Elektromobily rozhodne nie sú lacné. A platiť to bude aj o novučičkej Škode Enyaq. Dokladuje to prvá slovenská cena Enyaqu. Týka sa verze 60 iV s menším z dvoch paketov batérií (62 kWh, využiteľných 58 kWh), výkonom 132 kW, zadným náhonom, dojazdom 360 km a v úrovni Loft. Zákazníci za ňu zaplatia od 39 490 eur. To zodpovedá približne cene Škody Kodiaq 2,0 TDI Evo (147 kW) s pohonom oboch náprav 4×4, 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a v treťom najvyššom stupni vybavenia Style. Nemožno však poprieť, že Enyaq iV bude mať už v základe pomerne bohatú výbavu.
Verzia Loft bude obsahovať 19-palcové disky proteus, LED predné a zadné svetlá, šesť airbagov, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie únavy, detekciu dopravných značiek, parkovaciu kameru, tempomat, 50 kW rýchlonabíjanie, dáždnik vo dverách, elektrochromatické spätné zrkadlo, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, 13-palcový infotainment s Bluetooth a indukčným nabíjaním smartfónov ale aj dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Táto verzia sa však do predaja dostane neskôr. Kariéru totiž Enyaq odštartuje verziou 80 iV Loft s väčšou zásobou batérii (82 kWh, 77 využiteľných), výkonom zvýšeným na 150 kW a dojazdom 510 km.
Slováci za ňu zaplatia 46 990 eur. Sále však so zadným náhonom. Enyaq iV 80 obohatí výbavu o chrómové lišty okien, svetlá Matrix LED, zadné dynamické svetlá, 3-zónovú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá a volant, reguláciu rekuperácie pod volantom a o voľbu jazdných režimov. Ešte drahšia bude úvodná edícia Founders Edition, ktorá vznikne len 1 895 kusov. Jej slovenskú cenu nepoznáme, no môžeme vychádzať z českého cenníka. Tá je u našich západných susedov nacenená na 1 379 900 korún. Podľa aktuálneho kurzu ide o 52 392 eur. Zákazníci ale dostanú osvetlenú masku Crystal Face, svetlá Matrix LED, 21-palcové disky, metalízu alebo ambientné osvetlenie interiéru.
Bohužiaľ ďalšie vychytávky sú súčasťou príplatkových balíkov. To platí napríklad o adaptívnom tempomate, navigácii, head-up displeji, vyhrievanom čelnom okne, adaptívnom podvozku DCC, dvojitej podlahe batožinového priestoru ale aj o podpore rýchlonabíjania s výkonom 125 kW, za ktorú zaplatíte približne 500 eur. A to nehovoríme o verziách s pohonom oboch náprav, ktoré budú pochopiteľne drahšie, či o verzii RS s výkonom 225 kW. Cena Enyaqu sa tak môže ľahko vyšplhať do výšok, v ktorých Škoda zatiaľ nikdy neoperovala. Ako to príjmu zákazníci, ukáže až čas. Konkurencia na tom ale iste nebude lepšie. Batérie sú stále drahé. Kým doteraz sme platili za výkon, odteraz budeme plaiť za dojazd.