GMC Hummer EV: Legenda sa vracia. Naftový motor zamení za elektrické

Reinkarnácia Hummeru je realitou. Drsný off-road nestratí nič zo svojich schopností, no tentoraz nevyprodukuje ani gram CO2.

23.10.2020 10:00
debata (2)
Hummer sa vracia po desiatich rokoch ako čisto... Foto: GMC
GMC Hummer EV - 2022 Hummer sa vracia po desiatich rokoch ako čisto elektrický model. Charakter svojich predchodcov si zachoval, no jeho dizajn je predsa len úhľadnejší a aerodynamickejší.

Nová elektrická generácia legendárneho Hummeru sa mala predstaviť už na jar. Škrt cez rozpočet jej však urobil koronavírus, no koncern General Motors to nevzdal. Novinku zaradí do portfólia značky GMC. A aby bolo jasné, že Hummer už nebude postrach ekológov, pridal k názvu prívlastok EV. Spaľovací motor je definitívne minulosťou. Nezastaviteľný off-road sa tak vracia po desať rokov trvajúcej prestávke. Výroba modelov H2 a H3 bola ukončená v roku 2010 a zdalo sa, že Hummer je definitívne minulosťou. Nový elektrický pohon mu však dal druhú šancu. Na trhu si to rozdá s pripravovanými bezemisnými pikapmi Tesla Cybertruck či Rivian R1T.

Rozmery zatiaľ nepoznáme, ale o drobčeka rozhodne nepôjde. GMC Hummer EV sa formátom zaradí kdesi medzi pôvodné H2 a H3. S konkurenciou si ho rozhodne nepomýlite. Už len kvôli maske, ktorá evokuje pôvodných šesť otvorov pre vstup chladiaceho vzduchu. Tie ale teraz Hummer nepotrebuje. Zato potrebuje nárazníky, zabezpečujúce dostatočnú ochranu a veľké nájazdové uhly. Tak ako sa na off-road patrí, obsahujú ťažné háky. Nechýbajú ani robustné stúpačky v oblasti prahov, oceľové pláty chrániace batériový paket ani terénne pneumatiky Goodyear Wrangler Territory s priemerom 35 palcov. Použité môžu byť aj o dva palce väčšie.

Strecha bude môcť byť vybavená štvoricou... Foto: GMC
GMC Hummer EV - 2022 Strecha bude môcť byť vybavená štvoricou odnímateľných strešných panelov, ktoré sa umiestnia do priestoru pod prednou kapotou.

V teréne pomôže systém natáčania všetkých kolies, pneumatické odpruženie, ktoré dokáže zvýšiť svetlosť o ďalších 149 mm, a obrovská sila pohonného systému. GMC tvrdí, že Hummer EV bude vôbec najvýkonnejším sériovým off-roadom. Dokladá to akceleráciou z 0 na 100 km/h za tri sekundy, o ktorú sa postará hneď trojica elektromotorov systému eAWD s výkonom rovných 1 000 koní, čo je 746 kW. Z ríše snov je aj krútiaci moment 15 592 Nm, samozrejme, meraný na kolesách. Motory by mali mať približne 1 100 Nm. Vďaka 800 V elektrickému systému, aký má zatiaľ len Porsche Taycan, bude Hummer EV môcť využívať nabíjačky s výkonom až 350 kW.

Nákladný priestor je vybavený vekom MultiPro... Foto: GMC
GMC Hummer EV - 2022 Nákladný priestor je vybavený vekom MultiPro so šiestimi funkčnými pozíciami.

Rýchle nabíjanie mu rozhodne prospeje, pretože dojazd má podľa predbežných odhadov predstavovať okolo 350 km. To nie je síce málo, ale oblasti, kde sú pikapy najčastejšie využívané, nepatria k tým s práve najhustejšou nabíjacou infraštruktúrou. Ak sa už ale Hummer EV k supernabíjačke dostane, dokáže sa za 10 minút nabiť na 160 km jazdy. Kapacitu batérií s názvom Ultium nepoznáme. Vieme len toľko, že akumulátorový blok tvorí 24 modulov, ktoré sú naskladané v dvoch vrstvách. Posádka si má užívať terén, ale aj asfalt v komforte luxusného pikapu. Systém Adaptive Drive Control mení totiž tvrdosť pruženia podľa okamžitých podmienok.

Hummer EV bude mať vo vrcholovej špecifikácii... Foto: GMC
GMC Hummer EV - 2022 Hummer EV bude mať vo vrcholovej špecifikácii tri elektromotory s výkonom 746 kW. Vďaka tomu zvládne šprint na stovku približne za tri sekundy.

K dispozícii je semiautonómne riadenie Smart Cruise, teda riadenie bez rúk na volante, ktoré podľa GMC môžu vodiči v USA a Kanade využívať na celkovo 322 000 kilometroch ciest. A môžu si užiť aj vietor vo vlasoch. Vďaka tomu, že batériový blok je štrukturálnou súčasťou platformy, môže byť Hummer EV vybavený strechou so štyrmi priehľadnými odnímateľnými panelmi Sky, ktoré sa dajú naskladať do predného batožinového priestoru. Áno, Hummer EV má až dva. Ten zadný je zas vybavený vekom MultiPro, so šiestimi funkčnými pozíciami. Vytvoriť sa z neho dajú dokonca aj schodíky. Ešte viac vzdušnosti prináša sťahovacie okno za zadnými sedadlami.

Luxusný interiér je vybavený infotainmentom s... Foto: GMC
GMC Hummer EV - 2022 Luxusný interiér je vybavený infotainmentom s 13,4-palcovou obrazovkou a 12,3-palcovým prístrojovým panelom.

Všetky potrebné informácie dostane vodič a posádka z infotainmentu, ktorý sa skladá z prístrojového displeja s uhlopriečkou 12,3-palca a 13,4-palcovej dotykovej obrazovky multimédií. Slúžia napríklad systému UltraVision, s kamerami, ktoré poskytujú nielen obraz blízkeho okolia, ale zobrazujú tiež priestor pod vozidlom. Podvozkové kamery sú pre zachovanie funkčnosti v teréne vybavené systémom ostrekovania. Celkovo môže vodič voliť až 18 rôznych pohľadov. Cez ikony infotainmentu sa dá dostať k ďalším dôležitým údajom, napríklad o náklone vozidla, tlaku v pneumatikách, stave uzávierok, okamžitom krútiacom momente a ďalším.

Na prvý čisto elektrický model GMC si ale ešte chvíľu počkáme. Výroba Hummeru EV odštartuje totiž až koncom budúceho roka v kompletne prebudovanom závode ZERO Detroit-Hamtramck Assembly Center v Detroite. Do jeho rozvoja investoval koncern General Motors 2,2 miliardy dolárov a bude zameraný výhradne na produkciu batériových vozidiel. Na trh sa dostane najprv limitovaná uvádzacia trojmotorová séria Edition 1 s maximálnym vybavením. Až neskôr budú k dispozícii verzie s dvojicou elektromotorov, nižším výkonom a menšou kapacitou akumulátorov.
GMC Hummer EV - 2022
GMC Hummer EV - 2022
+30GMC Hummer EV - 2022

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #hummer #GMC #Hummer EV #GMC Hummer
Články podľa značiek