Mazda ide vždy proti prúdu. V čase keď, väčšina výrobcov posiela benzínové a naftové motory do minulosti, vyvíja nielen novučičký radový benzínový 6-valec, ale dokonca aj celkom nový diesel. Elektrina Mazde jednoducho veľa nehovorí. Jej prvým počinom na tomto poli sa stala vlani Mazda MX-30 – zvláštny elektrický crossover so skromnou kapacitou batérií 35,5 kWh a protismerným zadným párom dverí, inšpirovaným slávnym kupé RX-8. Ešte väčším šokom bola informácia, že tento elektromobil nebude na domácom japonskom trhu poháňaný elektromotorom, ale riadnym benzínovým 4-valcom 2,0 Skyactiv-G.
Teraz prichádza ďalšia informácia. MX-30 rozšíri ponuku pohonov o elektrickú verziu s predlžovačom dojazdu. A práve tu prichádza na scénu Wankelov motor, s ktorým Mazda skončila v roku 2012 spolu s ukončením výroby kupé RX-8. A hoci sa o tomto zámere už mnohokrát špekulovalo, informácie sa trieštili. Teraz je konečne všetko jasné. Návrat Wankelovho motora v úlohe generátora pre MX-30 potvrdil sám šéf automobilky Akira Marumoto. Na cesty by sa táto verzia mala dostať do roku 2022. Zatiaľ na tie japonské. Má ísť o jednorotorový atmosférický agregát, ktorého najväčšou výhodou sú extrémne kompaktné rozmery a takmer žiadne vibrácie.
Týmto krokom Mazdy sa zároveň vysvetľuje, prečo pri čisto elektrickej verzii MX-30 použila také malé batérie, ktoré umožňujú v ideálnych podmienkach dojazd maximálne 210 km. Jednoducho rátala s pomocou maličkého generátora. Ten má podľa Mazdy zbaviť majiteľov stresu, že nedosiahnu svoj cieľ. BMW však napríklad svoj elektromobil i3 pomocného generátora nedávno zbavilo. S nasadením Wankelovho motora do superšportu ani žiadneho iného osobného auta už nerátajte. Rotačný motor má síce svoje výhody, ale aj limity. Nízka životnosť, vysoká spotreba oleja a vysoké emisie napokon stáli za rozhodnutím stiahnuť ho z výroby.