Citroën C3: Bestseller z Trnavy je po facelifte. Našťastie aj s dieselom

Po štyroch rokoch absolvoval najpredávanejší Citroën povinné retuše. Ponúka 97 farebných kombinácií, nový infotainment aj naftový motor.

04.11.2020 10:00
debata
Facelift C3 si požičal zopár prvkov štúdie... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2020 Facelift C3 si požičal zopár prvkov štúdie Citroën CXperience z roku 2016. Vidieť to na tvare líšt prednej masky. Vynovený je aj otvor pre vstup chladiaceho vzduchu či diódových svetiel.

Tretia generácia Citroënu C3, predstavená v roku 2016, bola pre francúzsku automobilku ranou priamo do čierneho. Mestský hatchback si získal publikum svojou hravosťou a rozsiahlym programom personalizácie, ktorý umožňoval vytvoriť jedinečnú podobu auta. K zákazníkom putovalo už viac ako 750 000 exemplárov. C3 sa dokonca vlani podarilo v Európe prepracovať sa do prvej päťky najpredávanejších modelov nižšej triedy. A hoci v tomto roku ovplyvnila predaje pandémia, C3 sa uchádza o slovo vo vynovenej podobe. Facelift sa pritom inšpiroval luxusným konceptom Citroën CXperience. Vidieť to na úzkej prednej maske, ktorej spodná lišta na krajoch zamierila k vynoveným hlavným svetlám. Mimochodom, tie teraz využívajú diódovú technológiu. Mierne prepracovaný je aj otvor v nárazníku.

Ochranné kapsuly Airbump majú jednoduchší tvar.... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2020 Ochranné kapsuly Airbump majú jednoduchší tvar. V ponuke pribudli 17-palcové disky Vector.

Z profilu zaujmú nové, maximálne 17-palcové disky kolies, ale aj jednoduchší tvar troch ochranných kapsúl Airbump. Zákazníci budú mať na výber ešte viac možností personalizácie. C3 ponúka až 97 farebných schém, v porovnaní s 36, ktoré boli dostupné doteraz. Tvorí ich sedem lakov karosérie vrátane nových Elixir Red a Spring Blue v kombinácií so štyrmi farbami strechy, kde pribudol odtieň Emerland, štyrmi farebnými vyhotoveniami kapsúl Airbump či vložiek v oblasti svetiel a spätných zrkadiel. A k tomu sú tu nové grafické polepi strechy s témami Red, Techwood a Emerland. Podobne je to v kabíne, inšpirovanej nábytkovým dizajnom.

Interiér dostal možnosť drevených dekorácií... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2020 Interiér dostal možnosť drevených dekorácií palubnej dosky a modernejší infotainment. Sedadlá, inšpirované nábytkovým dizajnom, majú novú 15 mm penu, čo zvyšuje ich komfort.

Nový drevený obklad palubnej dosky je opäť odkazom na koncept CXperience a vytvára veľmi solídnu atmosféru. Ladí s ním aj textilný prúžok čalúnenia na sedadlách. A keď sme už pri nich, spomeňme, že podľa vzoru vlajkovej lode C5 Aircross a inovovaného C4 Cactusu, dostali zosilnenú textíliu a novú 15 mm vrstvu peny, ktorá má zabezpečiť bezkonkurenčný komfort. Pribudla tiež nová lakťová opierka. O bezpečnosť sa stará až 11 asistenčných systémov. Nové sú napríklad predné parkovacie senzory alebo zadná parkovacia kamera. Infotainment so 7-palcovou obrazovkou si konečne rozumie so smartfónmi cez rozhrania Android Auto, Apple CarPlay.

Rozšírením palety lakov karosérie, strechy,... Foto: Citroën
Citroën C3 - 2020 Rozšírením palety lakov karosérie, strechy, ozdobných prvkov a grafických polepov vzniká až 97 farebných schém.

Navigácia TomTom Live Traffic podporuje dopravné informácie v reálnom čase a hlasové ovládanie. To možno využiť aj pri práci s rádiom alebo telefónom. Nechýba známa „vychytávka“ v podobe širokouhlej kamery ConnectedCam vo vnútornom spätnom zrkadle, ktorá umožňuje snímanie obrázkov či videí (max. 20 s) z cesty a ich následné zdieľanie na sociálnych sieťach. Slúži tiež ako „čierna skrinka“, keďže dokáže prehrať 90 sekúnd záznamu – 30 pred nehodou a 60 po nej. Dáta sa totiž automaticky ukladajú na pamäťovú kartu s kapacitou 16 gigabajtov.

Pod kapotu sa nasťahovali modernizované motory splňujúce emisnú normu Euro 6. Benzínovú ponuku tvoria 3-valce 1,2 PureTech. Atmosférický s výkonom 61 kW a jeho preplňovaná verzia PureTech 110 s výkonom 81 kW. Slabší spolupracuje s 5-stupňovou a silnejší so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. K dispozícii je preň ale aj 6-stupňový automat. Našťastie, Citroën C3 nezanevrel na naftu, čo je v dnešných časoch vzácnosť, zvlášť pri mestských autách. Štvorvalec 1,5 Blue HDi 100 má 75 kW. Kombinovaný bude so 6-stupňovým manuálom. Výroba vynoveného C3 už prebieha v trnavskom závode koncernu PSA. Poznáme aj aktuálne ceny zverejnené od 1. novembra. Základná verzia 1,2 PureTech 75 Feel štartuje na 10 690 eurách. Za najlacnejší diesel 1,5 BlueHDi 100 Feel zaplatíte 13 690 eur.

Rozmery

Dĺžka (mm) 3 996
Šírka (mm) 1 749
Výška (mm) 1 474 – 1 490
Rázvor náprav (mm) 2 539
Objem kufra (l) 300 – 922
Objem nádrže (l) 45

Technické údaje

Motor 1,2 PureTech 83 1,2 PureTech 110 1,5 BluHDi
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 199 1 499
Max. výkon (kW/ot.) 61/5 750 81/5 500 75/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 118/2 750 205/1 750 250/1 50
Prevodovka 5M 6M (6A) 6M
0 – 100 km/h (s) 13,3 9,4/10,0 10,4
Max. rýchlosť (km/h) 169 198/193 188
Spotreba na 100 km (l) 5,5 – 5,8 5,7 – 5,8/6,0 – 6,1 4,4 – 4,5
Citroën C3 - 2020
Citroën C3 - 2020
+9Citroën C3 - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Citroen #Citroen C3
Články podľa značiek