GWM EV: Čínsky elektrický koncept si trúfa na 700 km!

15.10.2020 12:00

Čínsky koncern Great Wall Motors ukázal v Pekingu koncept pôvabného elektrického sedanu. Za jeho retro tvarmi stojí bývalý dizajnér Land Roveru.

Elektrický sedan má sympatické tvary, ktoré...
Elektrický sedan má sympatické tvary, ktoré majú najbližšie k japonskej produkcii zo sedemdesiatych rokov. Ukrýva však tú najmodernejšiu techniku. Autor: GWM

Kým Európa ani USA neotvorili v tomto roku kvôli epidémii koronavírusu žiaden autosalón, ten v Pekingu sa predsa len koná. Návštevníkov privítal od 26. septembra. Síce so šesťmesačným oneskorením, keďže pôvodným termínom bol apríl, ale predsa. A je možné, že ide nielen o prvú tohtoročnú automobilovú prehliadku, ale zároveň aj tú poslednú, keďže vírus opäť vystrkuje rožky. Takže je logické, že haly tamojšieho výstaviska praskajú vo švíkoch.

Ako sa na koncept patrí, dvere majú bezrámovú...
Ako sa na koncept patrí, dvere majú bezrámovú konštrukciu, otvárajú sa protismerne a karosérii chýba tradičný stredový stĺpik. Autor: GWM

Príležitosť vystavovať si nenechala ujsť ani čínska obria automobilka Great Wall Motors, ktorá vlastní rôzne značky. Jej hviezdou však bol elektrický koncept, ktorému, paradoxne, akékoľvek logo či názov chýbali. Rozhodne však ukázal potenciál Číňanov na poli elektromobility. Tajuplná novinka prekvapuje veľmi sviežim dizajnom, inšpirovaným minulosťou. S karosériou sedanu by síce v Európe nezabodovala, ale v ríši stredu majú limuzíny stále veľký honor.

Na jedno nabitie by mal koncept prejsť až 700...
Na jedno nabitie by mal koncept prejsť až 700 km. Platforma Lemon je ale pripravená aj pre palivové články či plug-in hybridný pohon. Autor: GWM

Za jej pôvabnými tvarmi a podsvietenou maskou stojí bývalý dizajnér Land Roveru Phil Immons, ktorý má na konte také esá ako Range Rover či Range Rover Velar. Dnes je v pozícii viceprezidenta Haval Design. Dôležité ale je, že napriek odkazom do sedemdesiatych rokov, ukrýva koncept tú najaktuálnejšiu, ak nie techniku blízkej budúcnosti. Postavený je na platforme Lemon, pripravenej pre zástavbu spaľovacích motorov, hybridných sústav, palivových článkov aj čisto elektrického pohonu.

V tomto prípade ide o batériový elektromobil, ktorý má na jedno nabitie zvládnuť až 700 km jazdy. Podľa akej normy GWM neuvádza, no kapacita bude musieť byť dostatočne veľká. Batérie pritom nevyužívajú žiaden kobalt. Čínske médiá špekulujú o tom, pod akou značkou by sa mohol koncept objaviť v sériovej produkcii. Najviac skloňované je logo WEY, hoci k elektrickému pohonu má najbližšie značka ORA, ale vylúčený nie je ani samotný Great Wall, Haval, Woleex alebo Gun-line. Hádanku rozlúšti až blízka budúcnosť.

GWM EV
		Concept -
		2020
GWM EV
		Concept -
		2020
+4GWM EV Concept -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Land Rover #koncept #GWM #Great Wall Motors #elektromobily #elektromobil #Concept #autosalón Peking 2020
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek