
Na tretiu generáciu Hyundaia i20 bol už najvyšší čas. Tá predošlá má totiž na konte šesť rokov kariéry. A odvtedy sa mnohé zmenilo. Únia škrtá emisie a zákazníci zas požadujú viac konektivity. Hyundai i20 na to reaguje spôsobom, ktorý dá konkurentom poriadne zabrať. Ambície naznačuje už dizajnom. Podľa vzoru mladších modelov prichádza s expresívnym štylistickým jazykom Sensuous Sportiness (zmyselná športovosť). Spredu zaujme širokou maskou nadväzujúcou na LED reflektory so špecifickým svetelným podpisom. Zboku podporuje dynamické línie výrazne klinový profil a tretie bočné okno lemované chrómovou lištou, ktoré odľahčuje pôvodne masívny zadný stĺpik.

Nešetrilo sa ani vzadu, kde má i20 drahšie delené zadné svetlá, navyše prepojené svietiacou lištou. Pomohla aj mierna zmena proporcií. Nový i20 je dlhý 4 040, široký 1 775 a vysoký 1 450 mm. Je teda o päť milimetrov dlhší, o 30 širší a o 24 mm nižší. Rázvor náprav sa natiahol o 10 mm na konečných 2 580. Individualizáciu podporí výber desiatich lakov karosérie vrátane štyroch nových – modrého Intense Blue, sivého Aurora Gray, tyrkysového Aqua Turquoise a mosadzného Brass, ale tiež možnosť voliť kontrastnú čiernu strechu Phantom Black. Jazdiť bude na 15– až 17-palcových diskoch kolies. Väčší rázvor má priniesť posádke viacej miesta na palube, ale aj väčší batožinový priestor. Ten narástol o 25 litrov na výsledných 351.

Výrazne lepší dojem vytvárajú kvalitnejšie materiály, a najmä moderný infotainment, ktorým dá i20 zabrať aj autám vyšších tried. Prístrojový panel tvorí 10,25-palcová obrazovka, ktorá môže byť kombinovaná s 8– alebo až 10,25-palcovým dotykovým displejom rozhrania Bluelink. Digitálny panel mení farbu a grafiku na základe zvoleného jazdného režimu. Dotykový displej zas umožňuje využívanie aplikácií a on-line služieb vrátane informácií o počasí či prevádzkových hodinách čerpacích staníc. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto a ich bezdrôtové nabíjanie. Sympatické je, že Hyundai ponechal i20 samostatný panel ventilácie, čo ešte viac zjednodušuje ovládanie.


Vďaka mobilnej aplikácii sa stáva smartfón prostriedkom na diaľkové spojenie s vozidlom. Možno ho ľahko nájsť, získať údaje z palubného počítača alebo vozidlo na diaľku odomknúť. Rovnako dospelý je Hyundai i20 z pohľadu bezpečnosti. Balík SmartSense obsahuje adaptívny tempomat a obmedzovač rýchlosti, ktoré využívajú dáta navigácie, čo znamená úpravu rýchlosti na základe profilu trasy či rýchlostných limitov. Nechýba udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s detekciou chodcov a cyklistov, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, poloautomatický parkovací asistent či varovenie pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Luxusné prvky reprezentuje audiosústava Bose alebo vyhrievanie sedadiel a volantu.

Pod kapotou sa objavia výlučne benzínové motory. Základ si ponechá dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia dotvoria preplňované 3-valce 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 alebo 88 kW. Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG. A nielen to. Súčasťou výkonnejšieho motora je mild-hybridná sústava so 48 V štartérom-generátorom. Pri slabšej verzii je šetriaca technológia za príplatok. A čo je zaujímavé, mild-hybrid možno spojiť aj s manuálnou prevodovkou. Nejde však o obyčajný manuál, ale o inteligentnú prevodovku iMT s elektronicky ovládanou spojkou.
Vďaka nej môžu mild-hybridy „plachtiť“ s vypnutým motorom aj pri zaradenom rýchlostnom stupni. Výhoda je to aj pre asistenčné systémy, napríklad autonómne brzdy. Mild-hybridná technológia ušetrí priemerne tri až štyri percentá paliva. Ďalšie štyri percentá úspor idú na vrub nižšej hmotnosti a lepšej aerodynamiky. Hyundai i20 je už dostupný aj na slovenskom trhu. S uvádzacím bonusom štartuje cena základnej verzie 1,2i Classic na 10 490 eurách. Za výkonnejší 3-valec 1,0 T-GDi (74 kW) zaplatíte 12 590 eur. Verzie s automatickou prevodovkou sa na trhu objavia neskôr.
Rozmery, objemy
Generácia | i20 (2020) | i20 (2014–2020) | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 040 | 4035 | + 5 |
Šírka (mm) | 1 750 | 1720 | + 30 |
Výška (mm) | 1 450 | 1474 | – 24 |
Rázvor (mm) | 2 580 | 2570 | + 10 |
Objem kufra (l) | 351 | 326 | + 25 |
Technické údaje
Motor | 1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi Mild-hybrid | 1.0 T-GDi Mild-hybrid |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1197 | 998 | 998 | 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 61,8/6000 | 73,5/6000 | 73,5/6000 | 88/6000 |
Krútiaci moment (N.m/ot.) | 118/4000 | 172/1500 | 172/1500 | 200/2000 |
Prevodovka | 5M | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT |
0–100 km/h (s) | 13,1 | 10,4/11,4 | 10,4/11,4 | 10,2/10,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 173 | 188/185 | 188/185 | 190/190 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,2–5,6 | 5,1–5,6/5,3–5,8 | 5,0–5,4/5,1–5,6 | 5,1–5,5/5,1–5,5 |