Tretia generácia Citroënu C3, predstavená v roku 2016, bola pre francúzsku automobilku ranou priamo do čierneho. Mestský hatchback si získal publikum svojou hravosťou a rozsiahlym programom personalizácie, ktorý umožňoval vytvoriť jedinečnú podobu auta. K zákazníkom putovalo už viac ako 750 000 exemplárov. C3 sa dokonca vlani podarilo v Európe prepracovať sa do prvej päťky najpredávanejších modelov nižšej triedy. A hoci v tomto roku ovplyvnila predaje pandémia, C3 sa uchádza o slovo vo vynovenej podobe. Facelift sa pritom inšpiroval luxusným konceptom Citroën CXperience. Vidieť to na úzkej prednej maske, ktorej spodná lišta na krajoch zamierila k vynoveným hlavným svetlám. Mimochodom, tie teraz využívajú diódovú technológiu. Mierne prepracovaný je aj otvor v nárazníku.
Z profilu zaujmú nové, maximálne 17-palcové disky kolies, ale aj jednoduchší tvar troch ochranných kapsúl Airbump. Zákazníci budú mať na výber ešte viac možností personalizácie. C3 ponúka až 97 farebných schém, v porovnaní s 36, ktoré boli dostupné doteraz. Tvorí ich sedem lakov karosérie vrátane nových Elixir Red a Spring Blue v kombinácií so štyrmi farbami strechy, kde pribudol odtieň Emerland, štyrmi farebnými vyhotoveniami kapsúl Airbump či vložiek v oblasti svetiel a spätných zrkadiel. A k tomu sú tu nové grafické polepi strechy s témami Red, Techwood a Emerland. Podobne je to v kabíne, inšpirovanej nábytkovým dizajnom.
Nový drevený obklad palubnej dosky je opäť odkazom na koncept CXperience a vytvára veľmi solídnu atmosféru. Ladí s ním aj textilný prúžok čalúnenia na sedadlách. A keď sme už pri nich, spomeňme, že podľa vzoru vlajkovej lode C5 Aircross a inovovaného C4 Cactusu, dostali zosilnenú textíliu a novú 15 mm vrstvu peny, ktorá má zabezpečiť bezkonkurenčný komfort. Pribudla tiež nová lakťová opierka. O bezpečnosť sa stará až 11 asistenčných systémov. Nové sú napríklad predné parkovacie senzory alebo zadná parkovacia kamera. Infotainment so 7-palcovou obrazovkou si konečne rozumie so smartfónmi cez rozhrania Android Auto, Apple CarPlay.
Navigácia TomTom Live Traffic podporuje dopravné informácie v reálnom čase a hlasové ovládanie. To možno využiť aj pri práci s rádiom alebo telefónom. Nechýba známa „vychytávka“ v podobe širokouhlej kamery ConnectedCam vo vnútornom spätnom zrkadle, ktorá umožňuje snímanie obrázkov či videí (max. 20 s) z cesty a ich následné zdieľanie na sociálnych sieťach. Slúži tiež ako „čierna skrinka“, keďže dokáže prehrať 90 sekúnd záznamu – 30 pred nehodou a 60 po nej. Dáta sa totiž automaticky ukladajú na pamäťovú kartu s kapacitou 16 gigabajtov.
Pod kapotu sa nasťahovali modernizované motory splňujúce emisnú normu Euro 6. Benzínovú ponuku tvoria 3-valce 1,2 PureTech. Atmosférický s výkonom 61 kW a jeho preplňovaná verzia PureTech 110 s výkonom 81 kW. Slabší spolupracuje s 5-stupňovou a silnejší so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je preň ale aj 6-stupňový automat. Našťastie, Citroën C3 nezanevrel na naftu, čo je v dnešných časoch vzácnosť, zvlášť pri mestských autách. Štvorvalec 1,5 Blue HDi 100 má 75 kW. Kombinovaný bude so 6-stupňovým manuálom. Výroba vynoveného C3 už prebieha v trnavskom závode koncernu PSA. Poznáme aj aktuálne ceny zverejnené od 1. novembra. Základná verzia 1,2 PureTech 75 Feel štartuje na 10 690 eurách. Za najlacnejší diesel 1,5 BlueHDi 100 Feel zaplatíte 13 690 eur.
Rozmery
Dĺžka (mm) | 3 996 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 749 |
Výška (mm) | 1 474 – 1 490 |
Rázvor náprav (mm) | 2 539 |
Objem kufra (l) | 300 – 922 |
Objem nádrže (l) | 45 |
Technické údaje
Motor | 1,2 PureTech 83 | 1,2 PureTech 110 | 1,5 BluHDi |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 199 | 1 199 | 1 499 |
Max. výkon (kW/ot.) | 61/5 750 | 81/5 500 | 75/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 118/2 750 | 205/1 750 | 250/1 50 |
Prevodovka | 5M | 6M (6A) | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 13,3 | 9,4/10,0 | 10,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 169 | 198/193 | 188 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,5 – 5,8 | 5,7 – 5,8/6,0 – 6,1 | 4,4 – 4,5 |