Modelový rad i30 kórejskej automobilky prechádza omladzovacou kúrou. Facelift majú za sebou už karosárske verzie hatchback, kombi aj fastback, a tak nastal čas zmodernizovať aj ostrý variant s prívlastkom N. Okrem dizajnových vylepšení sa i30 N a i30 Fastback N dočkajú aj niekoľkých technických zmien.
Začiatkom budúceho roka sa do predaja dostanú opäť dve výkonové verzie. Kým základná si zachovala výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 353 Nm, vyššia Performance si výkonovo polepší o symbolických päť koní na 206 kW (280 k), ale krútiaci moment narastie o 39 Nm na výsledných 392 Nm.

Podstatnejšou novinkou v prípade výbavy Performance je však možnosť skombinovať dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec s osemstupňovou automatickou prevodovkou s dvojicou mokrých spojok. Doteraz boli všetky „N-kové“ verzie vybavené výhradne šesťstupňovým manuálom, ktorý v ponuke zostáva. Navyše sa v prípade verzie Performance zväčšil aj priemer brzdných kotúčov z 345 na 360 milimetrov.

Kým maximálna rýchlosť ostáva obmedzená na obligátnych 250 km/h, Z 0 na 100 km/h zrýchli modernizovaný Hyundai i30 N Performance za 5,9 sekundy, čo je o dve desatiny sekundy rýchlejšie ako doposiaľ. K tradičným jazdným režimom Comfort, Sport, Eco, N, a individuálnemu N Custom pribudli tri nové, a to N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) a N Track Sense Shift (NTS).

Prvý menovaný poskytne na 20 sekúnd vodičovi maximálny výkon motora. V druhom prípade sa dostaví pocit „kopancov“ pri preradí, keďže auto minimalizuje pokles krútiaceho momentu. Posledný z trojice nových režimov sa dokáže automaticky prispôsobovať dynamickej jazde a adaptuje správanie vozidla aktuálnym podmienkam.
Predná aj zadná časť sa dizajnom prispôsobili štandardným verziám, no zároveň nechýbajú červené linky v nárazníkoch a červené brzdové strmene. Verzia Performance sa môže pochváliť novými 19-palcovými diskami kolies, ktoré majú obuté pneumatiky Pirelli P-Zero a oproti štandardným diskom sú o 14,4 kg ľahšie. Súčasťou základnej výbavy sú plášte Michelin Pilot Super Sport.
Auto odľahčujú aj športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou čalúnené kombináciou kože a alcantary s podsvieteným logom „N“, ktoré sú oproti predošlým ľahšie o 2,2 kg. Interiéru bude po novom kraľovať 10,25-palcový displej infotainmentu. Na bezpečnosť budú dohliadať asistenty vrátane udržovania v jazdnom pruhu, sledovania mŕtveho uhla spätných zrkadiel alebo autonómneho brzdenia detekujúceho aj chodcov.
Technické údaje
Verzia | i30 N | i30 N Performance |
---|---|---|
Motor | 2,0 T-GDI | 2,0 T-GDI |
Objem motora (ccm) | 1 998 | 1 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Max. výkon (kW/k) | 184/250 | 206/280 |
Max. krút. moment (Nm) | 353 | 392 |
Prevodovka | 6M | 6M/8 DCT |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 | 250 |
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s) | 6,4 | 5,9 |