Kia Sorento PHEV: Verzia do zásuvky bude najvýkonnejšia

31.08.2020 06:00

O novom Sorente vieme prakticky všetko. Výnimkou bola len jeho plug-in hybridná verzia. No aj to sa práve mení. Kia konečne „pustila perie“.

Dobíjateľné Sorento spojí motor 1,6 T-GDI...
Dobíjateľné Sorento spojí motor 1,6 T-GDI Smartstream s elektromotorom, so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a s podlahovými batériami s kapacitou 13,8 kWh. Autor: Kia

Nová generácia Sorenta sa ukázala už v máji. No až teraz Kia prezrádza viac o jej plug-in hybridnom pohone. Ten doplní ponuku klasického hybridu a dieselovej verzie. Asi neprekvapí, že dobíjateľné Sorento bude vychádzať práve z hybridu. To znamená kombináciu novučičkého preplňovaného 4-valca 1,6 T-GDi Smartstream s kontinuálnym variabilným časovaním ventilov CVVT a elektromotora. Kým v prípade spaľovacieho agregátu budú mať hybrid a plug-in hybrid rovnaký výkon 132 kW aj krútiaci moment 265 Nm, pri elektrickej pohonnej jednotke to neplatí. Dobíjateľný hybrid sa posilní zo 44,2 až na 67 kW a krútiaci moment vzrastie na 304 Nm.

Dynamické parametre a celkový systémový výkon ostávajú bohužiaľ tajomstvom, no Kia sľubuje, že pôjde o vôbec najvýkonnejšiu verziu Sorenta. A tiež najúspornejšiu, keďže vďaka akumulátorom s kapacitou 13,8 kWh zvládne Sorento v čisto elektrickom režime približne 50 km bezemisnej jazdy. Šesťstupňová automatická prevodovka, ktorá dokáže prenášať súčasne výkon spaľovacieho aj elektrického motora, má stáť za okamžitou reakciou na požiadavku akcelerácie. S efektivitou plug-in hybridného systému pomôže účinný chladiaci okruh batérií. Pohon oboch náprav zabezpečí klasický mechanický rozvod.

Dobrou správou je tiež to, že ekologická technológia Sorenta PHEV nijako neobmedzí úžitkové vlastnosti Sorenta. Akumulátory skryté v podlahe neuberú ani jediný liter v kabíne či v batožinovom priestore. Je to zásluha úplne novej platformy N3, ktorá od začiatku rátala s alternatívnymi druhmi pohonov. Preto si môže plug-in hybridné Sorento naďalej dovoliť okrem 5-miestnej aj 7-miestnu verziu. V prvom prípade bude pod zadným vekom fantastických 898 litrov a v druhom 175. Navonok odlíšite plug-in hybrid od hybridu len vďaka krytu nabíjacieho konektora v zadnej časti a plaketám PHEV.

Novinka sa dostane k európskym zákazníkom začiatkom budúceho roka. Plug-in hybrid teda dorazí neskôr ako hybrid a diesel, ktoré by sa mali dostať na trh ešte tento rok. Aj preto sa Kia zatiaľ neponáhľa so zverejnením presných prevádzkových parametrov. Výrobu zabezpečí domáci kórejský závod Hwasung.

Kia
		Sorento -
		2020
Kia Sorento
		-
		2020
+33Kia Sorento -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#plug-in hybrid #PHEV #Kia Sorento #Kia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek