Škoda Enyaq iV: Ako vyzerá nové elektrické SUV v úplnom základe? Takto

10.09.2020 18:00

Oficiálna galéria nového Enyaqu predstavila ambiciózne elektrické SUV Škody v podobe „nadupaných“ verzií Siute a RS. Čo sa ale s týmto autom stane, keď si nepriplatíte ani euro navyše? Kým „oholená“ Octavia či Scala vyzerajú dosť biedne, Enyaq je stále „cool“.

Základná verzia Enyaqu iV bez akéhokoľvek...
Základná verzia Enyaqu iV bez akéhokoľvek príplatku rozhodne nepôsobí chudobne. Má modrý lak, výlučne diódové svetlá a 19-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny. Autor: Škoda-Auto

Nové elektrické SUV Škody má zatiaľ slušný ohlas. Niektoré zahraničné médiá ho dokonca vidia ako jasné európske auto roka 2021. A Enyaq na to v podstate má, keďže zatiaľ mu v novej triede elektrických SUV chýbajú súperi. Škoda tak dala na frak mnohým konkurentom. A najmä ich predbehla. Tesla Y ani VW ID.4 nie sú zatiaľ na trhu a najbližší, i keď prémioví rivali, ako Audi e-tron či Mercedes-Benz EQS, svoju šancu už prepásli. Enyaq má ale navyše veľmi atraktívny dizajn a je tiež praktický.

To, že na ňom Škoda nešetrila, dokladuje aj oficiálny konfigurátor, ktorý funguje už aj na Slovensku. Zámerne sme sa pozreli, ako vyzerá Enyaq iV v úplnom základe. Výsledok? Kým „oholená“ Octavia či Scala pôsobia bez akýchkoľvek príplatkov dosť skromne, Enyaq si drží štýl. Posúďte sami. Podsvietenú prednú masku či 20-palcové disky síce nečakajte, ale hovoriť o skromnosti sa naozaj nedá. Základnou verziou je Enyaq iV 60 Loft, ktorý má batérie s využiteľnou energiou 58,3 kWh, výkon 132 kW, zadný náhon a normovaný dojazd 390 km.

Interiér v úrovni Loft má príjemné čalúnenie,...
Interiér v úrovni Loft má príjemné čalúnenie, multifunkčný volant, ambientné podsvietenie, virtuálny kokpit aj obrovský 13-palcový displej. Autor: Škoda-Auto

V rozpore s tradíciou nie je základnou farbou biely, ale modrý lak Energy. Ten pokrýva aj nárazníky či kľučky dverí. Zaslepená maska je čisto čierna, ale má výrazný chrómový lem a navyše ju lemujú moderné LED svetlá. Efektne vyzerajú aj 19-palcové disky Proteus, teda žiadne „plecháče“. Hoci za tým zadnými ukrýva Enyaq bubnové brzdy. Možno preto, že s brzdením pomáha rekuperácia. Slušná je tiež bezpečnostná výbava. Enyaq má šesť airbagov, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie únavy, detekciu dopravných značiek či parkovaciu kameru.

Z komfortných prvkov spomeňme tempomat, dáždnik vo dverách, elektrochromatické zrkadlo, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, virtuálny kokpit, obrovský 13-palcový infotainment s Bluetooth a indukčným nabíjaním smartfónov, ale aj dvojzónovú klimatizáciu, dažďový senzor a multifunkčný volant. Atmosféru zútulňuje čalúnenie, kombinujúce látku a kožu, a tiež ambientné osvetlenie. Nabíjanie batérií podporuje výkon 50 kW. Za to všetko si Škoda pýta 39 490 eur. Na Enyaq si ale zákazníci ešte počkajú. Prvé kusy sa k nim dostanú najskôr v apríli 2021.

Škoda
		Enyaq - konfigurátor
		2020
Škoda
		Enyaq - konfigurátor
		2020
+2Škoda Enyaq -
		konfigurátor
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Škoda-Auto #Škoda Enyaq iV #Škoda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek