So systémom diaľkového parkovania prišlo v roku 2015 BMW spolu s jeho vlajkovou loďou radu 7. Luxusná limuzína dokázala zaparkovať alebo vyjsť z garáže či parkovacieho miesta bez vodiča za volantom. Pôsobilo to ako sci-fi. Dnes sa táto technológia presadzuje aj v bežnejších modeloch. Príkladom môže byť nová Kia Sorento. Majiteľom to príde vhod, pretože parkovacie manévre v stiesnených priestoroch nie sú s týmto robustným SUV úplnou hračkou. A problémom môže byť aj samotné vystúpenie z vozidla.
Funkcia diaľkového inteligentného parkovania (RSPA) sa ovláda pomocou špeciálneho prívesku na kľúčoch. Dostupná bude pri naftových verziách Sorenta, vôbec prvého modelu Kie s touto technológiou. Po tom, čo posádka vystúpi z vozidla, dá vodič Sorentu pokyn, aby poslednú fázu parkovacieho manévru dokončilo samostatne. Systém je tiež možné použiť na vycúvanie vozidla z parkovacieho priestoru, ak nie je možné pohodlne alebo bezpečne otvoriť dvere.
Pri týchto manévroch vozidlo ovláda zrýchlenie, brzdy aj riadenie, pričom pomocou ultrazvukových snímačov stále monitoruje okolie. Ak senzory zaznamenajú možnosť zrážky alebo potenciálne nebezpečenstvo, ako je napríklad pohybujúce sa vozidlo, cyklista či chodec, automaticky použije autonómne brzdy, až kým sa jeho dráha opäť neuvoľní. No aj keď je vodič za volantom, Sorento ho pri parkovaní podporuje funkciami PCA a RCCA na predchádzanie kolízií s križujúcimi objektmi spredu a zozadu.
Systém PCA pracuje pri rýchlostiach nižších ako 10 km/h, pričom využíva zadnú kameru a ultrazvukové snímače, aby pri cúvaní zabránil zrážke s chodcom alebo prekážkou zozadu. Systém RCCA zaisťuje bezpečnejší výjazd z parkovacieho miesta cúvaním, pričom využíva radar na sledovanie mŕtvych uhlov vodiča po bokoch vozidla a vzadu a identifikuje vozidlá, ktoré mu môžu pri cúvaní skrížiť dráhu. Oba systémy upozornia vodiča zvukovou výstrahou a ak nereaguje, aktivujú brzdy.