Peugeot 508 PSE: Najrýchlejší lev všetkých čias je ‘zelené GTi‘

Nová vysokovýkonná verzia Peugeotu 508 s prívlastkom PSE ukazuje, že razantnú dynamiku je možné spojiť s nízkymi emisiami. Receptom je preplňovaný 4-valec s dva elektromotory. Stovku dá za 5,2 sekundy.

28.09.2020 10:00
debata
Najrýchlejší sériový Peugeot všetkých čias dáva... Foto: Peugeot
Peugeot 508 PSE - 2020 Najrýchlejší sériový Peugeot všetkých čias dáva športovú DNA najavo čiernou maskou či agresívnymi nárazníkmi. Nechýbajú ani 20-palcové disky kolies.

Pamätáte si ešte na vlaňajší 400-koňový koncept Peugeot 508 Sport Engineered? Nešlo o výstrel do tmy či samoúčelnú technologickú exhibíciu. „Nadupaný“ plug-in hybrid totiž teraz mieri priamo na výrobné linky. A hoci je voči štúdii o málo slabší, stačí to na to, aby sa stal tým najvýkonnejším sériovým Peugeotom všetkých čias. Plug-in hybridná technológia nie je síce v päťstoosmičke novinkou, na trhu je dostupná verzia 508 Hybrid s výkonom 165 kW, ale tentoraz si ju vzali do parády experti z oddelenia Peugeot Sport. Tí istí, ktorí majú na konte víťazstvá vo svetových súťažiach rely, v Dakare, v pretekoch do vrchu Pikes Peak, 24-hodinovakách v Le Mans alebo v hybridných konceptoch 208 FE z roku 2013 a 308 R Hybrid z roku 2015.

O stabilitu sa okrem špecificky naladeného... Foto: Peugeot
Peugeot 508 PSE - 2020 O stabilitu sa okrem špecificky naladeného pruženia a tlmenia stará rozšírený rozchod kolies - vpredu o 24 a vzadu o 12 mm.

Dalo sa teda čakať, že hybridná päťstoosmička sa pod ich rukami zmení na poriadne ostrý liftback a kombi. Symbol GTi, ktorý by jej nepochybne svedčal, však už ukazuje do benzínovej minulosti, a tak tu máme nové označenie PSE (Peugeot 508 Sport Engineered). Novinka je vlastne prvým modelom divízie, ktorá bude spájaná s vysokým výkonom a masívnou elektrifikáciou. Zásadnou zmenou v porovnaní s Peugeotom 508 Hybrid, ktorý poháňa motor 1,6 PureTech a jeden elektromotor, je použitie technológie Hybrid4, teda pridanie druhého elektromotora na zadnú nápravu. Výsledkom je nárast výkonu na 265 kW a krútiaceho momentu na 520 Nm. Takže neprekvapí, že 508 PSE aj jeho kombi verzia SW šprintujú na stovku za 5,2 sekundy.

Kabína je čalúnená kožou a vyšperkovaná... Foto: Peugeot
Peugeot 508 PSE - 2020 Kabína je čalúnená kožou a vyšperkovaná neónovými akcentmi či športovou grafikou iCockpitu.

Rovnako presvedčivá je pružnosť, čo Peugeot dokladuje zrýchlením z 80 na 120 km/h za tri sekundy. Maximálka je elektronicky limitovaná na netradičných 255 km/h. Napriek tomu hovorí automobilka o rozprávkovej spotrebe len 2,03 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, za podmienky, že 508 PSE má pri štarte plne nabité akumulátory s kapacitou 11,5 kWh. Trvať to má z bežnej siete sedem hodín a z domáceho wall-boxu menej ako dve. Vďaka tomu dokáže absolvovať 42 km v čisto elektrickom režime. Okrem módu Electric môže vodič voliť ďalšie štyri jazdné programy – Hybrid, ostrý Sport, 4WD so stálou aktiváciou zadného elektromotora, pre čo najlepšiu trakciu, a Comfort zameraný na pohodlie.

Výkonná plug-in hybridná technológia PSE sa... Foto: Peugeot
Peugeot 508 PSE - 2020 Výkonná plug-in hybridná technológia PSE sa nevylučuje s praktickou karosériou kombi SW.

Módy ovplyvňujú aj nastavenie adaptívnych tlmičov, grafiku prístrojov, ambientného osvetlenia kabíny, menia účinok posilňovača riadenia a v neposlednom rade zvukový prejav generovaný audiosústavou. Sympatické je, že hybridná technológia neovplyvnila priestorové pomery v kabíne a ani veľkosť kufra. Na športovú DNA ale PSE jasne upozorňuje športovými sedadlami čalúnenými kožou Mistral Nappa alebo Alcantarou s „neónovým“ prešívaním aj špeciálnou grafikou displejov. Bohatá sériová výbava zahŕňa masážne programy, audio Focal, systém nočného videnia či komplexný balík asistenčných systémov. Zvonka upúta lesklá čierna maska, agresívne nárazníky či 20-palcové disky obuté pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S.

Nechýbajú ani neónové akcenty „Kriptonite“, motív troch pazúrov na zadnom stĺpiku, čierny difúzor a čierne koncovky výfukov. Stabilitu podporí špeciálne vyladenie podvozka, ale tiež rozšírený rozchod kolies – vpredu o 24 a vzadu o 12 mm. Hybridnú šelmu budú krotiť 380 mm brzdové kotúče, do ktorých sa „zahryznú“ štvorpiestikové strmene v neprehliadnu­teľnej neónovej farbe. Zákazníci budú mať na výber tri špecifické odtiene laku karosérie – sivý Selenium, čierny Nera a biely Pearl White. Predaj chce Peugeot spustiť už v polovici októbra. Ceny zatiaľ automobilka neprezradila.
Peugeot 508 PSE - 2020
Peugeot 508 PSE - 2020
+23Peugeot 508 PSE - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Peugeot #Peugeot 508 #PSE
Články podľa značiek