Spolupráca Suzuki a Toyoty, na ktorej sa dohodli už v roku 2017, naberá na obrátkach. V Európe spočíva najmä v poskytnutí hybridných modelov Toyoty pre Suzuki. Prvý výsledok sme videli v podobe Suzuki Across, ktoré je preznačkovanou Toyotou RAV4 PHEV, teda verzie s plug-in hybridným pohonom. A teraz prichádza ďalší model. Suzuki Swace nie je totiž ničím iným ako Toyotou Corolla Touring Sports. Opäť platí, že s logom Suzuki bude dostupná výhradne ako Hybrid. Z dvoch verzií využije Suzuki slabšiu s motorom 1,8 i-VVTi.
Pre Suzuki je to vítaná pomoc. A to nielen z hľadiska emisií. Nové Swace totiž rozšíri ponuku japonskej značky o kombi nižšej strednej triedy. Stane sa tak po dvoch desaťročiach. Naposledy ju v tejto triede reprezentoval v Európe nie príliš úspešný model Liana. Swace s kvalitou a imidžom Toyoty má podstatne väčšie šance. Hoci Suzuki netají pôvod tohto auta, predsa len prišlo k zmenám, ktoré Swace odlíšia od originálu partnera. Týka sa to najmä dizajnu prednej časti, kde Swace použije nárazník a masku v štýle nedávno modernizovaného Swiftu.
Vzadu sú zmeny prakticky nepostrehnuteľné. Obmedzili sa na nové logo a mierne upravenú plastovú vložku nárazníka. Podobne je to v kabíne, kde sa menilo len logo na volante. Vďaka solídnemu rázvoru náprav s hodnotou 2 700 mm ponúkne Svace priestrannú kabínu. Vzdialenosť predných a zadných sedadiel je 928 mm. V kufri je zas miesto pre 596 litrov batožín. Po sklopení operadiel vzrastie na 1 606. Infotainment preberá Swace z Corolly. V centre palubnej dosky je situovaná 8-palcová dotyková obrazovka.
Kompatibilitu so smartfónmi zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba bezdrôtové nabíjanie telefónov. Z komfortných prvkov spomeňme vyhrievaný volant a klimatizáciu S-Flow s detekciou obsadenosti sedadiel, či ambientné podsvietenie. Bohatá je aj ponuka asistenčných systémov. Swace má autonómne brzdy registrujúce chodcov aj cyklistov, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde s korekciami riadenia, čítačku dopravných značiek, monitorovanie únavy, automatické prepínanie diaľkových svetiel či aktívny parkovací asistent.
Swace poháňa hybridná sústava s atmosférickým 4-valcom 1,8 i-VVTi (72 kW) pracujúcim v Atkinsonovom cykle a elektromotorom (53 kW). Na predné kolesá posiela systémových 90 kW. Vodič má možnosť výberu jazdných režimov Eco, Normal a Sport. Okrem nich je tu režim EV, v ktorom dokáže Swace prejsť približne dva kilometre. Majiteľov poteší extrémne nízka spotreba od 4,3 do 4,9 litra na 100 km a to podľa prísnejšej normy WLTP. Silnou stránkou Swace bude aj jeho podvozok s plne nezávislým zavesením všetkých kolies, ktoré je dnes vzácnosťou.
Novinka sa má dôjsť na trh ešte v priebehu zimy. Aby ale nevznikal dojem, že Suzuki je odkázané na pomoc Toyoty, spomeňme, že automobilka zohrá pre svojho partnera zásadnú rolu na miliardovom indickom trhu, kde má veľmi silné postavenie. Neporovnateľne silnejšie ako Toyota. Poskytne jej SUV Vitara Brezza, ktoré sa bude predávať ako Toyota Urban Cruiser a tiež Baleno, ktoré dostane názov Toyota Glanza. Takže úžitok bude na oboch stranách.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 655 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 790 |
Výška (mm) | 1 460 |
Rázvor náprav (mm) | 2 700 |
Objem kufra (l) | 595 – 1 606 (VDA) |
Objem nádrže (l) | 43 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 400 – 1 420 |
Technické údaje
Motor | 1,8 i-VVTi Hybrid |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | cca 1 798 |
Max. výkon spaľovacieho motora (kW/ot.) | 72/5 200 |
Max. krút. moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) | 142/5 600 |
Max. výkon elektromotora (kW) | 53 |
Max. krút. moment elektromotora (Nm) | 163 |
Max. systémový výkon (kW) | 90 |
Prevodovka | Planétová – kontinuálna |
0 – 100 km/h (s) | 11,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,3 – 4,9 |