Vyššia stredná trieda patrí medzi piliere predajov prémiových výrobcov. Zväčša sa vníma ak segment manažérskych limuzín, ktoré poskytujú pohodlie na dlhých cestách a dostatočne reprezentujú majiteľa. Lenže to nemusí stačiť každému, a preto Mercedes-Benz cez svoju športovú divíziu AMG ponúka aj športové deriváty všetkých karosárskych verzií.
Základom AMG ponuky triedy E je mild-hybridný variant nesúci označenie E53. V jeho prípade dochádza k spolupráci radového benzínového šesťvalca s objemom tri litre a štartér-generátora napojeného na 48-voltový obvod. Tento pohon je k dispozícii pre sedan, kombi, kupé aj kabriolet.
To však nedokáže uspokojiť záujemcov o brutálnu silu, ktorú poskytuje štvorlitrový vidlicový dvakrát preplňovaný osemvalec z dielne AMG. Práve ten pracuje pod kapotou vrcholnej verzie s označením E63 S. V tomto prípade sú na výber len karosérie sedan a kombi. Výkon 450 kW (612 k) a krútiaci moment 850 Nm dávajú jasne najavo, že schopnosti týchto áut ďaleko prekračujú zažité predstavy o konzervatívnom či rodinnom zameraní sedanov alebo kombi.

Prenos ohromnej sily motora na obe nápravy systému 4MATIC+ má na starosti deväťstupňová automatická dvojspojková prevodovka. Aj vďaka nej dokáže sedan zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a kombi len o desatinu sekundy neskôr. Zároveň však vie motor aj šetriť palivo, a to deaktiváciou štyroch valcov. Tuhosť podvozka vie vodič nastaviť prostredníctvom jazdných režimov Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual.

Vizuálne sa vrcholná verzia odlišuje dokonca aj od slabšej AMG verzie E53. Týka sa to hlavne predného nárazníka s väčšími nasávacími otvormi, výraznejšieho zadného spojlera a lichobežníkovými koncovkami výfukového potrubia. Variant E53 má koncovky výfuku oválne.
V ostatných ohľadoch sa Mercedes-AMG E63 S ponáša na súrodenecké verzie, a to hlavne grafikou predných aj zadných LED svetiel a dizajnom dvadsaťpalcových diskov kolies. Vo vnútri má posádka k dispozícií informačno-zábavný systém MBUX a pobyt v kabíne jej spríjemňujú dekorácie z uhlíkových vláken skrášlené hliníkovými detailmi. Sedadlá sú čalúnené kožou Nappa.
Technické údaje
Motor | Zážihový vidlicový s dvojitým preplňovaním |
Objem motora (cm3) | 3 982 |
Počet valcov | 8 |
Výkon (kW/k) | 450/612 |
Krútiaci moment (Nm) | 850 |
Prevodovka | 9-stupňová dvojspojková |
Poháňaná náprava | obe |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 3,4/3,5 (kombi) |