Ferrari Portofino M: Maranellský spider má viac koní a 8 stupňov

Vynovené Portofino M je prvou novinkou Ferrari po koronakríze. Mnohé technológie čerpá z kupé Roma. Osemvalcové srdce tak posilnilo o 20 koní a v dvojspojkovej prevodovke pribudol ôsmy prevodový stupeň. Automobilka sľubuje lepšiu dynamiku, viac pohodlia a nižšiu spotrebu.

23.09.2020 10:00
1
Portofino M naznačuje vyšší výkon o čosi... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino M - 2021 Portofino M naznačuje vyšší výkon o čosi agresívnejším dizajnom. Predný nárazník má hliníkové lamely a väčšie sacie otvory.

Portofinio predstavilo Ferrari pred troma rokmi ako nástupcu pôvodnej Californie T. Vstupná brána do sveta Ferrari prichádza teraz vo vynovenej podobe s označením Portofino M, ako prvý model Maranella po lockdowne. Prívlastok M neznamená nič iné ako „modificata“. Spider sa v mnohom inšpiruje mladším kupé Roma. Dizajn je však plne autonómny. Teraz ešte o čosi agresívnejší, keďže Ferrari prepracovalo predný nárazník s väčšími sacími otvormi a hliníkovými lamelami. Podobné retuše absolvoval zadný nárazník s úplne novým oddeleným difúzorom z uhlíkových vlákien. Nový je aj dizajn kolies s diamantovým výbrusom.

Kým so sklopenou strechou je Portofino M jasným... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino M - 2021 Kým so sklopenou strechou je Portofino M jasným spiderom, po uzavretí kabíny sa mení na nekompromisné 2+2 miestne GT.

To najpodstatnejšie sa ale odohralo pod prednou kapotou. Portofino M síce naďalej poháňa preplňovaný 8-valec s objemom 3,9 litra, no absolvoval hĺbkovú revíziu. Vačky dostali nový profil a turbodúchadlá snímače otáčok, čo umožnilo zvýšiť ich maximum až na 5 000 za minútu. Výfukový systém doplnil filter pevných častíc s permanentnou regeneráciou, aby systém GPF neovplyvnil výkon agregátu. Naopak, tlak vo výfukovom potrubí poklesol, pretože zavedenie filtra umožnilo odstrániť dva koncové tlmiče výfuku. To zároveň prinieslo sýtejší zvuk. Výsledkom je nárast výkonu na 456 kW (620 koní), o 15 viac ako predtým.

Vidlicový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel má... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino M - 2021 Vidlicový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel má o 20 koní vyšší výkon a vďaka časticovému filtru je ohľaduplnejší k životnému prostrediu. Spĺňa emisnú normu Euro 6d.

Motor je navyše spojený s celkom novou prevodovkou. Pôvodnú 7-stupňovú dvojspojku nahradila nová 8-stupňová s dvojicou spojok v olejovom kúpeli. Používa ju aj ostré Ferrari SF Stradale, no má dlhšie prevodové pomery a mechanickú spiatočku. Jedinečný systém Variable Boost Management dávkuje krútiaci moment motora v závislosti od zaradeného prevodového stupňa. V dvoch najvyšších sa dokáže vyšplhať na konečných 760 Nm! Pocit z jazdy tak pripomína atmosférické agregáty. Nová prevodovka zároveň znižuje spotrebu paliva pri vyšších rýchlostiach, napríklad pri jazde na diaľnici.

Interiér sa nebráni luxusu. Zákazníci dostanú... Foto: Ferrari
Ferrari Portofino M - 2021 Interiér sa nebráni luxusu. Zákazníci dostanú ventilované sedadlá s vyhrievaním oblasti krčnej chrbtice a za príplatok aj tretí displej pred spolujazdcom.

Systém nastavenia jazdných režimov Manettino disponuje dvoma novými módmi vrátane ostrého Race, ktorý umožňuje kontrolovaný preklz v zákrutách. Všetko to má pod palcom šiesta generácia riadiacej jednotky SSC, ktorá koordinuje činnosť motora, prevodovky, elektronického diferenciálu aj trakčného systému FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), čo je pokročilé riadenie bočnej dynamiky, ktorý si nemáme, ako prízvukuje Ferrari, mýliť s klasickým ESC. Modifikovaná je aj brzdová sústava s dráhou brzdového pedála kratšou o 10 %. Napriek vyššiemu výkonu má byť dávkovanie brzdného tlaku jemnejšie a harmonickejšie.

Bohužiaľ, dynamické parametre Ferrari zatiaľ neprezradilo. Iste však budú lepšie ako v prípade súčasného Portofina, ktoré šprintuje na stovku za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 320 km/h. Adrenalín za volantom tohto spidera s výklopnou strechou z pevných materiálov RHT (Retractable Hard Top) by mal byť sprevádzaný vyšším komfortom. V kabíne totiž pribudli také luxusné prvky, ako napríklad ventilované sedadlá a vyhrievanie v oblasti krčnej chrbtice pri jazde so sklopenou strechou. Okrem digitálneho prístrojového panela a rozhrania HMI s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou môže byť pred spolujazdcom ďalší 7-palcový TFT displej.

Ferrari
		Portofino M - 2021
Ferrari
		Portofino M - 2021
+2Ferrari Portofino M -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrrai #Ferrari Portofino M #ferrari Portofino #facelift
Články podľa značiek