Sama automobilka označuje svoju novinku za predátora. A nie je ďaleko od pravdy. Cieľom totiž nebolo nič menšie ako stvoriť najsilnejší produkčný pikap planéty. V USA to má zmysel, pretože táto kategória patrí naprieč štátmi k najpopulárnejším. Napokon, rebríčku najpredávanejších áut kraľuje za Atlantikom Ford F-Series a hneď za ním práve RAM 1 500. Zažiariť vo svete pikapov tak znamená pritiahnuť pozornosť. A RAM-u sa to s jeho novým TRX nepochybne podarilo. Vsadil totiž na to, čo Američania milujú – preplňovaný motor 6,2 V8 Hemi. Vďaka kompresoru z neho technici vyžmýkali neuveriteľných 702 koní, čo je 523 kW. A rovnako fascinujúci je krútiaci moment 880 Nm.
Podobný nájdete pod kapotou ikonického muscle caru Dodge Challenger SRT. Overený Hellcat však musel prejsť úpravami, keďže pikap nie je to isté ako kupé. Nová olejová vaňa zabezpečí dostatok maziva v extrémnom teréne, náklonoch či dokonca skokoch. Alternátor sa musel „presťahovať“ o poschodie vyššie, aby TRX zvládlo hlboké brody. O čistotu vzduchu, ktorý vstupuje do nenásytného benzínového srdca, sa zas stará mimoriadne účinný filtračný systém. Explóziu sily krotí 8-stupňový automat TorqueFlite, s ktorým šprintuje táto šelma, schopná prepraviť vyše pol tony nákladu na stovku za 4,5 sekundy, aj s pomocou funkcie Launch Control. Ručička rýchlomeru zastane až pri údaji 198 km/h.
Máme tu teda nového kráľa pikapov, čo dáva jasne najavo svojím agresívnym dizajnom s mohutnou čiernou maskou a oceľovým nárazníkom. Hliníková kapota sa nezaobíde bez sacieho otvoru s integrovanými pozičnými svetlami. Svalnaté blatníky rozšírené až o 203 mm ukrývajú 18-palcové kolesá obuté pneumatikami Goodyear s priemerom 35 palcov. Vzadu naznačujú silu motora dve matné koncovky výfukov s priemerom 127 mm. Ochrana podvozku a terénne obutie zároveň sľubuje, že TRX napriek dynamike superšportov nezabudol na svoje pracovné povinnosti. Podvozok dostal vpredu celkom nové zavesenie s kovanými ramenami. To isté platí o 5-prvkovom zavesení zadnej tuhej nápravy Dana 60.
Zadné kolesá majú zdvih až 330 mm, čo je o 40 % viac ako pri bežnom RAM-e 1 500. O tlmenie sa stará aktívne odpruženie Bilstein Black Hawk e2s viacerými módmi nastavenia pomocou systému Active Terrain Dynamics. Ráta tiež so skokmi, takže ešte pred dopadom sa TRX pripraví na „pristátie“. Obrovské pružiny unesú náklad s hmotnosťou 594 kg. Schopnosti v teréne a ťažnú silu, ktorá zvládne príves s hmotnosťou 3 674 kg, podporuje pohon oboch náprav s aktívnou rozvodovkou BorgWarner. Redukcia sa pýši pomerom 2,64 : 1. O nekompromisnom boji s náročnými podmienkami svedčí aj nájazdový uhol 30,2, prejazdový 23,5 a odjazdový 21,9 stupňa či brodivosť až do hĺbky 813 mm.
To všetko by však malo prebiehať v tichu komfortnej kabíny, zariadenej v štýle verzie RAM 1500 Limited obohatenej o športové prvky. Napríklad sploštený volant, anatomické sedadlá, kontrastné kožené čalúnenie či dekorácie z hliníka a karbónu. Infotainment U-Connect dopĺňa 12-palcový virtuálny prístrojový panel. Na stredovej konzole nahradila otočný ovládač prevodovky klasická páka. Spoločnosť jej robí systém nastavenia jazdných režimov – Normal, Wet/Snow, Off-Road a Baja. Nebude to však lacná hračka, hoci cenu ešte nepoznáme. A svoje si iste vypýta aj „smädná“ strojovňa pod kapotou, ktorej spotrebu RAM tají. Výroba odštartuje v závode Sterling Heights (Michigan) koncom roka. Na úvod sa predstaví „limitka“ Launch Edition, z ktorej vznikne len 702 exemplárov odkazujúcich na počet koní motora Hellcat.