Keď Elon Musk otváral v závere vlaňajšieho roka novú Gigafactory v Šanghaji, tvrdil, že Tesla 3, ktorá sa na tamojších linkách začala vyrábať, bude určená len pre čínsky trh. Nakoniec je však všetko inak. Kým nevyrastie tretia automobilová továreň Tesly v Berlíne, bude európske potreby pokrývať aj šanghajský závod. Autá už teda nebudú importované len z kalifornskej továrne vo Fremonte.
„Model 3 zo šanghajskej supertovárne sa chystá do Európy. Toto exportné vozidlo je upgradovanou verziou Modelu 3 so štandardnou batériou, ktorá je v súlade s modelmi dodávanými na čínsky trh. Medzi krajiny, do ktorých sa bude vyvážať, bude patriť Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Švajčiarsko a celkovo viac ako 10 európskych štátov,“ uviedla viceprezidentka spoločnosti Tesla Čína Grace Tao. Ako Tao naznačila, dovážané vozidlá budú modelového roku 2021, čo znamená niekoľko zlepšení.
Všetky majú byť vybavené elektrickým ovládaním zadného veka, budú mať sklenenú strechu a systém Autopilot. Zaujímavejšie je však zvýšenie dojazdu. Verzia Long Range prejde 580 namiesto 560 km (WLTP). Dojazd základného variantu Standard Range Plus sa zas zvýši zo 409 na 430 km. Zvýšenie dojazdu sa dočkala aj najvýkonnejšia verzia Performance, a to z 530 na 567 km. To naznačuje prítomnosť tepelného čerpadla.
Tesla 3 si tiež polepší v akcelerácii. Tak napríklad Long Range a Performance zrýchlia z 0 na 97 km/h (0 – 60 mph) za 4,2 (-0,2 s), respektíve za 3,1 sekundy (-0,1 s). Novinky budú vybavené redizajnovými diskami Aero a Sport a najvýkonnejšia verzia Performance zas diskami Überturbine, predstavenými spolu s modelom Y. Z karosérie tiež zmiznú chrómové prvky. Nahradené budú čiernymi, podobne ako na SUV Y. Zmeny v interiéri sa týkajú napríklad stredovej konzoly, ktorá bude obšitá vegánskou kožou.