Hyundai i20: Konečne vieme všetko. Ceny aj spotrebu

Hyundai i20 mal mať debut na marcovom autosalóne v Ženeve, no koronakríza mu urobila škrt cez rozpočet. Dnes sú však všetky jeho tajomstvá odhalené. Konkurencii dá zabrať infotainmentom aj technikou pod kapotou.

22.10.2020 10:00
debata (6)
Tretia generácia i20 prevzala množstvo... Foto: Hyundai
Hyundai i20 - 2020 Tretia generácia i20 prevzala množstvo dizajnových prvkov z nových modelov Hyundaia. Predná časť so širokou maskou a LED svetlami pôsobí akoby anio nepatrila autu nižšej triedy.

Na tretiu generáciu Hyundaia i20 bol už najvyšší čas. Tá predošlá má totiž na konte šesť rokov kariéry. A odvtedy sa mnohé zmenilo. Únia škrtá emisie a zákazníci zas požadujú viac konektivity. Hyundai i20 na to reaguje spôsobom, ktorý dá konkurentom poriadne zabrať. Ambície naznačuje už dizajnom. Podľa vzoru mladších modelov prichádza s expresívnym štylistickým jazykom Sensuous Sportiness (zmyselná športovosť). Spredu zaujme širokou maskou nadväzujúcou na LED reflektory so špecifickým svetelným podpisom. Zboku podporuje dynamické línie výrazne klinový profil a tretie bočné okno lemované chrómovou lištou, ktoré odľahčuje pôvodne masívny zadný stĺpik.

Z profilu zaujme tvar okien, ktoré zasahujú... Foto: Hyundai
Hyundai i20 - 2020 Z profilu zaujme tvar okien, ktoré zasahujú hlboko do zadného stĺpika, ako aj dvojfarebné lakovanie. Karoséria je o päť milimetrov dlhšia, o 30 širšia a o 24 nižšia. Rázvor náprav sa natiahol o 10 mm.

Nešetrilo sa ani vzadu, kde má i20 drahšie delené zadné svetlá, navyše prepojené svietiacou lištou. Pomohla aj mierna zmena proporcií. Nový i20 je dlhý 4 040, široký 1 775 a vysoký 1 450 mm. Je teda o päť milimetrov dlhší, o 30 širší a o 24 mm nižší. Rázvor náprav sa natiahol o 10 mm na konečných 2 580. Indivi­dualizáciu podporí výber desiatich lakov karosérie vrátane štyroch nových – modrého Intense Blue, sivého Aurora Gray, tyrkysového Aqua Turquoise a mosadzného Brass, ale tiež možnosť voliť kontrastnú čiernu strechu Phantom Black. Jazdiť bude na 15– až 17-palcových diskoch kolies. Väčší rázvor má priniesť posádke viacej miesta na palube, ale aj väčší batožinový priestor. Ten narástol o 25 litrov na výsledných 351.

Vzadu dostane Hyundai i20 dnes veľmi módne... Foto: Hyundai
Hyundai i20 - 2020 Vzadu dostane Hyundai i20 dnes veľmi módne svetlá prepojené úzkou lištou. Nechýba ani falošný difúzor.

Výrazne lepší dojem vytvárajú kvalitnejšie materiály, a najmä moderný infotainment, ktorým dá i20 zabrať aj autám vyšších tried. Prístrojový panel tvorí 10,25-palcová obrazovka, ktorá môže byť kombinovaná s 8– alebo až 10,25-palcovým dotykovým displejom rozhrania Bluelink. Digitálny panel mení farbu a grafiku na základe zvoleného jazdného režimu. Dotykový displej zas umožňuje využívanie aplikácií a on-line služieb vrátane informácií o počasí či prevádzkových hodinách čerpacích staníc. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto a ich bezdrôtové nabíjanie. Sympatické je, že Hyundai ponechal i20 samostatný panel ventilácie, čo ešte viac zjednodušuje ovládanie.

