VW ID.4: ‘Nemecký Enyaq‘ má dojazd 520 km. Príde najprv v limitkách

Elektrické SUV ID.4 je druhým elektromobilom Volkswagenu na platforme MEB a blízkym príbuzným Škody Enyaq. Zatiaľ sa predstavuje v jedinej konfigurácii s výkonom 150 kW, zadným náhonom a batériami s kapacitou 77 kWh.

25.09.2020 10:00
debata (3)
VW ID.4 je prvým elektrickým SUV značky.... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 VW ID.4 je prvým elektrickým SUV značky. Namiesto prednej masky disponuje prednými LED reflektormi, spojenými svetelnou lištou.

Je prekvapivé, že koncern VW dal Škode prednosť v predstavení elektrického SUV Enyaq pred vlastným ID.4. Česi totiž svoju revolučnú novinku ukázali už na začiatku septembra. Bolo to dané pravdepodobne tým, že elektrickú ofenzívu odštartovala tak či tak materská značka menším elektrickým hatchbackom ID.3, ktorý bol úplne prvým modelom, postaveným na platforme MEB. Navyše, na trh sa dostanú títo elektrickí súrodenci v približne rovnakom čase, takže zasa až taký náskok mať Škoda nebude. A ID.4 ponúkne Volkswagen hneď od začiatku výlučne v konfigurácii s najväčším paketom batérií.

Dĺžkou sa ID.4 pohybuje medzi Tiguanom a... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 Dĺžkou sa ID.4 pohybuje medzi Tiguanom a Tiguanom Allsace. Svet SUV pripomína robustnými tvarmi, 20-palcovými diskami, no najmä svetlou výškou až 210 mm.

Aj keď automobilka avizoval príchod elektrického SUV už v roku 2017 konceptom ID. Crozz, novinka má bližšie k novšej štúdii ID. Roomzz. Namiesto splývavej siluety kabíny dal totiž Volkswgen prednosť priestrannejšej verzii karosérie, podobne ako Enyaq. Na dĺžku má ID.4 4 584 mm. Stojí teda medzi klasickým Tiguanom a 7-miestnym Tiguanom Allspace. Rázvorom náprav 2 766 mm sú si ale veľmi podobné. Že ide naozaj o SUV, naznačuje svetlá výška 210 mm a tiež veľké kolesá s priemerom 20 alebo dokonca 21-palcov. Úhľadné línie karosérie s absentujúcou prednou maskou a množstvom detailov, uľahčujúcich prúdenie vzduchu, sa napriek robustným proporciám podpísali na skvelom koeficiente aerodynamického odporu s hodnotou len Cd 0,28.

Karoséria má veľmi slušný koeficient odporu... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 Karoséria má veľmi slušný koeficient odporu vzduchu Cd 0,28. Zadné svetlá disponujú 3D grafikou.

Predné full-LED svetlá IQ Lights sú spojené svetelnou lištou a dokážu vyčarovať uvítaciu „šou“. Podstatnejšie ale je, že pracujú so stále aktivovaným diaľkovým svetlom bez oslňovania iných účastníkov premávky. Potrebný vzduch sa ku klimatizáciám či chladiacemu systému batérií privádza výlučne otvormi v prednom nárazníku. Z profilu sú nápadné mohutné prahy, mimochodom vyrobené z hliníka, a výrazný lem okien. Motív zadných 3D svetiel nadväzuje na tie predné. Na úvod ponúkne Volkswagen na výber štyri farby karosérie – modrú Blue Dusk Metallic, bielu Glacier White Metallic, žltú Honey Yellow Metallic a sivú Mangan Grey Metallic. Okrem toho je k dispozícii dizajnový balík Exterieur Style Packet s čiernymi zrkadlami či striebornými stĺpikmi a strechou.

Mimoriadne priestranný interiér je zbavený... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 Mimoriadne priestranný interiér je zbavený väčšiny mechanických ovládačov. Centrom infotainmentu je 10- alebo 12-palcová obrazovka. K dispozícii bude aj head-up displej s rozšírenou realitou.

