nákladov. Takáto stratégia je fatálna pre nerentabilné projekty, medzi ktoré Maserati momentálne patrí.
Novým impulzom malo byť SUV Levante, no ani to nedokázalo zmazať predajný neúspech ostatných modelov značky. Doposiaľ posledným pokusom bola novinka v podobe verzie Levante Trofeo, ktorá pod kapotu najnovšieho modelu Maserati dostala vidlicový osemvalec vyrobený automobilkou Ferrari. To pomohlo minimálne dorovnať krok s nemeckou konkurenciou v podobe Mercedesu-AMG, BMW M, či Audi Sport.
Teraz prichádzajú Taliani s modernizáciou verzie Trofeo v modeli Levante, no čo je podstatnejšie, vzácny osemvalec po novom poputuje aj pod kapotu sedanov Ghibli a Quattroporte. Výsledkom budú vôbec najrýchlejšie Maserati v histórii. Vďaka 3,8-litrovému agregátu s výkonom 433 kW (580 k) a krútiacim momentom 730 Nm dosiahnu oba modely maximálnu rýchlosť 326 km/h. Quattroporte zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a o niečo ľahšie Ghibli dokonca ešte o dve desatiny sekundy skôr.
Obom modelom v edícii Trofeo dodáva prestíž aj skutočnosť, že osemstupňová automatická prevodovka ZF bude posielať výkon výhradne na zadnú nápravu. Levante Trofeo je dostupné len s pohonom všetkých kolies. Sedany budú štandardne obuté do 21-palcových diskov kolies, pričom Levante môže dostať disky ešte o palec väčšie.
Zvonku novinku prezradí prepracovaná predná maska chladiča spolu s vynoveným dizajnom zadných svetiel. Dizajnové doplnky budú vyrobené z uhlíkových vláken. Vo vnútri čaká na posádku špecifické čalúnenie a predovšetkým displej infotainmentu s uhlopriečkou 10,1 palca. Štandardný s veľkosťou 8,4 palca prekonáva nielen veľkosťou, ale aj grafickým rozlíšením a reakčnou rýchlosťou.
Uvidíme, dokedy sa podarí oba sedany udržať na výrobných linkách. Ghibli Trofeo ani Quattroporte Trofeo rozhodne nepomôžu dramaticky zvýšiť predaje, no reputáciu značky dozaista posilnia. Ani to však nemusí stačiť na to, aby si oba modely ponechal v ponuke aj novovzniknutý koncern Stellantis.