Wrangler? Nie, len Mahindra opäť provokuje Jeep

Indická automobilka Mahindra predstavila nový off-road Thar, ktorý si ľahko pomýlite s ikonickým Wranglerom. Pritom len nedávno musela stiahnuť z amerického trhu model Roxor, ktorý sa svojimi tvarmi odvoláva až príliš okato na pôvodný Willys.

21.08.2020 10:00
debata (1)
Nový off-road Tharu akoby z oka vypadol... Foto: Mahindra
Mahindra Thar - 2020 Nový off-road Tharu akoby z oka vypadol originálnemu Wrangleru. Jeep sa na to síce prizerá s nevôľou, ale v Indii si neporadí.

Na kopírovanie cudzieho dizajnu sme si zvykli najmä v súvislosti s čínskymi automobilkami, ale ani India nezaostáva. Len nedávno musela indická Mahindra stiahnuť z trhu v USA malý off-road Roxor, ktorý si dizajn „požičal“ z pôvodného Willysu. Jeep sa proti tomu ohradil a spor vyhral. Mahindru to ale neodradilo od ďalšej provokácie. Na svet totiž priviedla nový model Thar, a ten s výnimkou pár detailov akoby z oka vypadol súčasnému Wrangleru. Za Atlantik sa však nechystá, takže sporu s Jeepom sa Mahindra obávať pravdepodobne nemusí.

Interiér je strohý a jednoduchý, no obsahuje... Foto: Mahindra
Mahindra Thar - 2020 Interiér je strohý a jednoduchý, no obsahuje moderný infotainment.

Indická spoločnosť sa navyše odvoláva na históriu, ktorá je spojená s licenčnou výrobou Jeepov už od roku 1947. Išlo teda o jednu z vôbec prvých automobiliek, ktorá na výrobu amerických pôvodne vojenských off-roadov, konkrétne Wrangleru CJ, licenciu získala. A ako vidieť, mala s nimi úspech, takže dnes sa rozhodla pokračovať v ťažení aj na hrane zákona. Nový Thar bude v teréne nepochybne schopným autom. Má rámový podvozok, dve tuhé nápravy, pohon 4×4 a tiež redukčnú prevodovku. Tá dobehne to, čo stráca Thar na výkone.

Thar sa bude dodávať s pevnou aj plátennou... Foto: Mahindra
Mahindra Thar - 2020 Thar sa bude dodávať s pevnou aj plátennou strechou, presne ako Wrangler.

Poháňať ho budú totiž pomerne slabé motory – atmosférický benzínový 4-valec s objemom dva litre (112 kW) a turbodiesel s objemom 2,2 litra (97 kW). Pripravená je aj automatická prevodovka. Nábehové uhly s hodnotou 41,8, respektíve 36,8 stupňa a brodivosť až 660 mm sľubujú výnimočné schopnosti v teréne. Na rozdiel od Wrangleru sa ale Thar bude dodávať len v dvojdverovej verzii. A to s pevnou alebo plátennou strechou. Interiér tak odvezie len štyroch cestujúcich so skromným objemom pre ich batožinu.

Mahindra Thar - 2020
Mahindra Thar - 2020
+10Mahindra Thar - 2020

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Jeep Wrangler #Jeep #Mahindra #Mahindra Thar
Články podľa značiek