Porsche Panamera: Retuše, nový vrchol Turbo S a plug-in s dlhším dojazdom

Po štyroch rokoch osviežuje Porsche modelový rad Panamera. Špičková verzia Turbo S zrýchli na stovku za 3,1 sekundy a plug-in hybrid 4S E-Hybrid zvládne na jedno nabitie 54 km.

14.09.2020 06:00
Po štyroch rokoch podstúpila Panamera prvú... Foto: Porsche
Porsche Panamera GTS Sport Turismo - 2021 Po štyroch rokoch podstúpila Panamera prvú väčšiu modernizáciu. Všetky verzie sa môžu pochváliť štandardne dodávaným paketom Sport Design so športovejším nárazníkom.

Panamera druhej generácie dorazila na trh v roku 2016. A je úspešnejšia než tá prvá. Ročne dokáže toto hriešne drahé 4-dverové kupé alebo nové „kombi“ Sport Turismo prilákať len v Európe približne 10 000 zákazníkov. Samozrejme, koronakríza registrácie zoškrtala na polovicu, ale Panamera sa už pozerá do budúcna – napriek prítomnosti nedávno vylepšeného elektrického Taycanu. Zuffenhausen prichádza s modernizáciou, ktorá sa dotkla dizajnu, techniky pod kapotou aj infotainmentu.

Navonok spoznáte Panameru modelového roku 2021 vďaka paketu Sport Design, ktorý bol doteraz súčasťou voliteľnej výbavy. To znamená výraznejšie sacie otvory v nárazníku a matné pozadie reflektorov. Zadné svetlá sú zas prepojené vylepšeným LED pásom, ktorý dodáva Panamere nezameniteľný svetelný podpis. Paletu diskov rozšírili tri nové dizajny kolies s priemerom 20 alebo 21 palcov. Celkovo je na výber až z desiatich možností. A potom je tu nová vrcholová verzia Turbo S s ešte agresívnejším vzhľadom sacích otvorov.

V ponuke je naďalej „kombi Sport Turismo. Aj to... Foto: Porsche
Porsche Panamera GTS Sport Turismo - 2021 V ponuke je naďalej „kombi Sport Turismo. Aj to dostalo svetelný LED pás, spájajúci zadné reflektory.

Práve Panamera Turbo S predstavuje nový vrchol ponuky. Konkurovať má priamo Mercedesu-AMG GT 63 S 4-Door. Aj preto sa výkon výrazne prepracovaného preplňovaného štvorlitrového 8-valca vyšplhal v porovnaní s Panamerou Turbo o 59 kW vyššie a krútiaci moment vyššie o 50 Nm. Pod kapotou je tak nálož 463 kW a 820 Nm. Vďaka tomu šprintuje Panamera Turbo S v režime Sport Plus na stovku za 3,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h.

Novým vrcholom sa stáva Panamera Turbo S s ešte... Foto: Porsche
Porsche Panamera Turbo S Sport Turismo - 2021 Novým vrcholom sa stáva Panamera Turbo S s ešte agresívnejším vzhľadom sacích otvorov.

Najvýkonnejšia Panamera už potvrdila svoje schopnosti na okruhu Nürburgring, kde absolvovala 20,832 kilometra dlhé kolo za 7: 29,81 minúty. To je nový oficiálny rekord v triede luxusných áut. Zlepšenej dynamike sekunduje vynovený aktívny podvozok s trojkomorovým vzduchovým odpružením Porsche Active Suspension Management (PASM), doplnený o redukciu náklonov v zákrutách Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a vektorovanie krútiaceho momentu Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Kokpit ťaží z vylepšeného infotainmentu s... Foto: Porsche
Porsche Panamera 4S E-Hybrid - 2021 Kokpit ťaží z vylepšeného infotainmentu s novými funkciami. Napríklad s pokročilým hlasovým ovládaním Voice Control.

Hanbiť za čo sa ale nemá ani modernizovaná plug-in hybridná verzia Panamera 4S E-Hybrid, ktorá kombinuje preplňovaný motor 2,9 V6 (324 kW) s elektromotorom (100 kW) v 8-stupňovej prevodovke. Výsledkom je kombinovaný výkon 412 kW a krútiaci moment 750 Nm. Takže stovku má na konte za 3,7 sekundy, pričom skončí s akceleráciou až pri údaji 298 km/h. A pritom je úspornejšia, za čím stoja nové batérie s kapacitou zvýšenou z pôvodných 14,1 na 17,9 kWh. Podľa normy WLTP sa tak elektrický dojazd predĺžil na 54 km.

Preplňovaný 8-valec pre Turbo S prešiel radom... Foto: Porsche
Porsche Panamera Turbo S - 2021 Preplňovaný 8-valec pre Turbo S prešiel radom úprav. Výsledkom je 463 kW a 820 Nm.

Vyšším výkonom sa môže pochváliť aj 8-valcová Panamera GTS, ktorá posilnila o 15 kW na konečných 353 a 620 Nm krútiaceho momentu. Riadiaca jednotka navyše reguluje nárast sily tak, aby motor s rastúcimi otáčkami pripomínal charakteristiku atmosférického agregátu. Emócie zvýši štandardne dodávaný športový výfuk. Bez zmien ostali len základné verzie Panamera a Panamera 4, ktoré si musia vystačiť s preplňovaným 2,9-litrovým 6-valcom s výkonom 243 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Aj tie však ťažia z upraveného podvozku, ktorý má priniesť vyšší komfort pruženia.

Infotainment Porsche Communication Management (PCM) obohatili nové funkcie, napríklad vyspelejšie hlasové ovládanie Voice Pilot, Risk Radar, alebo konektivita so smartfónmi cez platformu Apple CarPlay. Predaj vynovenej Panamery spustí Porsche v polovici októbra. V Nemecku začínajú ceny Panamery s pohonom zadných kolies na 91 345 eurách. Všetky ostatné verzie budú vybavené štvorkolkou. Za Panameru 4 zaplatíte od 95 289 eur a za Panamera 4S E-Hybrid od 126 841 eur. Panamera GTS začína na 136 933 a nová Panamera Turbo S na 179 737 eurách.

Porsche Panamera 4S
		E-Hybrid - 2021
Porsche Panamera 4S
		E-Hybrid - 2021
+26Porsche Panamera 4S
		E-Hybrid - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche Panamera #Porsche #facelift
Články podľa značiek