Škoda Enyaq iV: Oficiálna skica dokazuje, že elektrické SUV na tradíciu nezanevrie

Dlho očakávaná premiéra rýdzo elektrickej Škody sa nezadržateľne blíži. Výrobca sa snaží skrátiť čakanie postupným odhaľovaním novinky. Z oficiálnych náčrtov vyplýva, že dizajnom sa Enyaq hrdo hlási k mladoboleslavskému príbuzenstvu.

14.08.2020 06:00
Skoda Enyaq i V skica Foto:
Enyaq použije pohonnú techniku Volkswagenu ID.3.
debata
1. septembra tohto roku česká automobilka Škoda vstúpi do novej éry. Na koncernovej platforme MEB určenej výhradne elektromobilom predstaví úplne nový model. Z predchádzajúcich informácií vieme, že sa bude volať Enyaq a že na pohon použije techniku Volkswagenu ID.3. To znamená, že v základnej verzii ju bude poháňať zadný elektromotor s výkonom 109 kW (148 k), pričom batérie s kapacitou 55 kWh majú vystačiť na dojazd do vzdialenosti 340 km.

Vo vyšších verziách stúpne kapacita akumulátorov na 62, respektíve 82 kWh. Okrem variantov s pohonom zadnej nápravy budú v ponuke aj štvorkolky a vylúčená nie je ani športová verzia RS. Enyaq má byť navyše praktickým rodinným vozidlom s rázvorom 2 765 mm a batožinovým priestorom s objemom 585 litrov.

Interiérom bude značne pripomínať súčasnú generáciu Octavie, a to hlavne umiestnením obrazovky infotainmentu a dvojramenným volantom. Displej však bude mať najväčšiu uhlopriečku zo všetkých modelov, a to 13 palcov. Virtuálny prístrojový panel doplní head-up displej s rozšírenou realitou.

Škoda sa nebude snažiť silene poukázať na... Foto: Škoda
Skoda Enyaq i V skica 1 Škoda sa nebude snažiť silene poukázať na elektrickú koncepciu autonómnym dizajnom.

Pokiaľ ide o vonkajší dizajn, doposiaľ boli zverejnené len fotografie maskovaných prototypov. Z oficiálnych skíc je zrejmé, že predná maska bude koncepčne vychádzať s najnovších modelov značky, konkrétne zo Scaly, Kamiqu a spomínanej Octavie. Škoda sa tak nebude snažiť silene poukázať na elektrickú koncepciu autonómnym dizajnom. Snahu zvýrazniť dynamický potenciál auta umožní natiahnutá línia strechy.

Karoséria nebude plniť len estetickú, ale aj praktickú funkciu. Zníženiu spotreby elektriny a tým predĺženiu dojazdu bude pomáhať aerodynamické tvarovanie karosérie, ktorej koeficient odporu vzduchu je len 0,27, čo je na SUV veľmi dobrý výsledok. Podobne je to aj s prednými svetlometmi. Tie využijú techniku Matrix-LED, no zároveň zachovajú tradíciu krištáľového efektu.

Škoda Enyaq
Škoda Enyaq
+50Škoda Enyaq

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Škoda #SUV #skica #Škoda Enyaq
Články podľa značiek