Pamätáte sa ešte na úžasné Maserati MC12? Je to už dávno, predstavilo sa v roku 2004 a využilo techniku Ferrari Enzo. Odvtedy sa veľa zmenilo, technológie postúpili vpred a značka sa pozviechala z krízy. Kým v časoch MC12 predával „trojzubec“ v Európe len okolo 2 500 vozidiel, v roku 2017 sa dostal takmer na 10 000 exemplárov a vlani na 5 600. Imidž značky môže teraz posilniť úplná novinka zo sveta áut snov – hyperšport MC20. Premiéru mal mať už v máji, no koronakríza zamiešala karty, takže dlhoočakávanú novinku odhalila automobilka z Modeny až dnes. To jej však nijako neuberá na význame. Najväčšie posolstvo znie, že toto auto je na rozdiel od MC12 čistokrvným Maserati. Automobilka dokonca investovala do novej výrobnej linky závodu na Viale Ciro, kde sa rodia Maserati už celých 80 rokov.
Dizajn hyperšportu prekvapuje svojou eleganciou. Žiadne agresívne otvory a spojleri tu nenájdete. S výnimkou diskrétneho aktívneho zadného krídla, ktoré je však pri nízkych rýchlostiach prakticky neviditeľné. Celé kúzlo aerodynamiky je totiž schované v podvozku, ktorý tvorí v podstate jeden veľký difúzor. Popri skvelom prítlaku sa vďaka hladkým líniám podarilo dosiahnuť relatívne nízky odpor vzduchu reprezentovaný koeficientom Cd 0,38. Experti na aerodynamiku strávili vo veternom tuneli spoločnosti Dallara 2 000 hodín a uskutočnili 1 000 počítačových simulácií CFD (Computational Fluid Dynamics). Skelet aj karoséria sú vyrobené z uhlíkových vlákien, takže celý hyperšport s dĺžkou 4 669 a rázvorom náprav 2 700 mm váži menej ako 1 500 kg.
Srdcom MC20 je novučičký vidlicový 6-valec s uhlom rozovretia 90 stupňov. Maserati ho pomenovalo Nettuno a viaže sa k nemu niekoľko patentov zo sveta F1. Rodil sa spoluprácou Masearti a konštruktérov z laboratória Modena Innovation Lab. Má objem 3 000 kubických centimetrov, kompresný pomer 11 : 1, priame aj nepriame vstrekovanie pod tlakom 350 barov. Jeho najväčšou zvláštnosťou sú však dve spaľovacie komory pre každý valec. Prvá sa nachádza pri centrálnej sviečke a druhá pod ňou s druhou sviečkou, ktorá je situovaná zboku. Komory sú spojené špeciálnymi otvormi. Pri vysokom zaťažení zmes vstupuje najprv do predkomory, kde sa zapáli. Tento zážih postupuje do hlavnej komory, pričom vytvára viacero špičiek plameňov, ktoré zapália hlavnú dávku paliva.
Takýto proces spaľovania vytvára silné turbulencie, čo prispieva k vyššej účinnostia rýchlejšiemu horeniu. Motor je podporovaný dvojicou turbodúchadiel a využíva suchú kľukovú skriňu. Výsledkom je výkon 630 koní (463 kW) pri 7 000 otáčkach za minútu a masívna dávka krútiaceho momentu, ktorý vrcholí hodnotou 730 Nm už pri 3 000 otáčkach. Maserati tvrdí, že je to najvýkonnejší produkčný 6-valec súčasnosti. Sila motora putuje k zadným kolesám cez 8-stupňovú automatickú prevodovku s dvojicou spojok v olejovom kúpeli. S takouto strojovňou šprintuje MC20 na stovku za 2,9 sekundy a na dvojnásobok za 8,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je situovaná nad hranicou 350 km/h. Vodič má pritom na výber päť jazdných režimov.