Mercedes-AMG E63 S: Sedan ani kombi nepoľavili. Pod kapotou ukrývajú beštiu

Nemecká automobilka nenecháva nič na náhode a aj po modernizácií ponúka triedu E vo verzii, ktorá sa bez problémov vyrovná aj čistokrvným superšportom.

20.10.2020 10:00
2020-mercedes-amg-e-63-limousine Foto:
Aj manažérske limuzíny dokážu jazdiť ako superšporty.

Vyššia stredná trieda patrí medzi piliere predajov prémiových výrobcov. Zväčša sa vníma ak segment manažérskych limuzín, ktoré poskytujú pohodlie na dlhých cestách a dostatočne reprezentujú majiteľa. Lenže to nemusí stačiť každému, a preto Mercedes-Benz cez svoju športovú divíziu AMG ponúka aj športové deriváty všetkých karosárskych verzií.

Mercedes-AMG E63 S
Mercedes-AMG E63 S
+19Mercedes-AMG E63 S

Základom AMG ponuky triedy E je mild-hybridný variant nesúci označenie E53. V jeho prípade dochádza k spolupráci radového benzínového šesťvalca s objemom tri litre a štartér-generátora napojeného na 48-voltový obvod. Tento pohon je k dispozícii pre sedan, kombi, kupé aj kabriolet.

Mercedes-AMG E63 S
		kombi
Mercedes-AMG E63 S
		kombi
+24Mercedes-AMG E63 S
		kombi

To však nedokáže uspokojiť záujemcov o brutálnu silu, ktorú poskytuje štvorlitrový vidlicový dvakrát preplňovaný osemvalec z dielne AMG. Práve ten pracuje pod kapotou vrcholnej verzie s označením E63 S. V tomto prípade sú na výber len karosérie sedan a kombi. Výkon 450 kW (612 k) a krútiaci moment 850 Nm dávajú jasne najavo, že schopnosti týchto áut ďaleko prekračujú zažité predstavy o konzervatívnom či rodinnom zameraní sedanov alebo kombi.

Prenos ohromnej sily motora na obe nápravy... Foto: Mercedes-Benz
2020-mercedes-amg-e-63-limousine 15 Prenos ohromnej sily motora na obe nápravy systému 4MATIC+ má na starosti deväťstupňová automatická dvojspojková prevodovka.

Prenos ohromnej sily motora na obe nápravy systému 4MATIC+ má na starosti deväťstupňová automatická dvojspojková prevodovka. Aj vďaka nej dokáže sedan zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a kombi len o desatinu sekundy neskôr. Zároveň však vie motor aj šetriť palivo, a to deaktiváciou štyroch valcov. Tuhosť podvozka vie vodič nastaviť prostredníctvom jazdných režimov Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual.

Tuhosť podvozka vie vodič nastaviť... Foto: Mercedes-Benz
2020-mercedes-amg-e-63-t-modell 21 Tuhosť podvozka vie vodič nastaviť prostredníctvom jazdných režimov Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual.

Vizuálne sa vrcholná verzia odlišuje dokonca aj od slabšej AMG verzie E53. Týka sa to hlavne predného nárazníka s väčšími nasávacími otvormi, výraznejšieho zadného spojlera a lichobežníkovými koncovkami výfukového potrubia. Variant E53 má koncovky výfuku oválne.

V ostatných ohľadoch sa Mercedes-AMG E63 S ponáša na súrodenecké verzie, a to hlavne grafikou predných aj zadných LED svetiel a dizajnom dvadsaťpalcových diskov kolies. Vo vnútri má posádka k dispozícií informačno-zábavný systém MBUX a pobyt v kabíne jej spríjemňujú dekorácie z uhlíkových vláken skrášlené hliníkovými detailmi. Sedadlá sú čalúnené kožou Nappa.

Technické údaje

Motor Zážihový vidlicový s dvojitým preplňovaním
Objem motora (cm3) 3 982
Počet valcov 8
Výkon (kW/k) 450/612
Krútiaci moment (Nm) 850
Prevodovka 9-stupňová dvojspojková
Poháňaná náprava obe
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 3,4/3,5 (kombi)

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #sedan #Mercedes-AMG E63 S #Mercedes-AMG #kombi #Bercedes-Benz
Články podľa značiek