
Suzuki patrí k výrobcom najľahších a najúpornejších áut. V súčasnosti sú už všetky jeho modely elektrifikované. Mild-hybridný pohon v kombinácii s motormi DualJet s dvojitým priamym vstrekovaním či preplňovanými motormi BoosterJet nájdeme v Ignise, Swifte, vo Vitare aj v SX4 S-Cross. Šokujúce je, že ani to nestačí na splnenie emisných limitov v Európe. Automobilke totiž chýba čistý elektromobil a prvý plug-in hybrid A-Cross, ktorý bude preznačkovanou Toyotou RAV4 PHEV, sa na trh ešte len chystá.
Hrozba vysokých pokút za prekračovanie emisných limitov tak viedla značku k redukcii portfólia. A škrtať začala na tom najcitlivejšom mieste. Z trhu musela stiahnuť novú generáciu Suzuki Jimny, na ktorú priaznivci najmenšieho off-roadu čakali dve desaťročia. Stalo sa tak len pár mesiacov po jej uvedení, ktoré sa uskutočnilo v roku 2018, u nás až v lete 2019. To ešte Jimny stihlo získať napríklad titul auta roka na Slovensku. Jimny s rámovým podvozkom, tuhými nápravami, redukčnou prevodovkou, pohonom oboch náprav a atmosférickým motorom jednoducho kazilo Suzuki flotilový priemer CO2.

Podľa metodiky WLTP produkovalo s motorom 1,5 VVT (77 kW) v kombinácii s 5-stupňovým manuálom 178 gramov CO2 na kilometer a so 4-stupňovým automatom dokonca až 198 gramov. To je príliš ďaleko od úniou požadovaných 95 gramov. Tento rozdiel pritom nemalo Suzuki čím kompenzovať. Do Európy sa nakoniec dostalo len pár tisíc exemplárov tohto jedinečného baby „off-roadu“ s dĺžkou iba 3 645 mm. Aj to len vďaka vybraným európskym trhom. V slovenskom cenníku ho už dávno nenájdete. Teraz však Suzuki prichádza s riešením, i keď sa nezaobíde bez kompromisov.

Nečakajte, že by Jimny dostalo úspornejší motor alebo nejakú formu elektrifikácie. Motory z Vitary či Swiftu sa do Jimny nehodia, sú uložené priečne, kým Jimny vyznáva klasickú koncepciu. Riešenie je administratívne, no účinné. Automobilka oznámila, že budúci rok vráti svoj malý off-road do Európy vrátane Slovenska ako úžitkový model kategórie N1. Pre túto triedu totiž platia menej prísne emisné reguly. Takáto transformácia si však vyžiada odstránenie zadných sedadiel a zabudovanie priečky oddeľujúcej úžitkový priestor od dvojice sedadiel. Jimny bude teda výlučne dvojmiestne.
Zato do kufra naložíte až 863 litrov nákladu alebo batožín. To je o 33 viac v porovnaní so 4-miestnym Jimny so sklopenými zadnými sedadlami. Priestor bude o to lepšie využiteľný, že verzia N1 bude mať vodorovnú ložnú plochu. Sympatické je, že napriek prerodu na „úžitkáč“ nepríde Jimny o bezpečnostné prvky ani o moderný infotainment. Všetko ostane zachované. Pod názvom paketu Suzuki Safety Support sa skrývajú autonómne brzdy, výstraha pred kolíziou a opustením jazdného prúdu, čítačka dopravných značiek a tiež automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.
Rozhranie so 7-palcovou obrazovkou zabezpečí konektivitu so smartfónmi aj navigáciu. Bez zmien majú ostať aj terénne schopnosti, pre ktoré Jimny zákazníci doslova milujú. Pravdepodobne ale už bez automatickej prevodovky. V tabuľke technických parametrov uvádza Suzuki údaje len pre manuál. Inak urobila automobilka všetko preto, aby ste v Jimny nemali pocit, že sedíte v aute, ktoré v skutočnosti patrí medzi úžitkové.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 3 645 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 645 |
Výška (mm) | 1 645 |
Rázvor náprav (mm) | 2 250 |
Svetlá výška (mm) | 210 |
Nájazdové uhly predný/zadný (o) | 37/49 |
Prejazdový uhol (o) | 28 |
Veľkosť kufra (l) | 863 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 090 |
Technické údaje
Motor | 1,5 VVT |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 462 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC |
Max. výkon (kW/ot.) | 75/6 000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 130/4 000 |
Prevodovka | 5M (4WD) |
Spotreba na 100 km (l) | 6,1 |