Do interiéru sa vstupuje rozmernými dverami s elektricky ovládanými kľučkami dverí. V kabíne ID.4 vďaka veľkému rázvoru a kompaktnému elektrickému pohonu ponúka priestor zodpovedajúci o triedu väčším SUV. Palubná doska nesie malý prístrojový panel pred vodičom a veľký centrálny displej infotainmentu Discover Pro s uhlopriečkou 10 palcov. Ten je domovom pre navigáciu, komunikáciu, médiá aj funkcie nastavenia vozidla. Kompatibilitu so smartfónmi zabezpečujú platformy Aplle CarPlay a Android Auto. Nechýba hlasové ovládanie ani aplikácie We Conect Start s on-line informáciami o premávke a nabíjacích staniciach či s diaľkovým ovládaním niektorých funkcií prostredníctvom telefónu. A potom je tu head-up displej s rozšírenou realitou či pokročilé hlasové ovládanie.

Do kufra ID.4 sa zmestí 543 až 1 575 litrov... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 Do kufra ID.4 sa zmestí 543 až 1 575 litrov nákladu.

Balík asistenčných systémov IQ Drive zahŕňa autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat s čítačkou rýchlostných limitov, či výstrahu pred križujúcimi vozidlami. Ambientné podsvietenie s červenou linkou pod čelným oknom sa využíva na intuitívne upozornenia pri hroziacom nebezpečenstve. Väčšina systémov sa ovláda cez obrazovky, ale pre voľbu jazdných režimov zvolil Volkswagen kolískový ovládač na pravej strane prístrojového panela. ID.4 navyše poskytuje slušný batožinový priestor s objemom 543 litrov, ktorý je dostupný cez elektricky ovládané veko. Po sklopení operadiel stúpne prepravná kapacita na 1 575 litrov. Bezemisné SUV sa nebráni ani prívesu s hmotnosťou do jeden tony. Zvládne s ním 12-percentné stúpanie.

ID.4 má zadné kolesá poháňané elektromotorom s... Foto: Volkswagen
VW ID.4 1st Edition - 2021 ID.4 má zadné kolesá poháňané elektromotorom s výkonom 150 kW. Energiu čerpajú z podlahových akumulátorov s kapacitou 77 kWh.
Na úvod sa ID.4 predstaví v jedinej konfigurácii pohonu a paketom batérií s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Akumulátory (li-ion) s hmotnosťou 493 kg, zabudované v podlahe, sa skladajú z dvanástich článkov a sú uzavreté v hliníkovom boxe s kvapalinovým chladením. Takáto zásoba energie má ID.4 stačiť na 520 km jazdy. A bude dynamická. Zadný elektromotor dáva 150 kW a 310 Nm krútiaceho momentu poskytuje už od nulových otáčok. ID.4 s ním zrýchľuje na stovku za 8,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. S energiou šetrí pomocou viacstupňovej rekuperácie a tepelnému čerpadlu. Vďaka podpore nabíjania s výkonom 125 kW by malo len 30 minút stačiť na predĺženie dojazdu o 320 km. VW garantuje, že za osem rokov alebo po najazdení 160 000 km neklesne kapacita článkov pod 70 %.

Výroba ID.4 odštartuje v Zwickau dvoma limitovanými edíciami 1ST a 1ST Max s bohatou výbavou. Obsahovať budú napríklad 20-palcové disky, dizajnový paket, vyhrievané sedadlá a čelné okno, 2-zónovú klimatizáciu, navigáciu či tepelné čerpadlo na predĺženie dojazdu. 1ST Max pridá svetlá Matrix LED, 21-palcové disky, adaptívne tlmiče DCC ale aj 3-zónovú klimatizáciu, head-up displej, 12-palcovú obrazovku infotainmentu a rozšírený balík asistenčných systémov. Z úvodných sérií vznikne spolu 27 000 exemplárov. Až potom sa na linky dostanú voľne konfigurovateľné verzie. Očakáva sa aj skorý príchod verzií s pohonom oboch náprav, teda s dvojicou elektromotorov, a tiež lacnejších modifikácií s menšou kapacitou akumulátorov.

Rozmery, objemy, hmotnosť

Dĺžka (mm) 4 584
Šírka (mm) 1 852
Výška (mm) 1 612
Rázvor náprav (mm) 2 766
Svetlá výška (mm) 220
Objem kufra (l) 543 – 1 575

Technické údaje

Verzia ID.4 80 4×2
Pohon zadný elektromotor
Max. výkon (kW) 150
Krútiaci moment (nm) 310
0 – 100 km/h (s) 8,5
Max. rýchlosť (km/h) 160
Kapacita batérií (kWh) 77
Dojazd podľa WLTP (km) 520
Max. nabíjací výkon (kW) 125
VW ID.4 1st Edition - 2021
VW ID.4 1st Edition - 2021
+32VW ID.4 1st Edition - 2021

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #elektromobily #VW ID.4 #Volkswgen
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek