Tento projekt by ste očakávali kdesi v Silicon Valley, no jeho domovom je dielňa na nitrianskom letisku v Janíkovciach. Práve tu vyvíja a konštruuje slovenský dizajnér Štefan Klein svoj nový AirCar. Jeho meno bolo síce ešte donedávna spojené so spoločnosťou AeroMobil, ktorá šokovala svet rovnomenným projektom lietajúceho auta, no v roku 2016 Klein z AeroMobilu odišiel. Rok nato založil novú spoločnosť KleinVision a pustil sa do práce. Cieľom nebolo nič iné, ako ďalšie auto, ktoré dokáže lietať. Nejde o fikciu. Potvrdil to prvý let na letisku v Piešťanoch.
AirCar sa síce vzniesol do vzduchu už vlani a potom si to niekoľkokrát zopakoval, išlo však len o krátke nízke lety nad plochou letiska. Až teraz zamieril na oblohu. AirCar má v porovnaní s AeroMobilom radikálne odlišnú koncepciu. Jeho krídla sa nezložia horizontálne nad pôdorys stroja, ale najprv sa zmenšia sklopením a následne sa vertikálne zasunú do centrálneho telesa vozidla. Toto riešenie umožnilo zmenšiť celkový formát a získať viac využiteľného priestoru. K transformácii auta na lietadlo či naopak stačí jediný povel tlačidlom. Celý proces netrvá dlhšie ako tri minúty.Na vzlet potrebuje AirCar dráhu dlhú približne 300 metrov.
Okrem vysunutia krídiel sa vysunie aj chvostová časť a rozloží tlačná vrtuľa. Kompaktnejšia konštrukcia v porovnaní s predchádzajúcim AeroMobilom má byť veľkou výhodou najmä v cestnej premávke. AirCar sa totiž zmestí na bežné parkovacie miesto. Jeho hmotnosť by mala byť približne 1 100 kg, pričom uvezie ďalších 200 kg. Na pohon využíva na ceste aj vo vzduchu 4-valcový motor BMW s objemom 1,6 litra a výkonom 140 koní (103 kW). To stačí na to, aby počas letu dosiahol rýchlosť 200 km/h. Zásoba paliva zabezpečí dolet približne 1 000 km.
Spotreba na hodinu letu predstavuje asi 18 litrov benzínu. Firma chce spustiť výrobu už v budúcom roku. V pláne sú aj ďalšie verzie. Napríklad výkonnejšia dvojmotorová, štvormiestna či taká, ktorá by dokázala pristávať aj na vode.