Hyundai i30 N: Modernizácia prináša svieži vzhľad a 8-stupňový automat

K športovému autu patrí poctivá manuálna prevodovka. Tá v ponuke ostrého Hyundaia ostáva, ale po novom si na svoje prídu aj záujemcovia o tú automatickú.

05.10.2020 06:00
6569252 Foto:
Začiatkom budúceho roka sa do predaja dostanú opäť dve výkonové verzie.
debata

Modelový rad i30 kórejskej automobilky prechádza omladzovacou kúrou. Facelift majú za sebou už karosárske verzie hatchback, kombi aj fastback, a tak nastal čas zmodernizovať aj ostrý variant s prívlastkom N. Okrem dizajnových vylepšení sa i30 N a i30 Fastback N dočkajú aj niekoľkých technických zmien.

Hyundai i30 N 2021
Hyundai i30 N 2021
+11Hyundai i30 N 2021

Začiatkom budúceho roka sa do predaja dostanú opäť dve výkonové verzie. Kým základná si zachovala výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 353 Nm, vyššia Performance si výkonovo polepší o symbolických päť koní na 206 kW (280 k), ale krútiaci moment narastie o 39 Nm na výsledných 392 Nm.

Výbava Performance si výkonovo polepší o... Foto: Hyundai
6569253 Výbava Performance si výkonovo polepší o symbolických päť koní na 206 kW (280 k), ale krútiaci moment narastie o 39 Nm na výsledných 392 Nm.

Podstatnejšou novinkou v prípade výbavy Performance je však možnosť skombinovať dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec s osemstupňovou automatickou prevodovkou s dvojicou mokrých spojok. Doteraz boli všetky „N-kové“ verzie vybavené výhradne šesťstupňovým manuálom, ktorý v ponuke zostáva. Navyše sa v prípade verzie Performance zväčšil aj priemer brzdných kotúčov z 345 na 360 milimetrov.

Ďalšou novinkou v prípade výbavy Performance je... Foto: Hyundai
6569254 Ďalšou novinkou v prípade výbavy Performance je možnosť skombinovať dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Kým maximálna rýchlosť ostáva obmedzená na obligátnych 250 km/h, Z 0 na 100 km/h zrýchli modernizovaný Hyundai i30 N Performance za 5,9 sekundy, čo je o dve desatiny sekundy rýchlejšie ako doposiaľ. K tradičným jazdným režimom Comfort, Sport, Eco, N, a individuálnemu N Custom pribudli tri nové, a to N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) a N Track Sense Shift (NTS).

Interiéru bude po novom kraľovať 10,25-palcový... Foto: Hyundai
6569246 Interiéru bude po novom kraľovať 10,25-palcový displej infotainmentu.

Prvý menovaný poskytne na 20 sekúnd vodičovi maximálny výkon motora. V druhom prípade sa dostaví pocit „kopancov“ pri preradí, keďže auto minimalizuje pokles krútiaceho momentu. Posledný z trojice nových režimov sa dokáže automaticky prispôsobovať dynamickej jazde a adaptuje správanie vozidla aktuálnym podmienkam.

Predná aj zadná časť sa dizajnom prispôsobili štandardným verziám, no zároveň nechýbajú červené linky v nárazníkoch a červené brzdové strmene. Verzia Performance sa môže pochváliť novými 19-palcovými diskami kolies, ktoré majú obuté pneumatiky Pirelli P-Zero a oproti štandardným diskom sú o 14,4 kg ľahšie. Súčasťou základnej výbavy sú plášte Michelin Pilot Super Sport.

Auto odľahčujú aj športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou čalúnené kombináciou kože a alcantary s podsvieteným logom „N“, ktoré sú oproti predošlým ľahšie o 2,2 kg. Interiéru bude po novom kraľovať 10,25-palcový displej infotainmentu. Na bezpečnosť budú dohliadať asistenty vrátane udržovania v jazdnom pruhu, sledovania mŕtveho uhla spätných zrkadiel alebo autonómneho brzdenia detekujúceho aj chodcov.

Technické údaje

Verzia i30 N i30 N Performance
Motor 2,0 T-GDI 2,0 T-GDI
Objem motora (ccm) 1 998 1 998
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC 4/16 DOHC
Max. výkon (kW/k) 184/250 206/280
Max. krút. moment (Nm) 353 392
Prevodovka 6M 6M/8 DCT
Max. rýchlosť (km/h) 250 250
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s) 6,4 5,9

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #hatchback #hothatch #Hyundai i30 #Hyundai i30 N
Články podľa značiek