MG 5 SW: Čínska ‘elektrická Octavia‘ chce dobyť Európu

Pod krídlami čínskej korporácie SAIC plánuje britské MG veľkú európsku ofenzívu. Ako inak, elektrickú. Do ringu okrem SUV nasadí aj bezemisné kombi MG 5 SW. Nič podobné zatiaľ konkurencia nemá. A už vôbec nie v cene, ktorou chce MG čarovať podobne ako Dacia.

13.10.2020 12:00
debata (6)
Nové kombi vychádza z čínskeho modelu Roewe... Foto: MG
MG 5 SW - 2021 Nové kombi vychádza z čínskeho modelu Roewe Ei5, v Európe sa však bude predávať pod logom MG. Dizajnom neočarí, ale ani neurazí.

Od roku 2005 je britské MG v rukách čínskych vlastníkov. Dnes patrí korporácii SAIC Motors, ktorá je jednou zo štyroch najväčších producentov automobilov v Číne. Ročne vyrába 4,5 milióna áut, pričom MG orientuje elektrickou cestou. Je len logické, že sa snaží presadiť v Európe, ktorá má najprísnejšie emisné normy. A to nielen v „domovskej“ Británii, ale aj na iných významných trhoch. Od vlani má značka zastúpenie vo Francúzsku, v Nórsku a Holandsku. Tam však nekončí a pripravuje útok na Nemecko, Taliansko a Španielsko.

Napriek nízkej stavbe karosérie má MG 5 SW... Foto: MG
MG 5 SW - 2021 Napriek nízkej stavbe karosérie má MG 5 SW batérie integrované v podlahe.

V Británii je MG už dnes najrýchlejšie rastúcou značkou v segmente elektromobilov. Ponúka elektrické SUV ZS EV, plug-in hybridné SUV HS PHEV a najnovšie čosi, čím zatiaľ výrobcovia elektromobilov nedisponujú. Nový model MG 5 SW je totiž čisto elektrickým kombi a v tej najžiadanejšej kategórii nižšej strednej triedy. Pokojne ho tak môžeme brať za konkurenta Škody Octavia Combi alebo VW Golf Variant. Poháňa ho elektromotor s výkonom 115 kW, ktorý mu poskytuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod deväť sekúnd.

Rozmermi je GM 5 SW podobné Škode Octavia alebo... Foto: MG
MG 5 SW - 2021 Rozmermi je GM 5 SW podobné Škode Octavia alebo VW Golf Variant. Jeho kufor s objemom 578 litrov je však o čosi menší.

Podlahový li-ion akumulátor s kapacitou 52,5 kWh má vydržať podľa prísnejšej normy WLTP na 344 km jazdy. Podpora rýchleho nabíjania umožňuje nabiť batérie na 80 % za 50 minút. Čo je však podstatné, pod zadným vekom má MG 5 SW 578 litrov pre batožinu. Sklopením delených zadných operadiel vzrastie na konečných 1 456 litrov. Nezaostáva ani výbavou. K dispozícii je moderné dotykové rozhranie, kompatibilita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto, viaczónová klimatizácia, tempomat, bezkľúčový prístup či monitoring jazdných prúdov.

Interiér obsahuje moderné prvky ako veľkú... Foto: MG
MG 5 SW - 2021 Interiér obsahuje moderné prvky ako veľkú dotykovú obrazovku alebo viaczónovú klimatizáciu.
Veľkým argumentom pre nové elektrické kombi má byť jeho cena, ktorou dokáže čínske MG podliezť konkurentov. Začína sa na 27 495 librách, čo je 30 158 eur. To nie je za dobre vybavený a veľmi praktický elektromobil veľa. Navyše ak nemá súperov. MG si v Európe verí. Zástupca značky Daniel Gregorius povedal, že firma má kapacitu akumulátorov na 300 000 elektro­mobilov ročne, takže na rozdiel od iných producentov netrpí ich nedostatkom. Vo Veľkej Británii má už 112 zastúpení a podobne rozsiahlu sieť plánuje vybudovať v ďalších európskych krajinách.
MG 5 SW - 2021
MG 5 SW - 2021
+9MG 5 SW - 2021

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #elektromobily #MG
Články podľa značiek