
Mercedes-Benz SL síce nepatrí k predajným trhákom stuttgartskej značky, no k jej imidžu nepochybne áno. História tohto roadsteru je totiž nerozlučne spojená s otvorenou verziou slávneho „gullwingu“ 300 SL z roku 1952. A aj keď súčasná doba radikálnych škrtov nehrá do kariet rozmarom pre pár vyvolených, SL predsa len prežije. Dokonca naň už nebudeme čakať dlho. Predstaví sa v priebehu roka 2021. Doslova ho zachráni divízia AMG z Affalterbachu. Tá po prvýkrát v histórii vzala celý projekt pod vlastné krídla. Dôvod? Nové SL postaví na platforme MSA (Modular Sports Architecture) druhej generácie kupé AMG GT.

Tým sa znížia vývojové náklady, no zároveň sa vďaka tomu SL vráti k tej najrýdzejšej tradícii. Nová platforma totiž znamená príchod architektúry „transaxle“ s motorom vpredu a prevodovkou pri zadnej náprave. Perfektné rozloženie hmotnosti bude mať blahodarný vplyv na jazdené vlastnosti. A navyše, nové SL podstúpi radikálnu odtučňovaciu kúru. Po dvoch predchádzajúcich generáciách sa konečne zbaví ťažkej výklopnej strechy z pevných materiálov. Nahradí ju skladné a ľahké plátno. To prospeje nielen dynamike a emisiám, ale aj dizajnu. Interiér bude môcť byť, tak ako sa na roadster patrí, posunutý viac vzad, čo predĺži prednú kapotu.
Špekuluje sa aj o ďalšej zásadnej zmene. SL šiestej generácie by totiž malo dostať štyri sedadlá v usporiadaní 2 + 2. Má to logiku. V ponuke by tým zahladilo dieru, ktorá vznikne po triede S Cabrio. Ako je známe, z novej generácie „eska“ už kabriolet nevznikne. Podobne ako kupé. Štvormiestna kabína by tiež SL jasne vyhranila oproti dvojmiestnemu roadsteru AMG GT. Pod kapotou sa má objaviť 6– a 8-valcový mild-hybrid, ale aj 8-valcový plug-in hybrid. Novinka je dnes vo finálnom štádiu vývoja, čo jasne dokumentujú testy zamaskovaných prototypov nielen v testovacom centre Immendingen, ale aj na bežných cestách.