Elektrický crossover Hyundaiu prekonal všetky pôvodné očakávania automobilky. A teraz bude ešte atraktívnejší. Na jedno nabitie prejde o 35 kilometrov viac.
Foto: Hyundai
Hyundai Kona Electric - 2021 Toto nie je obyčajný facelift. Kona Electric dostala prakticky úplne novú prednú časť. Pôsobí harmonickejšie, a najmä zlepšuje aerodynamiku. Nový je nárazník, svetlá aj blatníky bez robustných ochranných plastov.
Hyundai predstavil elektrickú Konu v roku 2018. Aj pre samotnú automobilku bol tento elektromobil veľkou neznámou. Nakoniec však záujem prekonal všetky očakávania. Od uvedenia na trh si Kona Electric zaknihovala viac ako 120 000 registrácií, z toho viac ako 53 000 v Európe. Okrem toho sa dostala do Guinnessovej knihy rekordov po tom, čo zvládla na okruhu Dekry na jedno nabitie 1 026 kilometrov a v Tibete dosiahla najvyššiu nadmorskú výšku (5 731 m) v triede elektromobilov. Teraz prichádza s ďalšími zlepšeniami. A ako býva pri Hyundai zvykom, nie sú formálne. Kona Electric získala po facelifte v modelovom rade autonómnejšie postavenie.
Foto: Hyundai
Hyundai Kona Electric - 2021 Vzadu má Kona nový nárazník s elegantnými saténovými lištami. Pribudlo tiež deväť nových farieb karosérie, ktoré sa dajú kombinovať s čiernou alebo bielou strechou.
Prepracovaná je celá predná časť. Je homogénnejšia a aerodynamickejšia. Nové sú svetlá, nárazník aj kapota. Spodný sací otvor je ozdobený dvoma lištami. Prúdenie vzduchu uľahčuje odstránenie masívnej plastovej ochrany v oblasti blatníkov. Na menšom odpore a turbulenciách sa podieľa aj nové riešenie podblatníkov. Zadná časť pôsobí tiež harmonickejšie. Najmä vďaka novému nárazníku s menšou plastovou vložkou. Zmena dizajnu sa podpísala pod mierne zväčšenie vonkajších rozmerov. Novinka je teraz o 40 mm dlhšia. Hyundai nezabudol ani na aktualizáciu palety farieb. Nových je až deväť odtieňov, ktoré možno kombinovať s čiernou alebo bielou strechou.
Foto: Hyundai
Hyundai Kona Electric - 2021 V kabíne sa objavuje virtuálny kokpit s 10,25-palcovou obrazovkou. Rozhranie AVN umožňuje využívať služby Google Maps. Pri elektromobile je to obzvlášť prínosné.
Najväčšou novinkou kabíny je 10,25-palcový virtuálny prístrojový panel. Ten sa stáva štandardom, zatiaľ čo rovnako veľký dotykový displej rozhrania AVN dostanú zákazníci na želanie. Rozhranie Bluelink umožňuje ovládať viaceré funkcie vozidla na diaľku prostredníctvom smartfónu, napríklad nabíjanie alebo klimatizáciu, ale tiež získavať údaje z palubného počítača. Bluelink využíva dáta Goole Maps a on-line informácie o doprave. Zadní cestujúci dostali bonus v podobe USB portu. Paket asistenčných systémov SmartSense obohatila detekcia mŕtveho uhla s brzdením, aktívny brzdový asistent pri cúvaní v prípade hroziacej kolízie či varovanie pri vystupovaní pred míňajúcimi sa vozidlami.
Foto: Hyundai
Hyundai Kona Electric - 2021 Výkon Kony Electric sa síce nemenil, no obe verzie majú dlhší dojazd. Postarala sa o to optimalizácia aerodynamiky, nové pneumatiky a výkonnejšia rekuperácia.
Výkonové parametre Kony Electric sa nemenili. Naďalej je k dispozícii vo dvoch verziách. Lacnejšia je vybavená batériami s kapacitou 39,2 kWh a elektromotorom s výkonom 100 kW. V tejto podobe akceleruje Kona na stovku za 9,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 155 km/h. Drahšia Kona s akumulátormi s kapacitou 64 kWh má výkon až 150kW, zrýchlenie 7,9 sekundy a maximálku 167 km/h. Čo je však podstatné, optimalizácia pneumatík, aerodynamiky a rekuperácie sa podpísala pod predĺženie dojazdu. Kona s menšou kapacitou zvládne na jedno nabitie podľa metodiky WLTP 305 km, o 16 viac ako predtým. Ešte väčším prírastkom sa môže pochváliť Kona s väčšími batériami. Tá má dojazd až 484 km, čo je 35 km dlhší dojazd.
Nabitie z 10 na 80 % kapacity z nabíjačky s výkonom 100 kW trvá 47 minút. Prevádzku uľahčí aplikácia Charge myHyundai, ktorá sprístupňuje majiteľom viac ako 170 000 nabíjacích staníc v Európe s jedinou kartou. Zatiaľ však funguje len vo Francúzsku, v Taliansku, Španielsku, Nórsku, vo Švajčiarsku a v Českej republike. Prítomnosť našich západných susedov je celkom logická. V marci tohto roka totiž Hyundai rozbehol výrobu elektrickej Kony pre Európu priamo vo svojom v českom závode v Nošoviciach. To zároveň skracuje dodacie lehoty pre európskych zákazníkov.