Škoda Enyaq iV: Ako vyzerá nové elektrické SUV v úplnom základe? Takto

Oficiálna galéria nového Enyaqu predstavila ambiciózne elektrické SUV Škody v podobe „nadupaných“ verzií Siute a RS. Čo sa ale s týmto autom stane, keď si nepriplatíte ani euro navyše? Kým „oholená“ Octavia či Scala vyzerajú dosť biedne, Enyaq je stále „cool“.

10.09.2020 18:00
5
Základná verzia Enyaqu iV bez akéhokoľvek... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq - konfigurátor 2020 Základná verzia Enyaqu iV bez akéhokoľvek príplatku rozhodne nepôsobí chudobne. Má modrý lak, výlučne diódové svetlá a 19-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny.

Nové elektrické SUV Škody má zatiaľ slušný ohlas. Niektoré zahraničné médiá ho dokonca vidia ako jasné európske auto roka 2021. A Enyaq na to v podstate má, keďže zatiaľ mu v novej triede elektrických SUV chýbajú súperi. Škoda tak dala na frak mnohým konkurentom. A najmä ich predbehla. Tesla Y ani VW ID.4 nie sú zatiaľ na trhu a najbližší, i keď prémioví rivali, ako Audi e-tron či Mercedes-Benz EQS, svoju šancu už prepásli. Enyaq má ale navyše veľmi atraktívny dizajn a je tiež praktický.

To, že na ňom Škoda nešetrila, dokladuje aj oficiálny konfigurátor, ktorý funguje už aj na Slovensku. Zámerne sme sa pozreli, ako vyzerá Enyaq iV v úplnom základe. Výsledok? Kým „oholená“ Octavia či Scala pôsobia bez akýchkoľvek príplatkov dosť skromne, Enyaq si drží štýl. Posúďte sami. Podsvietenú prednú masku či 20-palcové disky síce nečakajte, ale hovoriť o skromnosti sa naozaj nedá. Základnou verziou je Enyaq iV 60 Loft, ktorý má batérie s využiteľnou energiou 58,3 kWh, výkon 132 kW, zadný náhon a normovaný dojazd 390 km.

Interiér v úrovni Loft má príjemné čalúnenie,... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq - konfigurátor 2020 Interiér v úrovni Loft má príjemné čalúnenie, multifunkčný volant, ambientné podsvietenie, virtuálny kokpit aj obrovský 13-palcový displej.

V rozpore s tradíciou nie je základnou farbou biely, ale modrý lak Energy. Ten pokrýva aj nárazníky či kľučky dverí. Zaslepená maska je čisto čierna, ale má výrazný chrómový lem a navyše ju lemujú moderné LED svetlá. Efektne vyzerajú aj 19-palcové disky Proteus, teda žiadne „plecháče“. Hoci za tým zadnými ukrýva Enyaq bubnové brzdy. Možno preto, že s brzdením pomáha rekuperácia. Slušná je tiež bezpečnostná výbava. Enyaq má šesť airbagov, autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie únavy, detekciu dopravných značiek či parkovaciu kameru.

Z komfortných prvkov spomeňme tempomat, dáždnik vo dverách, elektrochromatické zrkadlo, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, virtuálny kokpit, obrovský 13-palcový infotainment s Bluetooth a indukčným nabíjaním smartfónov, ale aj dvojzónovú klimatizáciu, dažďový senzor a multifunkčný volant. Atmosféru zútulňuje čalúnenie, kombinujúce látku a kožu, a tiež ambientné osvetlenie. Nabíjanie batérií podporuje výkon 50 kW. Za to všetko si Škoda pýta 39 490 eur. Na Enyaq si ale zákazníci ešte počkajú. Prvé kusy sa k nim dostanú najskôr v apríli 2021.

Škoda
		Enyaq - konfigurátor 2020
Škoda
		Enyaq - konfigurátor 2020
+2Škoda Enyaq -
		konfigurátor 2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
5 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda-Auto #Škoda Enyaq iV #Škoda
Články podľa značiek