Infotainment môže obsahovať až dva... Foto: Hyundai
Hyundai i20 - 2020 Infotainment môže obsahovať až dva 10,25-palcové displeje. Sympatické je, že napriek tomu Hyundai zachoval samostatný panel klimatizácie.
Do kufra sa zmestí o 25 litrov batožín viac.... Foto: Hyundai
Hyundai i20 - 2020 Do kufra sa zmestí o 25 litrov batožín viac. Celkový objem je 351litrov.

Vďaka mobilnej aplikácii sa stáva smartfón prostriedkom na diaľkové spojenie s vozidlom. Možno ho ľahko nájsť, získať údaje z palubného počítača alebo vozidlo na diaľku odomknúť. Rovnako dospelý je Hyundai i20 z pohľadu bezpečnosti. Balík SmartSense obsahuje adaptívny tempomat a obmedzovač rýchlosti, ktoré využívajú dáta navigácie, čo znamená úpravu rýchlosti na základe profilu trasy či rýchlostných limitov. Nechýba udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s detekciou chodcov a cyklistov, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, poloautomatický parkovací asistent či varovenie pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Luxusné prvky reprezentuje audiosústava Bose alebo vyhrievanie sedadiel a volantu.

Diesel už pod kapotou nenájdete. Žezlo prevzali... Foto: Hyundai
Hyundai i20 - 2020 Diesel už pod kapotou nenájdete. Žezlo prevzali preplňované 3-valce 1,0 Smartstream so 48 V mild-hybridnou sústavou ale aj manuálnou prevodovkou iMT s elektronickou spojkou.

Pod kapotou sa objavia výlučne benzínové motory. Základ si ponechá dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia dotvoria preplňované 3-valce 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 alebo 88 kW. Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG. A nielen to. Súčasťou výkonnejšieho motora je mild-hybridná sústava so 48 V štartérom-generátorom. Pri slabšej verzii je šetriaca technológia za príplatok. A čo je zaujímavé, mild-hybrid možno spojiť aj s manuálnou prevodovkou. Nejde však o obyčajný manuál, ale o inteligentnú prevodovku iMT s elektronicky ovládanou spojkou.

Vďaka nej môžu mild-hybridy „plachtiť“ s vypnutým motorom aj pri zaradenom rýchlostnom stupni. Výhoda je to aj pre asistenčné systémy, napríklad autonómne brzdy. Mild-hybridná technológia ušetrí priemerne tri až štyri percentá paliva. Ďalšie štyri percentá úspor idú na vrub nižšej hmotnosti a lepšej aerodynamiky. Hyundai i20 je už dostupný aj na slovenskom trhu. S uvádzacím bonusom štartuje cena základnej verzie 1,2i Classic na 10 490 eurách. Za výkonnejší 3-valec 1,0 T-GDi (74 kW) zaplatíte 12 590 eur. Verzie s automatickou prevodovkou sa na trhu objavia neskôr.

Rozmery, objemy

Generácia i20 (2020) i20 (2014–2020) Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 040 4035 + 5
Šírka (mm) 1 750 1720 + 30
Výška (mm) 1 450 1474 – 24
Rázvor (mm) 2 580 2570 + 10
Objem kufra (l) 351 326 + 25

Technické údaje

Motor 1.2 MPi 1.0 T-GDi 1.0 T-GDi Mild-hybrid 1.0 T-GDi Mild-hybrid
Zdvihový objem (ccm) 1197 998 998 998
Počet valcov/ventilov 4/16 3/12 3/12 3/12
Max. výkon (kW/ot.) 61,8/6000 73,5/6000 73,5/6000 88/6000
Krútiaci moment (N.m/ot.) 118/4000 172/1500 172/1500 200/2000
Prevodovka 5M 6M/7DCT 6M/7DCT 6M/7DCT
0–100 km/h (s) 13,1 10,4/11,4 10,4/11,4 10,2/10,3
Max. rýchlosť (km/h) 173 188/185 188/185 190/190
Spotreba na 100 km (l) 5,2–5,6 5,1–5,6/5,3–5,8 5,0–5,4/5,1–5,6 5,1–5,5/5,1–5,5
Hyundai i20 - 2020
Hyundai i20 - 2020
+27Hyundai i20 - 2020

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i20
Články podľa značiek