Úžasný motor V12 od Mercedesu je zachránený. Postaral sa o to Brabus

06.10.2020 16:00

Už to vyzeralo tak, že aristokratické 12-valce načisto vymrú. No v niektorých autách prežiť predsa len môžu. Samotné automobilky vám ich ale neponúknu.

Šialený Barbus G V12 900 mení stuttgartský...
Šialený Barbus G V12 900 mení stuttgartský off-road na superšport. Na stovku zrýchli za 3,8 sekundy. Autor: Brabus

Nad zamatovými a supervýkonnými 12-valcami sa zaťahujú čierne mračná. Z ponuky ich vyraďujú BMW, Audi aj Mercedes-Benz. V časoch ostro sledovaných emisií jednoducho nezapadajú do „zelenej“ stratégie. Majú brutálne vysokú spotrebu paliva a tomu úmerne obrie emisie. Rátať s nimi môžeme nejaký ten čas už len v superluxusných limuzínach a SUV z dielne Bentley či Rolls-Royce, alebo v superšportoch Ferrari a Lamborghini, kde sa do ceny zmestia aj pokuty za emisie. No je tu ešte jedna možnosť, ako tieto motory prepašovať do áut, v ktorých si ich už dnes dovoliť nemôžete.

Motor V12 prevŕtal Barbus zo šiestich na 6,3...
Motor V12 prevŕtal Barbus zo šiestich na 6,3 litra a k tomu pridal väčšie turbodúchadlá. Výsledkom je rovných 900 koní a krútiaci moment 1 500 Nm! Autor: Brabus

Ukazuje to slávny Brabus – úpravca Mercedesov-Benz. Ten totiž stvoril 12-valcovú triedu G. V súčasnosti sa pritom tento luxusný off-road vyrába maximálne s 8-valcom, a to aj v prípade, že ide o derivát z dielne AMG. Tá ponúka model G63 AMG s motorom 4,0 V8. Pôvodné 12-valcové „géčko“ s označením G65 AMG je minulosťou. Lenže v Brabuse sa s tým nezmierili. Motor 6,0 V12, ktorý Daimler stále vyrába pre potreby Maybachu a Pagani, implantoval do novej triedy G s označením Brabus G V12 900. A s e­misiami si hlavu nelámal.

Pôvodný zdvihový objem šiestich litrov prevŕtal na 6,3 litra a k tomu pridal väčšie turbodúchadlá. Výsledkom je 900 koní (660 kW), deklarovaných číslovkou v názve, a gigantický krútiaci moment 1 500 Nm. Táto nálož katapultuje off-road s hmotnosťou cez 2,5 tony na stovku za 3,8 sekundy, čo je údaj zo sveta superšportov. Vznikne však len desať exemplárov. To je aj dôvod, prečo si Brabus G V12 900 môže dovoliť emisie 433 gramov CO2 na kilometer, z ktorých sa ekologóm zatočí hlava. Malosériová produkcia totiž nepodlieha normám, ktoré musia spĺňať masoví výrobcovia. A cena? Astronomických 605 055 eur.

Brabus G
		V12 900 - 2020
Brabus G
		V12 900 - 2020
+8Brabus G V12 900 - 2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#V12 #tuning #Mercedes-Benz #Brabus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek