Subaru Levorg: Japonské kombi možno potrápi aj Octaviu

Druhá generácia Levorgu je väčšia a priestrannejšia. Končí tiež s motorom 2,0. Nahradí ho novým, podstatne výkonnejším turbom.

26.08.2020 10:00
debata (6)
Nový Levorg ide v dizajne evolučnou cestou.... Foto: Subaru
Subaru Levorg - 2021 Nový Levorg ide v dizajne evolučnou cestou. Inšpiruje sa vlaňajším konceptom predstaveným v Tokiu. Charakterizujú ho ostrejšie línie, nová maska či užšie svetlá. Toto je verzia STi.
Subaru so svojim kombi Levorg v Európe veľa vody nenamútilo. To napriek tomu, že má skvelé jazdné vlastnosti a v susednej Českej republike sa mu dokonca podarilo získať titul auta roka. V porovnaní s európskou konkurenciou však Levorg ponúkal len jeden jediný benzínový motor a v kombinácii s automatickou prevodovkou, pohonom oboch náprav a jediným typom karosérie. Takže predaje na starom kontinente boli skromné. V roku 2016 si síce dokázal získať 4 865 zákazníkov, ale vlani to bolo už len 1 395. Navyše Levorg predvlani prišiel v Európe o preplňovaný motor 1,6 Turbo (125 kW), ktorý nahradil atmosférický dvojliter s výkonom len 110 kW. Ako inak, kvôli emisiám.
Levorg druhej generácie využíva konečne... Foto: Subaru
Subaru Levorg - 2021 Levorg druhej generácie využíva konečne aktuálnu platformu Subaru Global Platform, čo znamená aj väčší rázvor náprav. V tomto parametre pribudlo 20 mm a na celkovej dĺžke dokonca 65.

Situáciu by mohla zlepšiť druhá generácia, ktorá už začína vystrkovať rožky. Široký výber pohonov a verzií však opäť nečakajte. Levorg staví opäť na jediný motor, no po všetkých stránkach prekoná svojho predchodcu. Dizajn očakávanej novinky naznačila už vlaňajšia štúdia Levorg Prototype STI. Ten sa vyznačuje ostrejšími líniami, väčším počtom prelisov a užšími reflektormi. Že ide o Subaru je však stále zjavné na prvý pohľad. V podstate ide o vydarenú evolúciu. To ale neplatí o technike. Základom druhej generácie je totiž platforma Subaru Global Platform, takže aj Levorg sa technologicky konečne zaradí medzi novšie modely Impreza či XV. V podstate tu máme Imprezu kombi.

Interiér bude vybavený virtuálnym kokpitom s... Foto: Subaru
Subaru Levorg - 2021 Interiér bude vybavený virtuálnym kokpitom s uhlopriečkou 12,3 palca a novým infotainmentom s 11,6-palcovou dotykovou obrazovkou.

Nová architektúra prináša nielen väčšiu tuhosť karosérie, nižšiu hmotnosť a ešte suverénnejšie správanie na ceste, ale aj väčšie rozmery. Na rázvore s hodnotou 2 670 mm pribudli užitočné dva centimetre a celková dĺžka narástla o 65 mm na konečných 4 755. To znamená priestrannejší interiér aj väčší batožinový priestor. Pod zadným vekom bude slušných 561 litrov, čo je zlepšenie o 39 litrov. Na najlepších v triede to síce nestačí, ale Levorgu to nepochybne prospeje. Kabína sa tiež bude môcť pochváliť virtuálnym kokpitom s uhlopriečkou 12,3 palca a novým infotainmentom s 11,6-palcovou dotykovou obrazovkou. Verzia STI Sport pridá anatomické sedadlá, hliníkové pedále či športový volant a hlavicu voliča prevodovky.

Pod kapotou sa predstaví novučičký preplňovaný... Foto: Subaru
Subaru Levorg - 2021 Pod kapotou sa predstaví novučičký preplňovaný boxer 1,8 Turbo aj nová prevodovka Lineartronic.

Najväčšia zmena sa však odohrá pod kapotou. V Levorgu totiž skončí preplňovaný motor 1,6 Turbo aj európsky dvojliter. Ani sa niet čomu čudovať. Subaru nedávno oznámilo, že vyvíja novú generáciu preplňovaných agregátov a práve v Levorgu bude mať premiéru prvý z nich. Preplňovaný boxer ponúkne, z pre Subaru atypického objemu 1,8 litra, rovných 130 kW a 300 Nm krútiaceho momentu. Levorg si tak v Európe prilepší o 20 kW a v krútiacom momente o 103 Nm. Nová bude aj prevodovka Lineartronic. Samozrejme, celé to doplní neodmysliteľný pohon oboch náprav Subaru Symmetrical AWD s rovnako dlhými hnacími hriadeľmi kolies. Šušká sa aj o výkonnejšej verzii, ktorá by mohla mala mať rovných 200 koní (147 kW).

Do kufra sa zmestí 561 litrov batožín, čo je... Foto: Subaru
Subaru Levorg - 2021 Do kufra sa zmestí 561 litrov batožín, čo je zlepšenie o nemalých 39 litrov.
Dynamické parametre sú zatiaľ tajomstvom. Automobilka prezradila len spotrebu paliva na úrovni 7,3 litra na 100 km. Až o liter nižšiu, akú má súčasná európska atmosférická verzia. Subaru nezabúda ani na asistenčné systémy, napokon patrilo k prvým automobilkám, ktoré začali využívať na detekciu okolia stereokamery. Nová generácia autonómnych technológii Subaru EyeSight by mala s prehľadom zvládať semi-automatické riadenie na úrovni SAE2. Ale netešte sa, Levorg zamieri najprv k japonským zákazníkom. Do Európy sa dostane až v priebehu budúceho roka. Uvidíme, či podľa vzoru Imrezy a XV dostane do vienka aj hybridnú technológiu.
Subaru Levorg - 2021
Subaru Levorg - 2021
+19Subaru Levorg - 2021

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #Subaru Levorg
Články podľa značiek