Civic je jedným z najúspešnejších príbehov Hondy. A má pokračovať aj do budúcnosti. Napokon, čoskoro oslávi päťdesiatku. Tentoraz už jedenástou generáciou. Prekvapením je jej skorý príchod. Honda neváhala a striedanie stráží naplánovala po piatich rokoch. Na trh má totiž verzia sedan doraziť na jar 2021. Ako vidieť na prototype, ktorý sa tvári ako koncept, Honda sa rozhodla neexperimentovať a dať prednosť evolúcii. Desiata generácia, ktorá opustila futuristický štýl a stavila na konzervatívnejšie línie, zabrala totiž na zákazníkov ako magnet. Aspoň v USA, kde je Civic už štvrtý rok za sebou vôbec najpredávanejším osobným autom. Na konte má od roku 2015 viac ako 1,5 milióna registrácií.
Dizajnéri preto len zušľachtili to, čo mali zákazníci na Civicu radi. Sedan prichádza s miernou zmenou proporcií, hoci ostane verný pôvodnej platforme. Bude širší a posunutím predných stĺpikov vzad získa dlhšiu prednú kapotu. Tú zvýrazní aj kolmejšia predná maska. Nízky pontón karosérie zas podporí vzdušnosť bohato presklenej kabíny. Splývavá silueta zadného stĺpika dodá Civicu spolu s tretím bočným oknom športovejší strih. Vzadu dostane Civic výrazné svetlá, ktoré umocnia jeho široký postoj. Jednoduchosť a čistota línií vládnu aj v kabíne. Horizontálna palubná doska pôsobí priam minimalisticky. Nesie len nový plne digitálny prístrojový panel a novú 9-palcovú obrazovku infotainmentu.
Voštinová dekorácia „palubovky“ prekrýva aj prieduchy ventilácie, čo minimalizuje rušivé prvky. Honda tiež sľubuje lepší výhľad vďaka štíhlym predným stĺpikom a premiestnením spätných zrkadiel priamo na dvere. Civic by mal tiež ponúknuť viac priestoru a komfortu. Bezpečnosť posilní aktualizovaný balík asistenčných systémov Honda Sensing, nové typy airbagov, ale tiež zlepšená konštrukcia karosérie Advanced Compatibility Engineering, ktorá bude tuhšia, no zároveň ohľaduplnejšia k chodcom. Zároveň sa podpíše pod precízne jazdné vlastnosti. Tie podporí aj nezávislé zavesenie zadných kolies. Bližšie informácie však Honda zatiaľ neposkytla. A to ani v oblasti techniky pod kapotou.
Predpokladáme, že Civic staví na hybridnú technológiu e:HEV, podobne ako SUV CR-V a nový Jazz. V Európe určite. To bude znamenať aj definitívny koniec naftového motora. No na novinku si na starom kontinente ešte počkáme. Predaj odštartuje Honda na jar v USA verziou sedan, následne pribudne hatchback a nakoniec športový derivát Type-R. Mimochodom, hatchback sa bude po prvýkrát vyrábať v USA v závode Greensburg v Indiane. Predstavenie prototypu s európskou špecifikáciou sa má uskutočniť až na jeseň 2021, takže uvedenie na trh bude pravdepodobne až začiatkom roka 2022. Za Atlantikom ukázala Honda jedenástu generáciu kvôli pandémii prostredníctvom streamovacej služby Twitch.