Hyundai Kona: Kompaktný crossover prejde faceliftom. Nebude malý

Po Kii Stonic sa s modernizáciou hlási aj sesterská Kona. Ako býva v poslednom čase pri Hyundai zvykom, zmeny nebudú len kozmetické.

28.08.2020 12:00
debata
Podľa vzoru Hyundaia i30 a Tucsona, zasiahne aj... Foto: Hyundai
Hyundai Kona - facelift 2021 Podľa vzoru Hyundaia i30 a Tucsona, zasiahne aj Konu rozsiahla plastika prednej časti. Nová bude maska, nárazník aj svetlá.

Hyundai šliape na plné obrátky. Len tento rok predstavil nové SUV Santa Fe, radikálne modernizované modely i10 a i30 a k tomu novú generáciu i20. A to nie je všetko. Na svet sa derie nový Tucson, no ešte pred ním príde modernizovaný Hyundai Kona. Je to logické, pretože tento kompaktný crossover je na trhu od roku 2017, a tiež preto, že len pred pár dňami ukázala Kia facelift sesterského Stonicu. Kým však Stonic podstúpil v exteriéri len retuše, Kona staví podľa vzoru faceliftu i30 na pomerne rozsiahle úpravy. Vidieť to už z prvých ilustrácií zachytávajúcich predné partie.

Tie sa zmenia naozaj dramaticky. Kona dostane nižšie umiestnenú prednú masku a celkom nový nárazník aj svetlá. Má pôsobiť širšie a dynamickejšie. Zlepší sa tiež aerodynamika. Ponuku navyše obohatí športovo ladená verzia N Line. Takýto paket už dostali modely i10, i30 aj Tucson. Zmeny môžeme očakávať aj v kabíne, najmä v oblasti infotainmentu, ktorý by mal umožniť bezdrôtové spárovanie smartfónov cez Aple CarPlay a Android Auto. Komfortu ovládania prospeje 8-palcová dotyková obrazovka. Veľká revízia prebehne pod kapotou, kde musí Kona reagovať na emisné limity.

Veľkou novinkou bude príchod športovej verzie N... Foto: Hyundai
Hyundai Kona - facelift 2021 Veľkou novinkou bude príchod športovej verzie N Line.

Bližšie informácie Hyundai síce nezverejnil, no vychádzať môžeme zo Stonicu. Takmer istý je preto príchod mild-hybridnej verzie (88 kW), kombinujúcej preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI s výkonným štartérom-generátorom a 48 V okruhom. Na výber bude 7-stupňová dvojspojková prevodovka alebo inteligentná 6-stupňová automatická prevodovka s elektronickou spojkou, ktorá umožní Kone plachtiť so zaradeným rýchlostným stupňom. Mild-hybrid doplní atmosférický 4-valec 1,2 CVVT (62 kW), ako aj litrový trojvalec 1,0 T-GDI (74 kW) bez štartéra-generátora.

Neskôr by sa mohli objaviť aj nové mild-hybridné verzie s motormi 1,5 T-GDI (110 kW), ako aj naftový 1,6 CRDi MHEV (100 kW). Uvidíme, či sa modernizácia dotkne aj čisto elektrickej verzie. Asistenčné systémy doplnia nepochybne autonómne brzdy detekujúce nielen autá a chodcov, ale aj cyklistov či výstraha pri cúvaní. Viac prezradí Hyundai v nasledujúcich týždňoch.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #facelift #Hyundai Kona
Články podľa značiek