Nedávne predstavenie elektrického konceptu eVision Mégane je neklamným znakom, že premiéra novej generácie nie je ďaleko. Čisto elektrická verzia má debut naplánovaný už na koniec budúceho roka. Lenže ani súčasný Mégane to ešte nevzdáva. Začiatkom roka sa Renault pochválil jeho modernizáciou a na jeseň ponuku rozšíril o plug-in hybridnú verziu Mégane E-Tech. To sú naozaj dosť veľké zmeny na model, ktorý sa pomaly chystá do výslužby. Zmeny zatiaľ obišli len sedan predávaný pod trochu zavádzajúcim názvom GranCoupé. Bolo na to niekoľko dôvodov.
V Európe tvorí táto verzia zanedbateľné percento predajov. Zákazníci jednoznačne uprednostňujú hatchback a kombi. Druhým dôvodom je fakt, že Mégane GranCoupé schádza z výrobných liniek v Turecku. Práve južná Európa je jeho teritóriom. Sedany tu majú stále vysoký kredit a tešia sa popularite. Štvordverová verzia si však práve preto musela na facelift počkať. Od svojich súrodencov si sedan požičal prepracovaný nárazník, zväčšenú masku s väčšou porciou chrómu, a najmä nové full-LED svetlá. Vynovená je tiež paleta farieb, kde pribudol odtieň Highland Grey. Kolesá s novým dizajnom majú priemer od 16 do 18 palcov.
Viac sa toho udialo v kabíne. Sedan prichádza s novým virtuálnym kokpitom s 10,25-palcovou obrazovkou. Ale tiež s podstatne modernejším infotainmentom Easy Link so 7– alebo 9,3-palcovým dotykovým displejom. Jeho ovládanie je inšpirované modernými smartfónmi. Pribudlo niekoľko klasických ovládačov pre väčšiu intuitívnosť. Sedan je tiež vybavený elektrochromatickým spätným zrkadlom bez rámčeka, Dojem kvality zlepšujú chrómované prvky panelu klimatizácie a nové čalúnenie. Vodič má k dispozícii elektricky nastaviteľné sedadlo, ktoré doteraz v zozname príplatkov chýbalo.
Systém MultiSense umožňuje nastavenie jazdných módov Eco, Comfort, Sport a individuálny MySense. Aplikácia R-Sound zas umožňuje zvýrazniť jazdný zážitok umelým zvukom motora. Balík bezpečnostných systémov rozšíril adaptívny tempomat s úplným dobrzdením, autonómne brzdy, ktoré detekujú chodcov, sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách či výstraha pred križujúcim vozidlami pri cúvaní. Mégane tiež stráži vašu pozornosť, číta dopravné značky a varuje pred vybočením z jazdného prúdu. Ťaží tiež z vynovenej palety motorov predstavenej pre hatchback a kombi, no s výnimkou hybridu. Batérií sa teda nedočká.
Základný motor 1,0 TCe (85 kW) je úplne nový. V ponuke nahrádza slabšiu verziu 4-valca 1,3 TCe. Tá má teraz pod kapotou sedanu výlučne 103 kW. Naftu zastúpi 4-valec 1,5 Blue dCi. Výkon 85 kW sa síce nemení, no zato spĺňa vďaka systému SCR prísnejšiu emisnú normu Euro 6d-Full. Tak ako jeho benzínoví súrodenci. Kým zážihový 3-valec je kombinovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, pre motory 1,3 TCe a 1,5 Blue HDi je pripravená aj 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Novinka by sa mala dostať k zákazníkom ešte v tomto roku.
Je pravdepodobné, že sedan bude nakoniec v ponuke dlhšie ako súčasná generácia Mégane vo verziách hatchback a kombi. Práve kvôli popularite na menej náročných a menej solventných trhoch južnej Európy. Nová generácia bude totiž nepochybne drahšia.