Suzuki Swace: Nové kombi príde ešte tento rok

21.09.2020 10:00

Nové Suzuki Swace vráti japonskú značku po dvoch dekádach do triedy kombi. Stane sa tak vďaka spolupráci s Toyotou. A pomôže jej tiež zlepšiť emisný priemer. Swace bude totiž k dispozícii len ako hybrid so 4-valcom s objemom 1,8 litra.

Suzuki Swace sa od Corolly líši najmä v prednej...
Suzuki Swace sa od Corolly líši najmä v prednej časti. Dostalo nový nárazník a masku, podobnú nedávno vynovenému Swiftu. Autor: Suzuki

Spolupráca Suzuki a Toyoty, na ktorej sa dohodli už v roku 2017, naberá na obrátkach. V Európe spočíva najmä v poskytnutí hybridných modelov Toyoty pre Suzuki. Prvý výsledok sme videli v podobe Suzuki Across, ktoré je preznačkovanou Toyotou RAV4 PHEV, teda verzie s plug-in hybridným pohonom. A teraz prichádza ďalší model. Suzuki Swace nie je totiž ničím iným ako Toyotou Corolla Touring Sports. Opäť platí, že s logom Suzuki bude dostupná výhradne ako Hybrid. Z dvoch verzií využije Suzuki slabšiu s motorom 1,8 i-VVTi.

Vzadu sa zmeny obmedzili na výmenu loga a...
Vzadu sa zmeny obmedzili na výmenu loga a mierne reštylizovanú plastovú vložku v nárazníku. Autor: Suzuki

Pre Suzuki je to vítaná pomoc. A to nielen z hľadiska emisií. Nové Swace totiž rozšíri ponuku japonskej značky o kombi nižšej strednej triedy. Stane sa tak po dvoch desaťročiach. Naposledy ju v tejto triede reprezentoval v Európe nie príliš úspešný model Liana. Swace s kvalitou a imidžom Toyoty má podstatne väčšie šance. Hoci Suzuki netají pôvod tohto auta, predsa len prišlo k zmenám, ktoré Swace odlíšia od originálu partnera. Týka sa to najmä dizajnu prednej časti, kde Swace použije nárazník a masku v štýle nedávno modernizovaného Swiftu.

Známy interiér z Corolly zamenil na volante...
Známy interiér z Corolly zamenil na volante logo Toyoty za logo Suzuki. Moderný infotainment reprezentuje 8-palcová dotyková obrazovka. Autor: Suzuki

Vzadu sú zmeny prakticky nepostrehnuteľné. Obmedzili sa na nové logo a mierne upravenú plastovú vložku nárazníka. Podobne je to v kabíne, kde sa menilo len logo na volante. Vďaka solídnemu rázvoru náprav s hodnotou 2 700 mm ponúkne Svace priestrannú kabínu. Vzdialenosť predných a zadných sedadiel je 928 mm. V kufri je zas miesto pre 596 litrov batožín. Po sklopení operadiel vzrastie na 1 606. Infotainment preberá Swace z Corolly. V centre palubnej dosky je situovaná 8-palcová dotyková obrazovka.

V kufri je solídnych 596 litrov pre batožiny a...
V kufri je solídnych 596 litrov pre batožiny a po sklopení operadiel až 1 606. Autor: Suzuki

Kompatibilitu so smartfónmi zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba bezdrôtové nabíjanie telefónov. Z komfortných prvkov spomeňme vyhrievaný volant a klimatizáciu S-Flow s detekciou obsadenosti sedadiel, či ambientné podsvietenie. Bohatá je aj ponuka asistenčných systémov. Swace má autonómne brzdy registrujúce chodcov aj cyklistov, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde s korekciami riadenia, čítačku dopravných značiek, monitorovanie únavy, automatické prepínanie diaľkových svetiel či aktívny parkovací asistent.

Hybridná sústava pozostáva z atmosférického...
Hybridná sústava pozostáva z atmosférického motora 1,8 VVT-i a elektromotora, ktoré posielajú k predným kolesám cez planétovú prevodovku 90 kW. Výsledkom je spotreba pod päť litrov benzínu na 100 km. Autor: Suzuki

Swace poháňa hybridná sústava s atmosférickým 4-valcom 1,8 i-VVTi (72 kW) pracujúcim v Atkinsonovom cykle a elektromotorom (53 kW). Na predné kolesá posiela systémových 90 kW. Vodič má možnosť výberu jazdných režimov Eco, Normal a Sport. Okrem nich je tu režim EV, v ktorom dokáže Swace prejsť približne dva kilometre. Majiteľov poteší extrémne nízka spotreba od 4,3 do 4,9 litra na 100 km a to podľa prísnejšej normy WLTP. Silnou stránkou Swace bude aj jeho podvozok s plne nezávislým zavesením všetkých kolies, ktoré je dnes vzácnosťou.

Novinka sa má dôjsť na trh ešte v priebehu zimy. Aby ale nevznikal dojem, že Suzuki je odkázané na pomoc Toyoty, spomeňme, že automobilka zohrá pre svojho partnera zásadnú rolu na miliardovom indickom trhu, kde má veľmi silné postavenie. Neporovnateľne silnejšie ako Toyota. Poskytne jej SUV Vitara Brezza, ktoré sa bude predávať ako Toyota Urban Cruiser a tiež Baleno, ktoré dostane názov Toyota Glanza. Takže úžitok bude na oboch stranách.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 655
Šírka (mm) 1 790
Výška (mm) 1 460
Rázvor náprav (mm) 2 700
Objem kufra (l) 595 – 1 606 (VDA)
Objem nádrže (l) 43
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 400 – 1 420

Technické údaje

Motor 1,8 i-VVTi Hybrid
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (ccm) cca 1 798
Max. výkon spaľovacieho motora (kW/ot.) 72/5 200
Max. krút. moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) 142/5 600
Max. výkon elektromotora (kW) 53
Max. krút. moment elektromotora (Nm) 163
Max. systémový výkon (kW) 90
Prevodovka Planétová – kontinuálna
0 – 100 km/h (s) 11,1
Max. rýchlosť (km/h) 180
Spotreba na 100 km (l) 4,3 – 4,9
Suzuki
		Swace -
		2020
Suzuki
		Swace -
		2020
+7Suzuki Swace -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Toyota Corolla #Toyota #Suzuki Swace #Suzuki
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek