Maserati Ghibli a Quattroporte v edícii Trofeo dostali osemvalec z Ferrari

Talianska značka neprežíva najlepšie obdobie, no napriek tomu nepoľavuje z úsilia priniesť zákazníkom niečo výnimočné. Sedanom s trojzubcom v logu bude totiž v edícii Trofeo pod kapotou pracovať motor V8 z dielne Ferrari.

12.08.2020 06:00
maserati-ghibli-trofeo-2021 Foto:
Pod kapotu sedanov Ghibli a Quattroporte poputuje vzácny osemvalec.

Maserati patriace pod krídla koncernu FCA (Fiat-Chrysler) má neistú budúcnosť. Predaje v Európe ani v zámorí nenapĺňajú očakávania a nastávajúca fúzia s koncernom PSA (Peugeot-Citroën), môže znamenať jej koniec, keďže hlavným cieľom zlúčenia je šetrenie výrobných nákladov. Takáto stratégia je fatálna pre nerentabilné projekty, medzi ktoré Maserati momentálne patrí.

Maserati Ghibli
		Trofeo 2021
Maserati Ghibli Trofeo
		2021
+8Maserati Ghibli Trofeo
		2021

Novým impulzom malo byť SUV Levante, no ani to nedokázalo zmazať predajný neúspech ostatných modelov značky. Doposiaľ posledným pokusom bola novinka v podobe verzie Levante Trofeo, ktorá pod kapotu najnovšieho modelu Maserati dostala vidlicový osemvalec vyrobený automobilkou Ferrari. To pomohlo minimálne dorovnať krok s nemeckou konkurenciou v podobe Mercedesu-AMG, BMW M, či Audi Sport.

Maserati
		Quattroporte Trofeo 2021
Maserati
		Quattroporte Trofeo 2021
+5Maserati Quattroporte
		Trofeo 2021

Teraz prichádzajú Taliani s modernizáciou verzie Trofeo v modeli Levante, no čo je podstatnejšie, vzácny osemvalec po novom poputuje aj pod kapotu sedanov Ghibli a Quattroporte. Výsledkom budú vôbec najrýchlejšie Maserati v histórii. Vďaka 3,8-litrovému agregátu s výkonom 433 kW (580 k) a krútiacim momentom 730 Nm dosiahnu oba modely maximálnu rýchlosť 326 km/h. Quattroporte zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a o niečo ľahšie Ghibli dokonca ešte o dve desatiny sekundy skôr.

Agregát Ferrari s objemom 3,8-litra má výkon... Foto: Maserati
2021-maserati-levante-trofeo Agregát Ferrari s objemom 3,8-litra má výkon 433 kW (580 k) a krútiaci moment 730 Nm.

Obom modelom v edícii Trofeo dodáva prestíž aj skutočnosť, že osemstupňová automatická prevodovka ZF bude posielať výkon výhradne na zadnú nápravu. Levante Trofeo je dostupné len s pohonom všetkých kolies. Sedany budú štandardne obuté do 21-palcových diskov kolies, pričom Levante môže dostať disky ešte o palec väčšie.

Zvonku novinku prezradí prepracovaná predná maska chladiča spolu s vynoveným dizajnom zadných svetiel. Dizajnové doplnky budú vyrobené z uhlíkových vláken. Vo vnútri čaká na posádku špecifické čalúnenie a predovšetkým displej infotainmentu s uhlopriečkou 10,1 palca. Štandardný s veľkosťou 8,4 palca prekonáva nielen veľkosťou, ale aj grafickým rozlíšením a reakčnou rýchlosťou.

Uvidíme, dokedy sa podarí oba sedany udržať na výrobných linkách. Ghibli Trofeo ani Quattroporte Trofeo rozhodne nepomôžu dramaticky zvýšiť predaje, no reputáciu značky dozaista posilnia. Ani to však nemusí stačiť na to, aby si oba modely ponechal v ponuke aj novovzniknutý koncern Stellantis.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Maserati Quattroporte #Maserati Levante Trofeo #Maserati Levante #Maserati Ghibli #Maserati #Ferrari
Články podľa značiek