
Po obrovskom úspechu Hyundaiu i30 N, ktorý podkúril aj zavedeným ikonám ako Volkswagenu Golf GTI, si Kórejci trúfli na ďalší hothatch. Opäť na ňom nešetrili. Tentoraz je základom nová generácia i20, ktorá len nedávno dorazila na trh. Už vtedy sa šepkalo o ostrom „enku“. Výsledok rozhodne nesklame. Toto nie je len akýsi paket so športovými doplnkami, tuning sa dotkol dizajnu aj techniky. Inšpirácia pritom pochádza priamo zo špeciálu i20 Coupé WRC, ktorý pre Hyundai vybojoval vlani titul majstra sveta výrobcov po tom, čo s ním získal štyri víťazstvá. Chcete dôkaz? Obe vozidlá majú rovnakú pohotovostnú hmotnosť – 1 190 kg.

Adrenalín dáva i20 N najavo širokou prednou maskou so šachovnicovým výpletom aj agresívnym nárazníkom so zväčšenými sacími otvormi. Nechýba kontrastná červená linka Tomato Red, ktorá tentoraz prerastá až do rozšírených prahov. V sérii sú LED svetlá s matným pozadím. Z profilu upútajú 18-palcové disky kolies s matne sivou úpravou a červenými strmeňmi bŕzd. Pôvodný chrómový lem okien vystriedala klavírna čerň, ktorá dominuje aj streche, zakončenej predĺženým spojlerom. Matné okno je opticky predĺžené až po svietiacu linku, spájajúcu zadné svetlá. V difúzore nárazníka je umiestnená dvojitá koncovka výfuku ako aj ikonické trojuholníkové hmlové svetlo.

Zákazníci budú mať na výber zo šiestich lakov karosérie. Okrem typickej belasej Performance Blue, ktorou divízia N odštartovala pred dvoma rokmi svoju kariéru, to bude napríklad aj biela Polar White, strieborná Sleek Silver alebo čierna Phantom Black. V interiéri vládne rovnako vzrušujúca atmosféra. Špecifické sú najmä anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hláv, vyvinuté špeciálne pre i20 N. Kožený volant obsahuje logo N, tlačidlá na priamu voľbu jazdných režimov či červené tlačidlo na aktiváciu funkcie Rev Maching, čo je automatický medziplyn. S čiernymi poťahovými materiálmi kontrastuje belasé prešívanie a kovové pedále. Infotainment s virtuálnym kokpitom môže doplniť 10,25-palcová obrazovka multimédií.

Grafika prístrojov je prispôsobená športovej jazde. Napríklad otáčkomer s variabilnou červenou zónou, závislou od teploty motorového oleja, alebo indikátorom optimálneho radenia. Centrálna obrazovka môže zas zobrazovať telemetrické údaje pri jazde na okruhu, ale aj informácie o okamžitom výkone, krútiacom momente, tlaku preplňovania alebo o akcelerácii a preťažení. Prídu vhod, keďže i20 N dostalo do vienka poriadnu nálož pod kapotou. Ako prvé v koncerne prichádza s preplňovaným motorom 1,6 T-GDi Smartstream s kontinuálnym variabilným časovaním ventilov CVVD a priamym vstrekovaním pod tlakom až 350 barov. Pohonná jednotka je vyzbrojená kvapalinou chladeným turbodúchadlom aj chladičom stlačeného vzduchu.

Upravený podvozok je o 10 mm bližšie k asfaltu. Vystužený bol až na dvanástich miestach. Predná náprava N Power Sense Axle je úplne nová a odlišné je aj naladenie pružín, tlmičov či priamejšie riadenie s pomerom 12,0 : 1 (predtým 12,4 : 1). Hribšie stabilizátory krotia náklony v zákrutách. Na asfalte držia i20 N pneumatiky Pirelli P-Zero s profilom 215/40 R18. Brzdová sústava využíva kotúče s priemerom zväčšeným až o 40 mm. Disky sú uchytené piatimi skrutkami. Pritom i20 N nezabúda na bezpečnosť. Balík SmartSense obsahuje prakticky všetky asistenčné systémy, vrátane adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdnom prúde, autonómnych bŕzd s detekciou chodcov a cyklistov či monitoring slepých uhlov zrkadiel.
Novinku uvedie Hyundai na trh v prvom štvrťroku 2021. Krok automobilky je o to cennejší, že súčasná doba nepraje z dôvodu emisných limitov autám pre radosť.
Rozmery
Dĺžka (mm) | 4 075 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 750 |
Výška (mm) | 1 440 |
Rázvor náprav (mm) | 2 580 |
Technické údaje
Motor | 1,6 T-GDI CVVD |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 150/6 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 275/1 750 – 4 500 |
Prevodovka | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 6,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 230 |