Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Toto je záchranca ‘diamantov‘ v Európe

Odchod Mitsubishi z Európy nebude asi taký rýchly, ako sa očakávalo. Na starom kontinente ešte uvedie modernizovaný Eclipse Cross s plug-in hybridným pohonom.

19.10.2020 12:00
debata (2)
Vynovené SUV má úplne prepracované svetlá. Tie... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross - 2021 Vynovené SUV má úplne prepracované svetlá. Tie horné majú už len dennú funkciu. Hlavné sa presťahovali do nárazníka.

Mitsubishi v lete oznámilo, že v Európe už nepredstaví žiaden nový model, vrátane dlho očakávaného Outlanderu. V podstate nová stratégia znamená, že časom opustí európske teritórium. Dôvodom sú extrémne limity európskej únie na znižovanie emisií. Napriek tomu sa ešte jedna novinka Mitsubishi objaví. Môže za to tlak nemeckej a francúzskej dílerskej siete, ktorá si vymohla, aby japonská automobilka využila svoje skúsenosti s plug-in hybridným pohonom. Ten už roky ponúka v Outlanderi PHEV, ktorý bol vôbec prvým plug-in hybridom v triede SUV a jedným z najpredávanejších plug-in hybridov v Európe.

A nebolo tajomstvom, že táto technológia sa spolu s faceliftom dostane aj do mladšieho Eclipse Cross. Ten bol uvedený v Európe v roku 2017. Celkom sa mu darilo. Napriek tomu, že pod jeho kapotou pracoval výlučne benzínový preplňovaný 4-valec 1,5 Turbo MiVEC, predalo sa z neho 66 390 kusov. Teraz sa predstavuje v modernizovanej podobe a čo je ešte podstatnejšie, aj ako nabíjateľný hybrid. Práve táto verzia zamieri na európske trhy ako posledná novinka troch diamantov. Mitsubishi totiž zdôrazňuje, že to nie je v rozpore s jeho rozhodnutím, keďže ide len o facelift. Ten je však rozsiahlejší ako sme čakali.

Svietiacu lištu v delenom zadnom okne po... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross - 2021 Svietiacu lištu v delenom zadnom okne po facelifte už nenájdete. Nové riešenie svetiel a zadného veka je síce konvenčnejšie ale o to menej kontroverzné.

Eclipse Cross dostal úplne nové svetlá. Hornú časť masky „Dynamic Schield“ lemujú už len úzke denné diódy. Hlavné svetlá sa presťahovali do nárazníka. Vzadu zmizla svietiaca lišta spolu s deleným zadným oknom. Nové usporiadanie je síce konvenčnejšie, ale pôsobí uhladenejšie. Celé to dopĺňa prepracovaný nárazník. V kabíne sú nové materiály. Konečne farebne ladia výplne dverí s čalúnením sedadiel. K tomu pridáva Eclipse Cross modernejší infotainment s 8-palcovou obrazovkou. Displej je situovaný bližšie k vodičovi a má dva otočné ovládače, pre ľahšiu prácu s niektorými funkciami. Obrazovke však musel ustúpiť malý odkladací priestor.

Palubná doska sa môže pochváliť novou... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross - 2021 Palubná doska sa môže pochváliť novou 8-palcovou obrazovkou infotainmentu. Navyše je umiestnená bližšie k vodičovi.

Pod kapotou síce ostáva motor 1,5 Turbo MiVEC v kombinácii s prevodovkou CVT s ôsmimi simulovanými prevodovými pomermi a tiež pohonom oboch náprav S-AWC, no do Európy sa pravdepodobne dostane výlučne nová plug-in hybridná verzia. Bohužiaľ, Mitsubishi o jej technike nič neprezradilo. Vzhľadom na technologickú príbuznosť s Outlanderom však predpokladáme kombináciu atmosférického 4-valca 2,4 MiVEC (99 kW) a dvoch elektromotorov (60/70 kW). Celé to dáva spolu výsledných 165 kW. Systém by mali doplniť batérie s kapacitou 13,5 kWh, ktoré zabezpečia dojazd do vzdialenosti približne 45 km.

Plug-in hybridná technológia z nového Otlanderu, ktorý už v Európe neuvidíme, sa pod kapotou Eclipse Cross asi neobjaví, pretože je postavený na odlišnej platforme. Zato Mitsubishi uviedlo, že technici zapracovali na vyladení podvozka, čo má priniesť viac komfortu, viac stability ale aj lepšiu ovládateľnosť. Novinka poputuje najprv do Austrálie, na Nový Zéland a do USA. Na ostatné trhy, vrátane Európskeho, zamieri v prvom štvrťroku 2021. Dúfajme, že vynovený Eclipse Cross uvidíme aj na Slovensku. Mitsubishi totiž uvádza, že pôjde o vybrané trhy na základe dopytu a trhového potenciálu.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #plug-in hybrid #Mitsubishi #Mitsubishi Eclipse Cross
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek