Fiat predstavil novú generáciu päťstovky presne na začiatku marcovej prvej vlny pandémie. Už prechod na čisto elektrický pohon bol historickým zlomom. A teraz pridáva ďalší. New 500 si totiž zákazníci budú môcť dopriať v praktickejšej verzii 3+1. Za týmto číslovkami sa neskrýva nič iné ako počet dverí. Okrem tých troch tradičných – dvoch pre vstup do interiéru a ďalších pre vstup do batožinového priestoru – sú tu ešte štvrté. Keďže však päťstovka nechce konkurovať 5-dverovej Pande, išiel Fiat na vec veľmi rafinovane. Pridal jedny malé dvere na strane spolujazdca. A ešte k tomu protismerné, podobné, aké poznáme z kupé Mazda RX-8, minulej generácie Mini Clubman alebo BMW i3.
Toto riešenie síce nebolo jednoduché, pretože Fiat musel prepracovať skelet karosérie na pravej strane, kde odstránil stredový stĺpik, no má na to vysvetlenie. Automobilka nechcela obrať Fiat 500 o jeho DNA, ale zároveň chcela ponúknuť lepší prístup k zadným sedadlám. Napríklad kvôli deťom, ktoré vozia rodičia ráno do školy alebo po vyučovaní na krúžky. Protismernými dverami tak zabil hneď dve muchy jednou ranou. New 500 3+1 má identické rozmery s bežnou elektrickou päťstovkou. Pri pohľade z ľavej strany nemáte dokonca šancu všimnúť si akýkoľvek rozdiel. Až pridaný „rez“ na pravej strane odhaľuje prítomnosť štvrtých dverí. Dizajnu New 500 to síce príliš neprospelo, ale praktickej stránke áno.
Nová „vychytávka“ päťstovky sa podpísala pod mierny nárast pohotovostnej hmotnosti. Tých 30 kg ale podľa Fiatu nijako neovplyvní jazdné vlastnosti. Kvôli bezpečnosti sa dajú zadné dvere otvoriť, len ak sa otvoria tie predné. Dieťa tak nemôže vystúpiť, keď si to rodič neželá. Technika sa nijako nemení. New 500 poháňa elektromotor s výkonom 87 kW. Na rýchlosť 100 km/h s ním akceleruje za deväť sekúnd a dosiahne maximálku 150 km/h. Li-ion akumulátory zabudované v podlahe majú kapacitu 42 kWh, čo má stačiť podľa prísnejšej normy WLTP na 320 km jazdy. New 500 ponúka tri jazdné režimy – Sherpa, Normal a Range.
Prvý z nich je určený na maximalizáciu dojazdu, napríklad znížením maximálky na 80 km/h či deaktiváciou klimatizácie, alebo vyhrievania sedadiel. Mód Normal je najbližší charakteru jazdy so spaľovacím motorom, zatiaľ čo mód Range umožňuje ovládať vozidlo len plynovým pedálom, keďže brzdu nahrádza výkonná rekuperácia. Rýchle nabíjanie je výsledkom palubnej nabíjačky, ktorá podporuje výkon 85 kW. Na rýchlonabíjacej stanici tak Fiatu New 500 stačí len 35 minút, aby dobil akumulátory na 85 % kapacity. No už päť minút nabíjania predĺži dojazd o 50 km, čo je viac ako priemerná denná porcia európskych vodičov.
Pripomeňme, že New 500, dostal ako prvý Fiat novú generáciu infotainmentu UConnect 5. Analógové prístroje zamenil za displeje – pred vodičom ako aj v centre palubnej dosky s uhlopriečkou až 10,25 palca. Systém umožňuje bezdrôtové prepojenie so smartfónmi cez Apple CarPlay a čoskoro aj cez Android Auto. Telematický modul zaisťuje stále pripojenie na internet a využívanie mobilných aplikácií, kontrolu stavu a polohy vozidla alebo on-line aktualizácie. K dispozícii je tiež pokročilé hlasové ovládanie Natural Langues.
Predaj New 500 3+1 odštartuje Fiat úvodnou „limitkou“ La Prima s bohatým vybavením. Zákazníci dostanú full-LED svetlá, adaptívny tempomat, parkovaciu kameru aj spomínaný infotainment. Až neskôr pribudnú ďalšie stupne vybavenia – Action, Passion a Icon. Action bude mať napríklad výkon znížený na 70 kW a batérie s kapacitou len 23,8 kWh. Stačia na 180-kilometrový dojazd. Bude teda vstupnou bránou do elektrického sveta novej päťstovky.