Kým Európa ani USA neotvorili v tomto roku kvôli epidémii koronavírusu žiaden autosalón, ten v Pekingu sa predsa len koná. Návštevníkov privítal od 26. septembra. Síce so šesťmesačným oneskorením, keďže pôvodným termínom bol apríl, ale predsa. A je možné, že ide nielen o prvú tohtoročnú automobilovú prehliadku, ale zároveň aj tú poslednú, keďže vírus opäť vystrkuje rožky. Takže je logické, že haly tamojšieho výstaviska praskajú vo švíkoch.
Príležitosť vystavovať si nenechala ujsť ani čínska obria automobilka Great Wall Motors, ktorá vlastní rôzne značky. Jej hviezdou však bol elektrický koncept, ktorému, paradoxne, akékoľvek logo či názov chýbali. Rozhodne však ukázal potenciál Číňanov na poli elektromobility. Tajuplná novinka prekvapuje veľmi sviežim dizajnom, inšpirovaným minulosťou. S karosériou sedanu by síce v Európe nezabodovala, ale v ríši stredu majú limuzíny stále veľký honor.
Za jej pôvabnými tvarmi a podsvietenou maskou stojí bývalý dizajnér Land Roveru Phil Immons, ktorý má na konte také esá ako Range Rover či Range Rover Velar. Dnes je v pozícii viceprezidenta Haval Design. Dôležité ale je, že napriek odkazom do sedemdesiatych rokov, ukrýva koncept tú najaktuálnejšiu, ak nie techniku blízkej budúcnosti. Postavený je na platforme Lemon, pripravenej pre zástavbu spaľovacích motorov, hybridných sústav, palivových článkov aj čisto elektrického pohonu.
V tomto prípade ide o batériový elektromobil, ktorý má na jedno nabitie zvládnuť až 700 km jazdy. Podľa akej normy GWM neuvádza, no kapacita bude musieť byť dostatočne veľká. Batérie pritom nevyužívajú žiaden kobalt. Čínske médiá špekulujú o tom, pod akou značkou by sa mohol koncept objaviť v sériovej produkcii. Najviac skloňované je logo WEY, hoci k elektrickému pohonu má najbližšie značka ORA, ale vylúčený nie je ani samotný Great Wall, Haval, Woleex alebo Gun-line. Hádanku rozlúšti až blízka budúcnosť.